Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A2

Szymon (ogoniasty), ponad rok temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Zalety: -naprawdę sporo miejsca w środku (nawet z tyłu) -świetna jakość wykonania i spasowania wnętrza -dobre wyciszenie szumów, ale odgłos silnika słychać zawsze (wynika to z budowy samochodu- część kabiny zachodzi nad silnik- i tam wygłuszenie jest słabsze) -bardzo dobrze się prowadzi (mimo iż samochód jest wysoki to środek ciężkośći jest nisko i auto jest bardzo stabilne na zakrętach) -duży bagażnik (350 litrów plus mniejszy 20-30 litrowy pod nogami pasażera (pod podłogą) -aluminiowa karoseria - przeżyje KAŻDE inne auto gdyż jest zbudowana z 7075 T6 /T7 oraz AZC1231/ pochodnych i NIE zardzewieje NIGDY ! -autko NIE POSIADA typowych progów - właśćiwe progi są zaspawane wewnątrz karoseri (!) - a pod grubymi zaślepkami/osłonami które widać na zewnątrz....- nie ma nic! - podłoga zaczyna się dopiero głębiej! Jest to jedyne auto które ma podłoge niżej niż progi (których nie widać!) -akumulator w bagażniku (dzięki temu "lepiej trzymie prąd" - bo ma cieplej niż pod maską) -łatwa wymiana żarówek z przodu - wyjmuje się całą lampe! -bardzo pomysłowo rozwiązane otwieranie maski - odczepia się ją całkowicie od samochodu- nie można jej podnieść (maska jest lekka -waży ok 5 kg), bez otwierania maski idzie dolać płyn spryskiwaczy , olej i sprawdzić poziom oleju - odchyla się specjalną klapke między lampami -niska masa własna (mój waży 898kg) przez co nie potrzeba dużo mocy do sprawnej jazdy, a i odczucie przyśpieszenia jest lepsze (choć wiadomo "wyśćigowiec" to to nie jest:)) -bardzo wygodnie się wsiada i wysiada (wysoka podłoga) ale siedzi się jak w normalnym aucie typu golf, itp -z tyłu podłoga jest niżej o 17cm niż z przodu, przez to nawet wysokie osoby się tam mieszczą i nie haczą kolanami o siedzenia (choć wiadomo - na nogi ogólnie dużo miejsca z tyłu nie ma - ale siedzi się wygodniej niż w innych nawet większych autach (np golf, audi a3, a4, vw polo itp), bo nogi są wyprostowane w dół a nie podkurczone. -mały promień skrętu -niska waga, nie za szerokie opony i świetne elektryczne wspomaganie - sprawiają ,że kierownicą kręci się bardzo lekko! -wydajna klimatyzacja -dobre wyposażenie standardowe (podgrzewane lusterka, elektryczne szyby z przodu, klimatronik, abs, esp, asr, regulacja wysokośći przednich siedzeń, 4 poduszki, centralny zamek itp) -ciekawy i orginalny wygląd zewnętrzny (choć nie każdemu się spodoba -wiadomo!) -duża dostępność częśći eksploatacyjnych (hamulce, koła, elementy zawieszenia, itp - dużo częśći pasuje z polo, fabi, ibizy itp) -bardzo łatwo (dosłownie w pół minuty) wyjmowane tylne siedzenia- przez to łatwo powiększyć bagażnik - siedzenia po złożeniu wyglądają jak walizeczki po 16 kg jedna -niewidzialna antena (wlutowana w tylną szybę!) Wady: -autko cholernie ciężko kupić w fajnym stanie u nas w Polsce - 99% to szrot (źle spasowane, zdekompletowane, zniszczone, z dużymi przebiegami, z niepewną przeszłośćią i nieudokumentowaną, niewiadomo ilu właśćicieli nimi jeździło?!) dlatego najlepiej szukać w niemczech- tam jest ich więcej ,ale ceny są niekiedy z fajne sztuki zaporowe, ogólnie w polsce idzie kupić to auto za 8-10-12 tys, ale jak zależy nam na pewnej bezwypadkowośći, udokumentowanej histori, od pierwszego właśćiciela to bez 25 lub więcej tys nie ma co podchodzić do tematu a2 ! :( w niemczech za najfajniejsze sztuki z małymi przebiegami trza zapłacić ponad 40 tys zł!) - ale ja i tak uważam ,że warto , zyskuje się mały i pewny przebieg, w pełni udokumentowaną historię, i świadomość tego ,żę poprzednik (nierzadko pierwszy i jedyny właśćiciel od nowośći) o niego dbał i włożył w jego utrzymanie sporo serca i pieniążków (niestety), ja za swojego dałem 25400zł i wg mnie to wcale niedrogo. -autka praktycnie nie idzie dobrze naprawić po poważniejszym wypadku (wynika to z jego nietypowej karoseri na ramie ze stopów aluminium i lekkich plastikowo-aluminiowych elementów zewnętrznych - dlatego od razu widać ,że auto miało poważniejszy wypadek- nie trza być fachowcem -średnio ekonomiczny mógł by palić litr mniej :) (ale średnio 6,5l to i tak nieźle) -bardzo krótki "pyszczek" - maska -brak koła zapasowego w standardzie - ale do bagażnika bez problemu wchodzi dowolne inne koło (jest podwójne dno, nawet potrójne :)) , bo pod kołem zapasowym jest lewarek, akumulator itp. -bagażnik jest spory ,ale trza umieć go zapakować (jest średnio długi, nie za szeroki, ale bardzo głęboki i w praktyce w nie nadaje sie do przewożenia dużych rzeczy , ale tylko do mniejszych czy średnich pakunków (torby plecaki, jakieś pudełka i małe rzeczy itp) -brak tylnej wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby -z przodu jedna tylko wycieraczka , która ponoć przy dużej ulewie nie daje rady - wg mnie daje rade- testowałem i było okej -z przodu daleko wysunięte przednie podwójne słupki - przez to nie widać na zakrętach pieszych - trza wychylać odruchowo głowe do przodu teoretycznie sprawe powinny ratować małe szybki (ale nie do końca to robią...) -trza pilnować stanu pompy wspomagania i klimatronika (silniczki klimatronika mogą się zaciąć i klimatyzacja głupieje - ale jest to do naprawienia bez problemu we własnym zakresie) -autko potrzebuje dużego akumulatora (wspomaganie jest elektryczne i przy pierwszym ruchu kierownicą na postoju, lub przy niskiej prędkośći - na parkingu lekko przygasają światła - to normalny objaw) - gorzej gdy światła przygasają często i w czasie jazdy nawet ...) -trza czasami czyśćić połączenia masowe (jest ich kilka, np. po jednym w okolicach nóg kierowcy i pasażera, w okolicach przednich małych szybek, za lewą lampą pod pompą abs, za siedzeniem kierowcy i przy akumulatorze - trza pilnować czystośći styków. -dach auta jest cieńki i aluminiowy przez to siedząc w środku podczas ulewy czuje się jak by siedziało się w jakiejś aluminiowej puszcze!:) -auto ma nietypowy lewarek w standardzie- nie da się go podłożyć pod spód auta - trza go wkładać w zaślepione otwory przy każdym kole (lewarek też aluminiowy i dość delikatny!) -mała pojemność płynu do spryskiwaczy 2 litry , aczkolwiek mnie wystarcza -nietypowy kształt tylnej szyby - ale ona musi taka być, a daszko-spojler spełnia kilka funkcji np. zapobiega osadzaniu się błota na górnej szybie (ale nie do końca), zapobiega oślepieniu kierowcy w środkowym lusterku przez jadące z tyłu auta, no i poprawia stabilność auta przy prędkośćiach powyżej 120km/h (gdyby ta szyba inaczej wyglądała autko wg mnie straciło by swój urok) -zbiornik paliwa 42 litry w miare okej ale do połowy 2002r był tylko 34 litry :(! -dość ciasno w komorze silnika - ale akceptowalnie np. rozrząd idzie normalnie wymienić , bo silnik jest zamontowany klasycznie ,a nie np. ukośnie. pod kątem -silnik wycieraczki przedniej - trza czasem nasmarować/przejrzeć go i rozebrać, a jeśli wycieraczka sama zwalnia - to ostrzeżenie, o nadchodzącej awari silniczka!
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 75km - co tu dużo pisać daje rade przy takim lekkim aucie- wiadomo nie jest to wyścigówka, ale do normalnej sprawnej jazdy -starcza, najlepsza szybkość dla tego auta to 100-110km/h wtedy jest i wmiare cicho i silnik nie przekracza 3 tys obrotów, bo powyżej 3 tys bierze nieco więcej oleju
5,0
Skrzynia biegów
Jak najbardziej okej krótki lewarek, lekko wchodzą biegi - pierwszy bieg trza zawsze "dopchać do końca" inaczej nie wejdzie, sprzęgło rewelacja jak w nowym aucie
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze - auto jest sztywne, zwinne standardowe 15 calowe felgi i opony dają rade! Bardzo pewnie sie prowadzi, nie przechyla się.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie okej, ale lekko przeszkadzają martwe pola przy przednich słupkach no i nietypowa wąska tylna szyba - ale tu idzie sie przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Miodzio! - są dwa schowki na środku pod radiem, schowki w drzwiach , schowek dla pasażera i półeczka na desce nad schowkiem pasażera ewentualnie tylną środkową popielniczke można wykorzystać jako mini schowek na drobiazgi - także staczy akurat! Jeśli chodzi o kształt deski rozdzielczej to przypomina to troche krzyżówke vw polo z lat 1996-98 (nieco kanciato) z nieco innym licznikiem, ale tak musi być bo w przeciwnym wypadku by było mniej miejsca!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze - nigdy podczas jazdy nie zaparowały mi szyby, a zimą po 900m już czuć ciepło!, choć wiadomo po długim zimowym postoju trza troche poczekać aż odparuje przedia szyba ( ciepło znikąd się nie weźmie!:)), tylna szyba ogrzewana, lusterka też. - jest okej (ewentualnie mogło by być sterowanie klimatronikiem w jakiś pokrętłach bo czasem aby ustawić trza sie nawciskać- ale nie jest źle ogólnie- przyciski czytelne są
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o 13cm krótszy od polo/ibizy oraz pare cm od nich węższy to jest to niemal mistrzostwo! sporo miejsca nad głową nawet z tyłu i to mimo tak pochylonego dachu!, z przodu okej siedzi sie z lekko wyprostowanymi nogami do przodu, a z tyłu "jak na krześle", ale wygodnie, ja mam 180cm i bez problemu za sobą usiąde i nawet nie dotykam kolanami do oparcia ! A to już coś! No i bagażnik jak w audi a3/golf 5 (ale o nieco innym kształcie przez to wydaje się (ale tylko wydaje!:) - mniejszy), dodatkowy mini-bagażnik pod podłogą pasażera, a nawet na upartego pod podłogą kierowcy (ale tam jest moduł elektroniki i lepiej nie kłaść tam metalowych i ciężkich rzeczy!)
5,0
Wyciszenie
Jak na takie auto to super - nie słychać prawie szumu powietrza i opon do ok 110km/h , potem jest już głośniej , ale i tak nieźle! silnik zawsze słychać ogólnie. przy 1.4 75km max szybkość to nieco ponad 180km/h i jak najbardziej auto pewnie się przy tej szybkośći prowadzi.
Ekonomiczność
4,0
Koszty utrzymania
Na poziomie typowych aut miejskich typu polo/ibiza/fabia/lupo, części eksploatacyjne nie kosztują fortuny, gorzej z częściami np. karoseri przeznaczonymi tylko do tego modelu - tu ciężko dostać niekiedy używane , a nowych niekiedy nie idzie już kupić , a jeśli już to w niemczech i drogo to wychodzi niestety:(
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie warto nawet teraz tyle zapłacić za to auto. Ono nigdy nie będzie już masowe na naszych ulicach, jest jedyne w swoim rodzaju, i trza je po prostu lubić, ale właśnie wysoka cena zakupu była gwoździem do trumny tego modelu np. mój mimo iż z wyposażeniem minimalnie nieco ponad podstawowym kosztował jako nowy ... 68 800zł ! - mam nawet rachunki od poprzedniego (jedynego) właściciela! a niektóre z lepszym wyposaćeniem to i ponad 90 000zł potrafiły kosztować! Także tanio nie było- za te pieniążki można było mieć wtedy nowego golfa 4/5 , audi a3, skode oktawie, opla zafire itp. i właćnie innowacyjna karoseria i wysoka cena przyczyniły sie do tego ,że autko produkawano tylko przez 5 lat, bo firma traciła na jego sprzedaży- po prostu ten model na siebie nie zarabiał!:( i już NIGDY takie coś nie powstanie!
Niezawodność
4,0
Drobne usterki
Wypisane wyżej ale ogólnie co może sie popsuć na co trza patrzeć: -pompa wspomagania -silniczek wycieraczki -ładowanie, przewody masy -klimatronik -stan wizualny przycisków i czy są orginalne , bo lubią sie wycierać podobnie jak włącznik świateł -czy brak wycieków ogólnie -elektryka ogólnie
5,0
Poważne usterki
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A2

Liczba wpisów: 6

Audi A2 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu