Auto polecam.To opis na AUTOKULT i nim sie posłużę ..................Spójrzcie tylko na to nadwozie. Chyba nie ma nikogo, kto stwierdziłby, że Tonale jest brzydkim autem. Owszem, linie w stosunku do konceptu zostały nieco ugrzecznione, lecz nadal nie brakuje im charakteru i niepodrabialnego stylu. Podczas gdy zdecydowana większość współczesnych projektów opiera się na masywnych, ostrych kształtach, Włosi postawili na kuszące obłości, dodatkowo przyozdobione masą intrygujących detali.
Począwszy od Scudetto – tarczy atrapy chłodnicy, bez której nie może obejść się żadna alfa, poprzez piękne reflektory LED inspirowane kultowym modelem SZ, a skończywszy na masywnych, czerwonych zaciskach hamulców ukrytych za 20-calowymi obręczami w charakterystycznym wzorze. Nawet czysto techniczny element, jak np. radar systemów bezpieczeństwa, wygląda tu jak dzieło sztuki, wkomponowane tuż pod Scudetto. No i oczywiście flagi – włoską banderę znajdziecie na lusterkach, ale i w kabinie – na tunelu środkowym.Kokpit Tonale nie jest może aż tak spektakularny jak nadwozie, ale trudno odmówić mu urody i włoskiego stylu. To bardzo udane połączenie chłodnej nowoczesności i minimalizmu z klasyczną elegancją i sportową nutą. Wszystko to bez rezygnacji z ducha Alfy,Mamy tu na przykład wspaniałą, mięsistą kierownicę z fizycznymi przyciskami, z których jeden służy do rozruchu silnika. Tuż za nią umieszczono aluminiowe łopatki (a właściwie łopaty) do ręcznej zmiany biegów. Są piękne i działają z przyjemnym kliknięciem.Wszystko to jest opakowane w wysokojakościowe, solidnie zmontowane materiały. Pod względem wykonania wnętrza Tonale w niczym nie odstaje od konkurentów, takich jak BMW X1, Audi Q3 czy Volvo XC40, a nawet ich przewyższa.
Pozostając w kabinie, trzeba zwrócić uwagę na przestrzeń. Tej nie brakuje w żadnej płaszczyźnie. Tonale bez problemu zmieści cztery rosłe osoby i 500 litrów bagażu. Sam bagażnik może pochwalić się regulowaną podłogą, haczykami na zakupy i gniazdem 12V. Niektórym przeszkadzać może jednak dość wysoki próg załadunku.Przestronność idzie w parze z wygodą i komfortem podróżowania. Kabina jest dobrze wyciszona, także podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, a zawieszenie, nawet na 20-calowych kołach, nie sprawi, że powypadają wam plomby z zębów. Pracuje sprężyście i ogranicza wychyły nadwozia w szybkich zakrętach. Czuć, że dysponuje sporym potencjałem.Z każdym kolejnym kilometrem włoski SUV przemawiał do mnie coraz bardziej ogólnym poczuciem solidności, komfortem i radością z prowadzenia. Łatwo polubić go na tyle, by chcieć jeździć nim dłużej. Wydaje się więc, że Alfa Romeo stanęła na wysokości zadania, tworząc samochód zdolny rzucić wyzwanie utytułowanym konkurentom. Także w kwestii oferty z rozsądnie skalkulowanym cennikiem i 5-letnią gwarancją w standardzie
Wrażenia
5,0
Silnik
W kategoria Hybryda -znakomity 160km + 20km el Trzeba tylko lubić hybrydy (lbo polubić)
5,0
Skrzynia biegów
7 biegów,bezproblemowa dwusprzęgłowa.Na szczęście nie jest to udręka i CVT
5,0
Układ jezdny
Mistrz
5,0
Karoseria
wg mnie piękan
Komfort
5,0
Widoczność
Niwielkie róznice w komforcie z kołami 18 i 20 cali
5,0
Ergonomia
Sa przyciski na podstawowe regulacje...W słuzbowej Octavii total tabletoza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok - czasem parują ponadnormatywnie szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 lat gwaracnji przeglądy ok 2tys....
4,0
Stosunek jakość/cena
Może chuińczycy wpłyna na obnizki cen....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T4 160KM 118kW
[l/100km]