Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GTV II Coupe

YBSOne, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo GTV II Coupe 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 1995-2002 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Piękne ponadczasowe linie, niezależnie od wersji silnikowej, motoryzacyjne dzieło sztuki.
5,0
Całokształt
Zakochałem się w tym aucie i całej serii, piękne linie zaprojektowane w studiu Pininfarina, u mnie czerwona deska i czerwone skórzane fotele; pięknie brzmiący silnik. Samochód dla fanów piękna, motoryzacji i generalnie rozumianej radości z życia. Coupe dla 2 lub 3 osób. Wspaniale się prowadzi, ale twarde jak na nasze drogi. Eksploatacja nie jest kłopotliwa, należy szukać egzemplarzy zadbanych, do reszty będzie trzeba doinwestować. Bagażniczek mały ale 2 osoby na wakacje weźmie. Parkowanie niezbyt łatwe, duży promień skrętu, słaba widoczność; a po zaparkowaniu długie drzwi, szerokie progi i trzeba się przeciskać. Większość napraw robiłem po poprzedniej właścicielce, głównie drobiazgi, swoich tylko simering wału. Wszystkie opinie że "codziennie do warsztatu" albo "co 5 minut coś" so niewiele warte, chyba że ktoś kupił totalny złom, to niech sobie pluje w brode. Cudów za darmo nie ma! Jak dbasz tak masz. W dłuższych trasach nie męczy, jest komfortowy a wszystkie drobne przystanki spędza się na podziwianiu samochodu... Następna będzie V6 :) La dolce vita!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze pali od razu, bardzo elastyczny, sporo momentu sporo mocy jak na tą pojemność, Twin Spark jest jednym z najlepszych silników produkcyjnych w kategorii 2 litrów na świecie. Należy o niego dbać żeby panewki były w dobrym stanie. Nie katować nie rozgrzanego i dbać o olej, jakościowo i ilościowo a będzie służył długo.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, w miarę szybka ale czasem u mnie ciężko wchodzi wsteczny, poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, tzryma się drogi super. Z przodu kolumny McPhersona z tyłu Mutli-Link z pasywnym skrętem minimalizującym podsterowność. Rozłożenie masy dla TS-a to 61% przód i 39% tył.
Komfort
3,0
Widoczność
Szyba przednia ma bardzo niską górną belkę, uciążliwe w mieście na światłach, nic nie widać i tzeba się wychylać. Przy parkowaniu nie widać końca maski ani przeciwległego rogu, trzeba wprawy. Tył samochodu jest wysoko i widoczność do tyłu jest poprostu zła, przydały by się chociaż 2 czujniki przy rejestracji. Lusterka boczne ok, częściej się w nich podziwia sylwetke samochodu...
5,0
Ergonomia
Dziennikarze piszą o Gtv-ce że ma nieergonimiczny rozkład przełączników... Niepotrafię się z tym zgodzić, wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Otwieranie bagażnika w schowku ma nawet Maserati Coupe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie, wszystko działa dobrze, czasem zewnętrzny termometr zmienia zupełnie zakres temperatur, nie można się sugerować nadrukowanymi stopniami Celsjusza...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera miejsca jest dużo, grzej jeśli ktoś siedzi z tyłu, wtedy przód cierpi. Najlepiej dla 3 osób, nawet na wakacje, ale czwórka na wakacje to już przesada. Ideał dla 2 osób.
4,0
Wyciszenie
Środek bardzo dobrze wyciszony, jedyne odgłosy to wiatr w uszczelkach przy większych predkościach, niestety wina drzwi bezramkowych; i czasem skrzypiące wnętrze w kilku miejscach, głównie konsola środkowa. Silnik słychać w sam raz:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dosyć duże w mieście ok 13-14l/100km, w trasie lepiej ale wątpie żebym osiągnął fabryczne 6,8l/100km zresztą po co próbować? :) W kilku trasach palił ok 8,2l/100km, 5-bieg 3krpm. Ceny napraw nie są duże, wszystko zależy jak dbał poprzedni właściciel, ja musiałem nieco doinwestować, ale bedzie mi to tylko procentować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie Gtv-ki są bardzo tanie a jakość nadal wysoka. Rewelacyjny stosunek jakości do ceny. W europejskich ogłoszeniach jest też sporo limitowanych edycji tej serii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jest troche do roboty jeśli poprzedni właściciel/ka nie dbał/a odpowiednio, ale większość da się zrobić samemu bez specjalistycznego sprzętu, tanimi częściami. Pozostaje jedynie konserwacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy robiony był jedynie simering wału, autko nigdy nie miało poważnych usterek, nigdy nie jechało na lawecie czy było holowane. Należy dbać o silnik, dobry olej, częste wymiany. Zawieszenie z przodu tanie z tyłu można same tulejki wymieniać w wahaczach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo GTV II Coupe