Silnik
: Idealny kompromis między dynamiką a ekonomią
5,0
Całokształt
Audi A5 - uniwersalne, solidne auto. Według mnie piękna, sportowa linia, a drzwi bez ramek dodają uroku rasowego coupe. Może być rodzinne? Tak, klapa liftback powoduje, że do auta można zapakować większe gabaryty. Może być dynamiczne? Tak, 7s do 100km/h, v-max 240km/h, potrzeba więcej? Może być ekonomiczne? Tak, jeżeli chcesz jechać oszczędnie zejdziesz nawet do 4L/100km! Może być niezawodne? Tak, 210 tyś bez żadnej awarii!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
190 KM - świetny kompromis pomiędzy osiągami, a rozsądnym spalaniem. Długodystansowe spalanie 210 tys km w cyklu mieszanym 6,6L. Można pojechać nim dynamicznie, można bezpiecznie wyprzedać, mocy jest pod dostatkiem.
5,0
Skrzynia biegów
Miękko i szybko zmienia biegi. Jedynie co może irytować to długie opóźnienie w zmianie biegu z D na R i zdarza się przy niskiej prędkości delikatnie szarpnąć na 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, komfortowy, połyka kilometry. Jazda tym autem to przyjemność. Dobrze wybiera nierówności. Po 200 tys km i 5 latach zawieszenie jest delikatnie głośniejsze niż w nowym aucie, ale pomimo dziurawych drug nie było jeszcze potrzeby wymiany czegokolwiek.
5,0
Karoseria
Podoba mi się linia coupe. Drzwi bez ramek pomimo dużych prędkości autostradowych nie generują dużego hałasu. Rury wydechowe mają zintegrowany wylot w zderzakach co ważne nie jest to fake jak np w mercedesach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, wszystko dobrze widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Analogowe sterowanie ogrzewaniem daje szybki dostęp. Duży dotykowy wyświetlacz jest ergonomiczny i dzięki temu że jest wysoko umieszczony bezpieczny dla kierującego. Jedyne co to wygląda słabo, jak doczepiony tablet, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 3 strefowa, sprawnie chłodzi i grzeje wtedy kiedy trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu oczywiście bez problemu podróżują nawet wysocy kierowcy. Fotele - brakuje w mojej wersji podparcia lędźwi. Z tyłu wygodnie jedynie usiądą 2 osoby, chyba że to trasa do 200km-300km to można się przemęczyć w 3 osoby.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna i przeglądy w moim przypadku to jedyny koszt. Przeglądy to koszt między 2tys - 5 tys zł.
Polecam wymieniać olej co 15 tys, szczególnie jeżeli ktoś mocnię przyciska na autostradach. Olej 0W20 zalecany przez Audi nie daje ochrony silnika przy temperaturze powyżej 120 stopni, a tym bardziej przy przebiegu 25-30 tys km.
5,0
Stosunek jakość/cena
200 tys zł - dzisiaj trudno kupić za to samochód klasy premium. Jeżeli w serii byłyby skórzane fotele to uważam, że byłby to samochód kompletny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A5 - nigdy mnie nie zawiódł, po prostu wsiadasz i jedziesz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TFSI 190KM 140kW
[l/100km]