Szukaj

Informacje o Nissan Murano I 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 2002 roku. Sprzedaż Murano rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, do Europy trafił dwa lata później. Model został zaprojektowany w studiu Nissan Design America w Kalifornii. Zbudowano go na platformie podłogowej Nissan FF-L. Dostępny był w tylko jednej wersji wyposażeniowej. W 2006 roku został poddany drobnej modernizacji, która objęła między innymi reflektory i kilka elementów technicznych. Sprzedaż Murano I zakończyła się w 2008 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Jego wygląd mówi sam za siebie. Murano to luksusowy SUV, któremu bliżej do eleganckiej limuzyny, niż terenówki nadającej się na bezdroża. Ale słuszna i muskularna postura wystarczy, by dziurawe polskie drogi nie były mu straszne. ~Powagosław
Luzacjusz
W reklamówce wszystkich Nissanów z napędem na cztery koła, Patrole, Pathfindery i Navary pokonują wody, skały i przepaście. Na koniec pojawia się Murano i jedzie sobie z górki po prościutkim asfalcie. Fakt, to też trzeba umieć. Ale jeśli masz do domu pod górkę, kup sobie prawdziwą terenówkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 3498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 234 KM (172 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 319 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Lech
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Jak tylko zobaczyłem Murano, jeszcze jako młody chłopak bez kasy, marzyłem o nim i wiedziałem, że kiedyś będę takiego miał, no i po kilkunastu latach mam:) choć stać mnie było na nowego suv-a tak bardzo zapadło mi w głowie Murano Z50, że postanowiłem go kupić, zadbać i jeździć następne 5/6 lat. Po prostu nowe auta nie mają już tego czegoś. Ale to kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Na wstępie wybór silnika i wersji na autocentrum jest niekompletny, zainteresowanych odsyłam do fachowych stron o wersjach Nissana Murano Z50. Moje Murano to najbogatsza wersja USA, z napędem na cztery koła (dołączany automatycznie lub możliwość zablokowania) 248KM i 330 Nm momentu przy 3000 obrotów. Silnik w najlepszym wydaniu. Aluminiowe V6 VQ35DE. Ten sam co w Z350 i Infiniti rozmaitych ale i w Reno Espace czy Vel Satis. Automat CVT, Kremowa skóra, szaro-srebrne zegary, system keyless go, podgrzewane siedzenia, kamera cofania, pełna elektryka, elektrochromatyczne lusterko, dwustrefowa klima, audio BOSE, zmieniarka na 6cd, czujniki deszczu, 2 pamięci fotela, fotel kierowcy ustawiany w kilku płaszczyznach + kompresor pod plecami, szyberdach, poduchy powietrzne, kurtyny boczne, blokada 4x4 i takie tam, właściwie jest wszystko na full co było dostępne w 2005 roku, po 17 latach wszystko działa bez problemu. Zaczynamy. Ten samochód nadal pięknie wygląda, nadal jest luksusowy, nadal świetnie się prowadzi, nadal ma świetne osiągi...ale...to nadal jest samochód dla ludzi zamożnych. Żeby kupić zadbany egzemplarz musimy wydać 20.000zł, a na koncie mieć przynajmniej rezerwę 15000zł na naprawy i to za 17 letni samochód. Nie wspominam o tankowaniu. Moje Murano przypłynęło w 2005 roku z USA, prosto z salonu, do polskiego salonu, bo tak było taniej wówczas. Ciekawy ten świat. W polskim salonie zamontowano europejski zestaw lamp (xenony 12V D2S) oraz wgrano nowy soft. Wcześniej posiadało go 3 właścicieli ja jestem czwarty i teraz na mnie spadł dopiero obowiązek zadbania o samochód (te wszystkie rzeczy, które poprzednicy mieli gdzieś) Tak więc, tak, jest to pancerne auto, ale do czasu, do czasu kiedy upomni się o uwagę, a ta uwaga i opieka będzie kosztowała oj będzie. Moim założeniem jest dokładnie opisać model i problemy z jakimi może się spotkać potencjalny przyszły właściciel. Jeśli chodzi o całokształt to jest to naprawdę super wóz. Można się w nim poczuć wyjątkowo i nic nie traci ze swojego uroku mimo uciekających lat.
3,4
~Witek
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Samochód sprowadzony z USA na mienie i kupiony od pierwszego właściciela. Auto było bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem. Mała uwaga dotycząca wersji z USA: Nie ma możliwości zgodnego z prawem przerobienia przednich reflektorów! Nigdy i nigdzie nie ma lamp nie ksenonowych do tego modelu.Mamy wybór miedzy zwykłymi lampami symetrycznymi lub ksenonami do których montaż poziomowania i spryskiwaczy raczej jest niemożliwy. Dobrze, że diagności raczej nie zwracają na to uwagi. Interesują ich lamy przeciwmgielne i pomarańczowe kierunki. I całe szczęście.
3,5
~Witek
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Auto w wersji USA sprowadzone na mienie przez pierwszego właściciela. Duży w miarę wygodny samochód generujący potężne koszty mimo tego, że nic bardzo poważnego się nie zepsuło. Podawana ilość kilku tysięcy innych, nie zamiennych części w samochodach z USA i Europy to totalna bzdura. Ale jeśli trzymać się przepisów to Murano z USA jest nie do zarejestrowania w Polsce. Nie ma lamp nie ksenonowych dla Europy a montaż ksenonów bez spryskiwaczy i poziomowania jest bezcelowe. Dzięki Bogu diagności czepiają się tylko światła przeciwmgielnego i kierunkowskazów.
Średnie spalanie dla Nissan Murano I 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW 2002-2007
13,8
l/100 km
14,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Wylatkowo duży samochód choć z zewnątrz na taki nie wygląda, przed zakupem testowałem XC90, Touareg oraz X5, żaden nie miał takiej swobody dla pasażerów tylnej kanapy. Murano jak oczywiście dla mnie wypadł najlepiej może troszkę poza spalaniem. Ale czego spodziewać się po V6 i 3,5l silniku oraz osiągami jakimi dysponuje (a są rewelacyjne). Na trasie można zejść do 10-11 l/100km a w codziennej jeździe po mieście to rejon 15l/100. Automatyczna skrzynia bezstopniowa CVT jest po prostu idealna. Auto posiadam od roku i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
14,6
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Auto pali dużo i mimo tego, że nic poważnego mi się nie zepsuło to cały czas trzeba do takiego samochodu coś dokupić i coś wymienić. I mimo niskich cen podstawowych części to z wymianą już robi się tego sporo. Opony chińskie marnej jakości to 1600 złotych. Micheliny kosztują 3000 ! Robi się drogo.
13,3
Nissan Murano I
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Minimalne spalanie 9.7 mialem holujac przyczepe na dwupasmowej drodze,z predkoscia 90km/h.Sam bylem zaskoczony zuzyciem paliwa.Maksymalne 16.2 jest to z zimy 2011/12,przy dojazdach do pracy (10km)i przy wysokich bardzo wysokich mrozach.Normalne srednie to 13.9,i do takiego poziomu juz wrocilo,po wiosennym ociepleniu.
Nissan Murano I