Szukaj

Informacje o Nissan Pathfinder III Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 1986 roku. Pathfinder jest następcą modelu Terrano. Pierwsza generacja modelu została zbudowana na bazie pickupa Navara, z którym do dziś samochód ten jest blisko spokrewniony. Na podstawie Pathfindera II, oferowanego w latach 1995-2004, powstał luksusowy SUV Infiniti QX4 (to marka należąca do Nissana). Od 2005 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu bazująca na prototypie o nazwie Dunehawk z 2003 roku. Nazwa Pathfinder pochodzi od jednej z amerykańskich sond kosmicznych. W 2010 roku model przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Samochód dla kogoś, dla kogo model Patrol jest zbyt surowy, a Murano – zbyt elegancki i zbyt miejski, jak na auto 4x4. Ta wszechstronność to niewątpliwy atut Pathfindera. Ale oceniając całokształt, można dojść do wniosku, że to Nissan dla mniej wymagających. ~Powagosław
Luzacjusz
Widzieliście film „Pathfinder”? Główny bohater wygląda jak zniewieściały model Burberry, a w rzeczywistości jest wojownikiem, który w pojedynkę zmiata z powierzchni ziemi armię wikingów. Z Nissanem Pathfinderem jest dokładnie odwrotnie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 3954 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 269 KM (198 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 385 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 95,5 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Nissan Pathfinder III Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW od 2004
14,9
l/100 km
17,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW
Nissan Pathfinder 2012 r 4,0 benzyna (nie wiem czemu program pokazuje rok produkcji tylko do 2010?). Auto sprowadzone z USA przy przebiegu 90 tys. mil. Zamontowałem instalację LPG. Zużycie paliwa na bardzo przyzwoitym poziomie. Przeliczając - to koszt około 8-9 litrów Pb. Duża moc, świetne przyśpieszenie, masywne auto na ramie. Trzeba się przyzwyczaić do sztywnego zawieszenia. To jednak cecha auta terenowego. To, jak radzi sobie w terenie przeszło moje oczekiwania. Dopuszczalna na haku - 3 tony. Minus - hałas przy ciągnięciu przyczepy lub założonym bagażniku rowerowym - hak jest wkładany i siłą rzeczy ma minimalny luz gniazda. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
15,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW
Zainstalowałem mu po kupnie instalację LPG, ale po przygodach z silnikiem jej nie używam - na tyle tolerowalne jest spalanie benzyny. Jedyny mankament to niewielki zasięg (ok. 480 km) przy moim stylu jazdy (umiarkowanym dynamicznym), lepszy jednak niż w Grand Cherokee 4,7. Jeżdżę 1000 km tygodniowo i spalanie w trasie przy prędkości maksymalnej tempomatu (150 km/h) to ok. 16 l. Starsze osobówki miały podobne. Wlekąc się 100 km/h, lub ćwicząc siłę woli muskając pedał gazu podczas ruszania można zejść do 12 litrów. Koszty spalania odczuwalne, ale do przeżycia. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
16,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW
Pathfinder 4.0 l. Benzyna. Spalanie gazu okazało się rewelacyjne. W większości jazda po mieście aktualnie w zimę, przy częstym korzystaniu z napędu 4x4, nie przekracza jak dotychczas 19,5 litra. (a lekkiej nogi nie mam), a ostatnio średnio uzyskałem nawet 17,5l Minimalne spalanie średnie to trasa Warszawa Olszyn - 13,6 przy jeździe około 120km. Uzyskanie zatem spalania przy oszczędnej jeździe w okolicach 100 w wysokości około 12l gazu nie powinno być problemem. W porównaniu ze znajomymi, to nawet subaru forester 2,5l nie chce zejść poniżej 15l. Naprawdę polecam auto. Największa zaleta: MOC. Idealne rozwiązanie jak ktoś szuka auta szybkiego, dużego, wygodnego a do tego w miarę oszczednego. ps. Nie polecam sprawdzania osiągów przyspieszenia bez włączonego napędu 4x4. Za duża moc na jedną oś sprawia, że auto staje w miejscu :) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
nagły spadek mocy , uruchamianie się systemu 4wd
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5dCi 171KM 126kW od 2009
  • silnik
zimą samochód miał falujące obroty po wizycie u mechanika i płukaniu układu paliwowego wszystko wróciło do normy ,po przejechaniu kilku kilometrów uruchomila sie kontrolka 4WD silnik stracił moc .Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok ,po kilku minutach pracy silnika ponownie uruchamia się kontrolka 4WD i sytuacja się powtarza, samochód byl w ASO w celu diagnostyki komputerowej pojawia się błąd pompy paliwowej oczywiście w ASO stwierdzono krótko pompa do wymiany koszt 8 tys. może ktoś miał podobne zdarzenie i mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania auta ,nie bardzo ufam ASO PROSZĘ O POMOC !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
spadek mocy
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW 2004-2010
  • silnik
Po przejechaniu krótkiego odcinka silnik nagle traci moc obroty max.4000, po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy ale po krótkiej jezdzie znów traci moc. brak cisnienia w ukladzie zasilania
Problem rozwiązany
2 komentarze
reduktor
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW od 2004
  • układ napędowy
mam pytanie czy reduktor od wersji 2.5 diesel będzie pasował do wersji 4.0l w automacie 4 x4,i czy wiecie gdzie można naprawi taki reduktor ma on bicie na środkowym łożysku jeżeli można to interesuje mnie obszar warszawy i okolic.mam pathfindera 4.0l 4x4 w automacie rocznik 2006. łożysko w reduktorze
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Pathfinder III Terenowy