Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 III

Blazej, ponad rok temu
Silnik 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 166 III 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najlepszy silnik do 166, łączy osiągi, niskie spalanie i brzmienie
Układ hamulcowy : Hamulce Brembo świetnie się spisują w tym aucie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Jak to w Alfie, prawie zawsze coś lubi stuknąć w zawieszeniu i trzeba z tym żyć:)
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawe auto, wyróżnia się na drodze wśród niemieckiej konkurencji, do tego jest sporo tańsze i mniej zajechane. Niestety mały wybór mocnych silników (jedyny sensowny to V6 Busso i 2.4JTD), napęd tylko na przód i przeciętny automat. Ergonomia i jakość wnętrza również przeciętna ale wynagradza to designem i przyjemnością prowadzenia. Świetne hamulce Brembo, dobre zawieszenie choć lubi stuknąć i trzeszczeć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wspaniały pod każdym względem. Bardzo przyjemne brzmienie (moim zdaniem brzmi lepiej od R6), niskie spalanie i dobre osiągi. Do tego niska awaryjność bo to jeszcze silnik bez nadmiernej ekologii.
4,0
Skrzynia biegów
Typowo jak w każdej Alfie z tego okresu - lekko haczy przy zmianie biegów. Poza tym biegi długie i dobrze dobrane do silnika i masy auta. Jedyny słuszny wybór w Alfie 166 bo automat to porażka.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie, a jednocześnie zapewniające dobre prowadzenie. Niestety napęd na przód trochę nie pasuje do tego auta i nie daje sobie rady z przeniesieniem momentu tego silnika, dlatego jedną gwiazdkę odejmuję.
5,0
Karoseria
Egzemplarze poliftowe są ocynkowane i nawet spod odprysków lakieru nie wychodzi korozja. Moim zdaniem 166 FL to najlepiej zabezpieczona korozyjnie Alfa z tego okresu (dużo lepiej od 159). Stylistyka nie każdemu się podoba, zwłaszcza przód, natomiast tył jest piękny i charakterystyczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez wiekszych zastrzezen. Troche male lusterka wzgledem gabarytow auta i niestety malo egzemplarzy ma czujniki parkowania.
2,0
Ergonomia
Niestety pod tym względem jest kiepsko. Obsługa komputera, multimediów, klimy czy tempomatu jest nieintuicyjna i upierdliwa. Krok do tylu w porownaniu ze 156 i 147, 2 kroki do tylu wzgledem rywali z Niemiec.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej klasie auta jednostrefowa klima to jakiś żart. Kolejnym nieśmiesznym żartem jest brak możliwości włączenia klimy gdy temp spadnie poniżej 7C, przez co niemożliwe jest odparowanie szyb w niższych temperaturach. Podgrzewanie foteli jest bardzo słabe i powolne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, wygodne fotele, z tyłu sporo miejsca na nogi, bagażnik również duży.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre ale brakuje trochę do 5 gwiazdek, tutaj niestety również rywale są oczko lepsi. Przyjemnie słychać za to pomruk diesla R5, nawet na seryjnym wydechu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to Alfa, czasem psują się jakieś drobiazgi, elektryka, zawieszenie itp, ale samo auto jest proste konstrukcyjnie i tanie w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jakościowo odstaje od niemieckich rywali, jednak jest też sporo tańsze, więc moim zdaniem warto jeśli ktoś lubi tą markę. To ostatnie auto klasy średniej wyższej zrobione przez Alfę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Alfa nie byłaby Alfą gdyby czasem jakiś drobiazg się nie zepsuł:) Czy to jakiś przycisk, czujnik itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek, pod tym względem auto przełamuje stereotyp o tej marce.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 166 III