Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GTV II Coupe

Piciu piciu10@interia.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo GTV II Coupe 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 1995-2002 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Coupe dla osób ceniących sobie z jednej strony oryginalność, a z drugiej szukających auta sportowego za rozsądną kasę. Samochód ze wszystkimi zaletami i wadami dla tego typu pojazdów - pięknie brzmi, ale niewiele wrzucisz do bagażnika, dobrze się prowadzi, ale widoczność do tyłu kiepska. Samochód w zasadzie dla dwojga, albo jako drugi w rodzinie. Wnętrze zaprojektowane w stylu jakiego nie znajdziesz w żadnym innym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o typowo sportowej charakterystyce. Dość leniwy na dole (ale bez przesady), za to od 3 krpm pokazuje swój charakter i pozwala się kręcić do 7 krpm. Dźwięk - trzeba posluchać tego "śpiewu" :)
4,0
Skrzynia biegów
Gdybym miał czegoś szukać na siłę, to skoki drążka mogłyby być krótsze a "wkładanie" poszczególnych biegów precyzyjniejsze. Przełożenia wydają się być trochę za długie - to kompromis między osiągami a zużyciem paliwa.
5,0
Układ jezdny
Seryjne zwieszenie ma wystarczająco sportową charakterystykę. Obniżanie i utwardzanie - biorąc pod uwagę dziury - polecane tylko dla masochistów :)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - dobra, jednak stojąc na skrzyżowaniu dach często zasłania sygnalizację świetlną. Do tyłu - jak w typowym Coupe. Widać niewiele i trzeba się do tego przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
W ciągu kilku dni można się przyzwyczaić do rozmieszczenia przycisków i elementów obsługi (np. regulacja lusterek i świateł przy hamulcu ręcznym). Otwieranie bagażnika - ze schowka przed pasażerem :) Czytelność zegarów - bdb! Wsiadania i wysiadania z auta nie ułatwiają ani szeroki próg, ani nisko umieszczony fotel :) Taki urok!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam powodów do narzekań. Dmuchawa wystarczająco wydajna, raczej nie mam kłopotów z parującymi szybami. Ogrzewanie bardzo sprawne, jak już silnik złapie właściwą temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer o wzroście do 180 cm mają wystarczającą ilość miejsca. Zwłaszcza pasażer, po odsunięciu fotela, ma mnóstwo przestrzeni na nogi. Nad głową już zdecydowanie mniej :) Tylna kanapa nadaje się doskonale na bagaż.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze! Tego oczekiwałem! Potrafi być w środku naprawdę cicho, np jadąc na trasie, ale przy dynamicznym przyspieszaniu silnik w duecie z wydechem dają przyjemny koncert.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: lato 11, zima 12 l/100km. Trasa: 8 litrów na każdą "setkę". Auto serwisuję tylko w ASO lub firmie specjalizującej się w Alfach, więc świadomie godzę się na trochę wyższe koszty utrzymania.
4,0
Stosunek jakość/cena
GTV można kupić za stosunkowo rozsądne pieniądze, jednak cena w dużym stopniu zależy od stanu konkretnego egzemplarza. Wybrałem najdroższy z oglądanych, ale nie żałuję żadnej wydanej złotówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze starości pękł plastykowy pręt wysuwający i chowający elektryczną antenę, jednak po tylu latach miał prawo :) Poza tym wszystko działa jak należy. Zawieszenie (seria) wciąż w bdb kondycji. Konsola środkowa pokryta jakąś bardzo łatwą do zarysowania powłoką, więc lepiej uważać z pazurkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo GTV II Coupe 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo GTV II Coupe