Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant

pepe, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobre, solidne i niezawodne auto, bez większych wad.
4,0
Całokształt
Postanowiłem podzielić się wrażeniami po ponad roku używania i przejechaniu ponad 33.000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0TDI mam mieszane uczucia. Jeśli nie jeździsz dynamicznie to w zupełności Ci wystarczy. Niestety dla mnie za mało mocy, za słaby moment obrotowy i za duży apetyt na paliwo 10,1l/100km (na dystansie 33tys.km- pomiar z aplikacji w telefonie) i niska kultura pracy w porównaniu do V6 w poprzedniej generacji. Dystans tysiąca kilometrów wykręciłem poniżej 7h na autostradach- spalanie 10.5l/100km, bez wściekania się na dystansie 500km spalanie 7.7l/100km czas 4h (skrajne rekordy). Niby jeździ, lata powyżej 200, ale brakuje mu kopa, w szczególności na zatłoczonych krajówkach i trasach wojewódzkich.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Multitronic- mój pierwszy automat, na pewno nie ma ze mną lekkiego życia, częste kick-down’y, dynamiczna jazda w sporcie no ma ze mną co dobrego. Niezawodna, zmiana biegów nieodczuwalna- BARDZO DOBRA biorąc pod uwagę wysoki przebieg sięgający prawie 360.000km. Wymiana oleju w skrzyni przede mną, robi się co 60.000km koszt w ASO 1.300zł
5,0
Układ jezdny
Nie mam pakietu S-line, ale jest sztywno, zawieszenie zwarte, delikatnie sportowe, ale komfortowe!!! Nie mam pneumatyki więc się nie „płynie” nad nierównościami. Na pochwałę zasługuje Audi Drive Select - zmienia charakterystykę układu kierowniczego, skrzyni, hamulców i reakcji na gaz. Ostatnio na jezdnie wtargnął mi pieszy- awaryjne hamowanie, auto zachowywało się baaaaardzo przewidywidywalnie omijając „przeszkodę”- naprawdę super!
5,0
Karoseria
Atrakcyjnie wygląda, ładowne kombi, komfortowe warunki dla 4 dorosłych osób. Nic dodać, nic ująć 5 z +
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, czujniki parkowania z przodu i z tyłu przydatne, kamera nie jest potrzebna.
5,0
Ergonomia
Przełączenie stacji/kawałka jednym kliknięciem/przyciskiem na wielofunkcyjnej kierownicy możliwe po zaprogramowaniu przycisku * z poziomu MMI. System START/STOP można całkowicie wyłączyć za pomocą VCDS. Brakuje mi schowka na okulary przeciwsłoneczne. Na plus zasługuje składanie tylnych foteli z przestrzeni bagażnika jednym ruchem oraz dodatkowe schowki w bagażniku. Tuchpad do wpisywania adresów i wybierania kontaktów na duży +
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłaby być lepsza, brakuje mi wyświetlanej elektonicznie temperatury na desce roździelczej (mam zwykłe pokrętła), brak czterostrefowej klimatyzacji. Mam podgrzewane lusterka i siedzenia- grzanie d*py ma tylko trzy poziomy (w C6 było z sześć)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca 185cm/110kg i dla sąsiada też 202cm/140kg ;). Siedzenia mimo kubełkowych profili i regulacji podudzia są mniej wygodne niż w poprzedniej generacji C6
4,0
Wyciszenie
Dobiegają dźwięki przy prędkościach rzędu 180/200 km/h, niestety odgłosy silnika też słychać przy wysokich obrotach i nie jest to brzmienie V
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Klocki przód i tarcze + klocki tył - 850zł (TRW, nie ASO)... Hydropopychacze/szklanki, pompa wody, rozrząd, olej, filtry, rolki i napinacze - 2.000zł (INA, nie ASO)... Wymiana oleju w skrzyni - 1.300zł (ASO) Oleje, filtry - 500zł (nie ASO)
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie odwdzięcza się niezawodnością. Trzeba przestrzegać interwałów oleju w skrzyni. Oleje i filtry wymieniam co 15 lub 20 tysięcy km- bo 30.000 LongLife to głupota!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musiałem wymienić hydropopychacze, ponieważ dźwięki dochodzące z komory silnika były mocno niepokojące. Nie zaliczam tego do usterki a raczej jako wymiany eksploatacyjnej (przebieg 360.000km) przy okazji rozrząd, pompa wody, oleje itp- 2.000zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Avant