Szukaj

Informacje o Nissan Patrol IV 3.0 Di 16V 158KM 116kW od 1999

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Samochód terenowy (segment I), flagowy model Nissana w tej klasie. Rodowód auta sięga 1951 roku, kiedy na zamówienie armii japońska marka stworzyła Datsuna 4W60. Nazwa Nissan Patrol pojawiła się dopiero 1984 roku. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja samochodu, która w 2004 roku została poddana gruntownej modernizacji. W Australii zmodyfikowana wersja Patrola sprzedawana jest jako Ford Maverick. Natomiast w Europie auto przez krótki czas funkcjonowało jako Ebro Patrol.
Powagosław
Rasowa terenówka, która nią jest, a nie tylko na nią wygląda. Patrol jest niezastąpiony na bezdrożach, a na utwardzonych drogach oferuje zaskakująco duży komfort. Wygląd budzi respekt, choć już chyba czas na kurację odmładzającą. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrol jest trochę jak nieokrzesany, nieogolony facet w skórze i ćwiekach, od którego zionie gorzałą. Może i wygląda jak skrzyżowanie traktora z przystankiem autobusowym. Ale wolę jego, niż autka, które przypominają dziewczyny upiększane na zdjęciach w photoshopie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2953 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 354 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Vee
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Samochód o niezbyt komfortowo zestrojonym zawieszeniu, za to z wygodnymi fotelami i bardzo dobrą pozycją za kierownicą. Miejsca z przodu jest na 5, z tyłu tylko na 3 ze względu na wysoką podłogę, która sprawia, że pasażerowie drugiego rzędu, nogi mają mocno ugięte. Siedzi się trochę w kuckach. Skrzynię manualną odradzam - u mnie wysiadł na początku jeden z biegów, po jakichś 170.000 km padło bardzo drogie w naprawie koło dwumasowe. W automacie tego nie ma. Kolega ma takiego Patrola z automatem i sprawia wrażenie szybszego, gdyż obsługa ogromnego lewarka jest powolna i trzeba użyć do tego sporo siły. W środku jest dosyć głośno, ale dźwięk jest fajny. Brzmi - rzekłbym - dosyć groźnie. Jednakże na oceną powinny złożyć się nie tylko te pola, które wypełnione są poniżej, ale także radość z posiadania takiego auta - a ta jest niemała nawet pomimo jego wad. Fakt jest taki, że to jeden z ostatnich samochodó terenowych, który połyka Land Cruisery w terenie. Na szosie będzie mniej wygodny i ze względu na ogromną masę, także mniej dynamiczny. Widoczność zapewnia bardzo duże bezpieczeństwo szczególnie w mieście - patrząc nad dachami \"resoraków\" dużo wcześniej wiadomo, że trzeba będzie hamować - a na to trzeba poświęcić trochę czasu, bo hamulce nie są straszliwie skuteczne. Po prostu są, ale to nie brzytwy z Porsche.
4,7
~nissan@uscomp.com.pl
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Nie mam się do czego przyczepić. No może tylko do tego seksu na tyle, kanapa tylna nie jest podgrzewana :) zimą to jednak by się przydało. Poza tym jak się wyłazi przez szyberdach to nie można siedzieć na dachu, ugina się za bardzo. Wadą sporą jest akumulator, nie widziałem takiego od wielu lat, a w Polsce w ogóle nie przypominam sobie. Albo mniejsza pojemność, albo za duży fizycznie.
3,9
~arturpol1@tlen.pl
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Mam nadzieję, że konstruktor pierwszych ZD30di popełnił już sepuku(harakiri) Poza silnikiem nic się nie psuje. W razie awarii silnika do przemieszczania można użyć wyciągarki:):)
Średnie spalanie dla Nissan Patrol IV 3.0 Di 16V 158KM 116kW od 1999
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,9
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
jestem leśnikiem więc auto jeżdzi po szosie[więcej] i po terenie.mam założone większe opony 285/75/r16.przejeżdżam rocznie do 20tys.km.zimą pali więcej bo krótkie czasem przejazdy i często z włączonymi napędami 4x4 stąd spali nawet 14,9.na szosie przecietna prędkość 90-100km/h.ostatnio było 80km/h i spalanie spadło z13,4l do 12,2l.szok.na autostradzie a1 grzechem jest wolno jechać więc wskazówka paliwa zamienia się we wskazówkę sekundnika.w zeszłym roku przejazd gdańsk-korbielów przy mrozie -15-20 stopni C spalił 13.7l.pozdrawiam.
12,3
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Jazda autostradą 12l/100km , przeciętna prędkość 120km/h czasami do 140Km/h .Najmniej spala przy jeździe do 110km/h drogą krajową z przyczepką spalanie wyszło od 10,5l/100km do 10,8l/100km. Sumując przy spokojnej jeździe w 10l/100km się zmieści i samochód ten nadaje się do spokojnej jazdy do120km/h .
14,1
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Jak na czołg na kołach to nie jest źle. Części ogólnodostępne i w codziennej eksploatacji niedrogie. Pełen panel produktów zastępczych i modyfikowanych do jazdy w terenie. Paliwożerność nie jest zaskoczeniem, zwłaszcza przy jeździe w terenie.
Nissan Patrol IV