Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GTV II Coupe

BOBAS KR, 11 lat temu
Silnik 2.0 i V6 TB 202KM 149kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo GTV II Coupe 2.0 i V6 TB 202KM 149kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Totalnie bezkompromisowe i rewelacyjnie trzymające na zakrętach
5,0
Całokształt
Auto dla wybranych - nie dla każdego, niema w sobie prostoty Golfa, wulgaryzmu BMW, ani silnika TDI tak wielbionego w naszym pięknym kraju. Osobiście uważam że do tego auta trzeba dorosnąć - trzeba umieć docenić zawieszenie bo mimo iż jest mniej żywotne niż u konkurentów daje uczucie niesamowitej precyzji kierowania i takie też jest, trzeba umieć docenić silnik który po ostrzejszej jeździe weźmie trochę więcej (drogiego ;) ) oleju bo bo osiągi jakie ma i dźwięk jaki przy tym wydobywa nie jest porównywalny z żadnym innym silnikiem, trzeba umieć docenić również linię nadwozia która jest conajmniej zjawiskowa - wszystkie krągłości ; załamania ; przetłoczenia - ech co tu mówić uwielbiam to auto !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to moja druga Gtv wcześniej miałem z silnikiem 2.0 Twin Spark i właśnie przez niego zakochałem się w Alfie Gtv :) Cóż można napisać o silniku V6 Alfy: piękne brzmienie; rewelacyjny wygląd (silnika) rzucający na łopatki, osiągi - 202 Km z 2 litrów wciskają w fotel i do tego świst turbo :) myślę że jest to jedna z dwóch najlepszych jednostek jaka znalazła się w Gtv i innych Alfach
5,0
Skrzynia biegów
Stosunkowo precyzyjna ale nie za każdym razem udaje się wbić \"1\" lub \"R\", trzeba wysprzęglić. W Gtv z silnikami Ts skrzynia ma dłuższe przełożenia w Gtv TB i 3.0/3.2 są krótsze biegi ale co za tym idzie frajda z ich zmiany sprawia że niechce się puszczać drążka zmiany biegów .
5,0
Układ jezdny
Perfekcja w każdym calu !!! tylne (bezkompromisowe) zawieszenie w sposób idealny dopasowywuje się nawierzchni asfaltowych przód podobnie (ale mniej skomplikowany) niewiele jest aut których prowadzenie może dać tyle frajdy z jazdy . . .
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu kiepska - pozostają tylko lusterka, do przodu i na boki w porządku widać to co musi byc widoczne :). Generalnie pozycja jak i widoczność w aucie podobna do tej z kapsuły kosmicznej / tak ma być
4,0
Ergonomia
W starszych egzemplarzach dość surowa deska ale braku ergonomii jej zarzucić nie można, kokpit po liftingu jest bardziej przystępny i ergonomiczny - ale co kto lubi :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima działa jak wichura i szybko chłodzi wnętrze pojazdu, mankamentem wentylacji jest zima - auto stosunkowo długo się nagrzewa a co za tym idzie niestety ciepełko późno do nas dociera - ale po zagrzaniu niema problemów z nagrzaniem kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu stosunkowo dużo miejsca (trzeba wziąć pod uwagę typ samochodu) ja mam 196 cm i niemam problemów z zajęciem miejsca w aucie, z tyłu - dziecko do lat 8 się zmieści !!!
4,0
Wyciszenie
Na standardowym układzie wydechowym i w nie wyeksploatowanym egzemplarzu jest Ok , natomiast przy prędkościach powyżej 170 km/h zaczyna być słychać powietrze obiegające auto a szczególnie boczne bezramkowe okienka. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika jest on dobrze słyszalny w aucie - ale chyba o to chodzi :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2000 cm3 plus turbina / jazda raczej mało oszczędna z przewagą dodawania gazu do tzw. podłogi w mieście +/- 15,5 litra na 100 km (oczywiście można zejść niżej ze spalaniem ale wtedy nie słychać silnika!!!). Trasa ze średnią 160 - 170 km/h około 11 - 12 litrów na 100 km. (jadąc 100km/h pewnie można zejść do 9 L/100 km).
3,0
Stosunek jakość/cena
Napiszę inaczej niż inni : Parchy w cenach conajmniej śmiesznych bo od 5000 zł i jak ktoś ma siły i mu się chce może z takiego zrobić cudne autko !!! egzemplarze limitowane i ładnie utrzymane - cena conajmniej X3 do podanej wcześniej - ale warto czasem zapłacić wyższą cenę !!! Pierwszą Gtv jaką miałem była parchem za 6500 zł zrobiłem z niej prawie cacuszko bo pojechała do niemieckiego klubu ALfisti (wbrew pozorom części niedrogie i łatwo dostępne). Moja druga włoszka kupiona za 2 X tyle (nie jest wolna od wad) nie będzie wymagać już takich nakładów, ale po jeżdzie przez rok Ts-em dowiedziałem się czego od ALfy pragnę i obecna mi to daje !?!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze - wszystkie przełączniki, światełka i inne pierdółki trzymają fason, czasem trzeba coś wymienić ale nie jest to uciążliwe i ich awaryjność wynika z zaniedbań właścicieli a nie ich wadliwości samej w sobie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To auto trzeba kochać, nie jest to Golf czy Bmw - oleje trzeba zmieniać na czas i to na te lepsze, podobnie z płynami tylko to co najlepsze a auto odwdzięczy się bezawaryjnością - osoby chcące mieć auto tylko do jazdy i tyrania powinni sobie nabyć powyższe pojazdy. Podsumowując przy użytkowaniu zgodnym z zaleceniami producenta i przeglądami raz na 10.000 km (ja tak robię niewiem jak inni - ale auto mnie nigdy nie zawiodło i nie zmienię swojego podejścia) totalny brak jakichkolwiek poważnych usterek !!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i V6 TB 202KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo GTV II Coupe 2.0 i V6 TB 202KM 149kW
Średni koszt przejechania 100 km
2,00 zł
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo GTV II Coupe