Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 145

kristofsgardens@yahoo.co.uk, 14 lat temu
Silnik 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 145 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Duzo frajdy, swietny wyglad, od poczatku do konca wspanialy design Waltera de Silvy moim zdaniem najlepszego designera obecnie na swiecie. Wystarczy popatrzyc jak odmienil oblicze nudnego, do czasu jego nadejscia, VW Group. Ponadczasowa stylistyka wnetrza i zewnatrz. Bardzo wiele wspolczesnych aut ma stylistyczna koncepcje podobna do tego modelu, jak chciazby sylwetka auta zaczynajaca sie od znaczka na przednim grilu i ciagnaca sie przez cala karoserie nadajaca aucie dynamike i agresywnosc. Alfa wymaga wiecej technicznej opieki od innych aut ale za to jazda nia daje duzo satysfakcji. Clarkson z Top Gear powiedzial ze \"kazdy prawdziwy fan motoryzacji powinien chociaz raz w zyciu miec Alfe\".
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik tej Alfy to jednostka ktora lubi wysokie obroty, budzi sie od 4000 i rowno ciagnie az do czerwonego pola 7100, ponizej tego przedzialu raczej nie ma czego szukac,negatywnie wplywa to na ekonomie, ale jesli chodzi o dzwiek to moze sie poprostu podobac. Poza tym nie chce sie wierzyc ze tak mala pojemnosc a jak sprawnie radzi sobie z ciezarem auta, dajac kierowcy calkiem sporo frajdy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi moga chaczyc chaczyc, i lewarek zmiany biegow sprawia wrazenie zyt dlugiego (dlatego go skrocilem), moga takze pojawiac sie od czasu do czasu delikatne problemy z wstecznym. Zestopniowanie za to bardzo dobre dopasowane do silnika, bez zarzutow.
5,0
Układ jezdny
To auto prowadzi sie poprostu doskonale, daje duzo frajdy z jazdy, swietne wyczucie w zakretach, bardzo czuly i pewny uklad kierowniczy, poprostu mega pozytywne zaskoczenie, wspaniale niezalezne zawiesznie dosc sztywne co prawda, wplywa na komfort, ale cos za cos. Naprawde nie chce sie wierzyc ze to przod naped. Bez kontroli trakcji a daje sie pewnie i przewidywalnie prowadzic.Zawieszenie bardzo proste, a dziala wysmienicie ( nie jak skrzypiacy multilink w nowszych modelach Alfy koszmar ich wlacicieli). Super
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze chociaz szerokie slupki boczne ograniczaja w penym stopniu widocznosc, na szczescie jadac Alfa skupiasz sie na tym co przed Toba a nie co z boku wyprzedza :)))
5,0
Ergonomia
Mi obiscie bardzo sie podobalo, uwielbiam deski z centralna konsola zwrocona do kierowcy, jedynie materialy nie byly najlepszej jakosci jak i wloski montaz. Za to miesjca z przodu a zwlaszcza dla pasazera poprostu bylo mega duzo. Jak wspomnialem wczesniej design wnetrza swietny, oryginalny, zegary bardzo ladne (zreszta Merc E W210 ma bardzo podobne) rozwiazanie z naglosnieniem 16.5mm i gwizdki przod, 13mm tyl, bylo swego czasu w tej klasie aut nie takie oczywiste. Same zalety
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czesto parowaly szyby, przewietrzanie mogloby byc znacznie lepsze i skuteczniejsze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkosci auto z przodu bardzo duzo przestrzeni, a z tylu zawsze w trzy drzwiowym aucie nie bedzie rewelacji.
4,0
Wyciszenie
Slychac pomruk silnika, ale dla fanow Alf to raczej zaleta :), tak poza tym szum wiatru etc w normie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kazda Alfa z benzynowym silnikiem spali swoje, natomiast mysle ze, za stosunkowo dobre osiagi i frajde jakie to auto oferuje swojemu wlascicielowi spalanie znajduje sie w normie. Wkocu nie kupujesz Alfy tylko ze wzgledu na tabele spalania.
4,0
Stosunek jakość/cena
W swoim czasie tansze niz Golf, co prawda jakoscia mocno odbiegajace od niemieckiej konkurencji w swojej klasie , ale posiadajace duzo charakteru i indywidualnego wloskiego stylu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja serwisowalem swoja Alfe na czas i stosowalem produkty najlepszych producentow ale i tak nie ustrzeglem sie od napraw. Przy odpowiednim poznaniu tematu naprawy nie sa jednak tak kosztowne.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w ciagu 1.5 roku uzytkowania musialem naprawic zmiennik faz rozrzadu (ciekawostka, serwis w Poznaniu chcial za czesc kilka set zlotych + koszt wymiany, co sie okazalo kupuje sie zestaw naprawczy sprezyna + teflonowa podkladka (sprawe znaja w sklepie autoryzowanym u dealera ) koszt kilkanascie zlotych!!! znajac odpowiedniego mechanika wykonuje sie cala naprawe za conajmniej polowe ceny!!!),zuzycie tuleji wachaczy sprawa normalna na polskich dziurach, mozna je kupic za rozsadne pieniadze (choc w serwisie chca twierdzic ze tuleje sa w tym modelu nie wymienialne)i poprostu wymienic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 145