Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Audi A6

Cena od: 206 800 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi A6 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 530
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Mirek
Limousine 2.0 TFSI (Euro5) 170KM 125kW
Audi A6 C6
Najwspanialszy samochód jaki miałem . Było ich ponad 50. Same Mercedesy ,Volva , BMW , Maximy ,Camry , Lexusy . Wszystkie w/w modele z wyższej półki . Poza ułożeniem kierownica,siedzenie,pedały (dla mojej postury 180 cm 100kg。)reszta najwyższa nota. Jedyne auto , w którym za 3 lata spaliła sie żarówka oświetlenia rejestracji. Trzy lata po mieście w korkach Dublina. Ok 1 l. oleju na 15 tys. km. Ale. Najlepsze oleje. Nie ma 6 tys. obrotów przy każdej zmianie biegów. Nie ma 40 km/h na szóstym biegu. Jeśli raz na trzy tygodnie jadę do Belfastu 170 km . to nie rzadko jest 180 km/h. Kiedyś na forum BMW ktoś napisał . ' Największym mordercą samochodu jest właściciel. Miałem Fiata 126p.. Miał 189 tys. km. Poza normalnymi materiałami zużywającymi się , nic. Ukradli go.
5,0
~Mirek
Limousine 2.0 TFSI (Euro5) 170KM 125kW
Audi A6 C6
Najwspanialszy samochód jaki miałem . Było ich ponad 50. Same Mercedesy ,Volva , BMW , Maximy ,Camry , Lexusy . Wszystkie w/w modele z wyższej półki . Poza ułożeniem kierownica,siedzenie,pedały (dla mojej postury 180 cm 100kg。)reszta najwyższa nota. Jedyne auto , w którym za 3 lata spaliła sie żarówka oświetlenia rejestracji. Trzy lata po mieście w korkach Dublina. Ok 1 l. oleju na 15 tys. km. Ale. Najlepsze oleje. Nie ma 6 tys. obrotów przy każdej zmianie biegów. Nie ma 40 km/h na szóstym biegu. Jeśli raz na trzy tygodnie jadę do Belfastu 170 km . to nie rzadko jest 180 km/h. Kiedyś na forum BMW ktoś napisał . ' Największym mordercą samochodu jest właściciel. Miałem Fiata 126p.. Miał 189 tys. km. Poza normalnymi materiałami zużywającymi się , nic. Ukradli go.
4,9
~BART
Allroad 3.0 45 TDI 231KM 170kW
Audi A6 C8
Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Zależało mi na v6 z uwagi na dynamikę oraz na dźwięk silnika. Już wersja 45 TDI daje radę. Ma tzw. duże płuco co potęguje efekt wciskania w fotel. Wydaje się że audi ma więcej mocy. V6 brzmi bardzo szlachetnie i dyskretnie. Super. Ten allroad to złoty środek. Można zapierdzielać na autostradzie 180-200 z taką lekkości i ciszy w bardzo rozsądnym spalaniem. Zawieszenie wtedy automatycznie obniża się do najniższej wartości automatycznie co daje poczucie dużej stabilności i bezpieczeństwa. Z drugiej strony wjazd na nieutwardzone drogi to pestka. Lekki teren też jest do ogarnięcia lecz trzeba być ostrożnym. Samochód podnosi się do 18,5 cm prześwitu Żeby nie było tak pięknie silnik w połączeniu ze skrzynią biegów ma wadę. Reakcja na gaz następuje z bardzo dużym opóźnieniem. Nie da się do tego przyzwyczaić. Przeszkadza w jeżdzie

Raporty spalania Audi A6 (S6, RS6)

Liczba raportów: 2 192
Średnie spalanie dla Audi A6
7,7 – 21,6
l/100 km
5,1 – 10,4
l/100 km
6,8 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Limousine Facelifting 3.0 TFSI 333KM 245kW
Audi A6 C7
rewelacja. autem zrobilem co prawda od zakupu dopiero okolo 3tys km. srednie max to wiadomo ze moze byc i 20. ogolnie jezdze spokojnie/normalnie wiec ciezko mi podac ta wartosc bo nigdy nie zrobilem powiedzmy non stop 100-200km w trybie sport jazdy mieszanej. po tych 3tys km 90% jazda w trybie efficiency plus jakies krotkie przebiezki w trybie dynamic spalanie srdenie 9,5l. dla mnie to rewelacaj. 7,5 to droga krajowa do 120km/h w miare przepisowao. 8,5 to z dluzszej trasy (jakies 600km) troche miasto troche lokalna do 120 troche ekspresowka do 140 i troche autostrada do 160.
11,9
RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM 412kW
Audi A6 C7
Samochodem zrobiłem 12 tys. km: - przyrost od 190 do 202 tys. km (tak, taki przebieg, i wszystko ma się w jak najlepszym porządku) - okres od września do czerwca - 6 tys. km autostrada, 3 tys. km miasto, 3 tys. km krótkie trasy poza miastem normalnymi drogami (czyt. nie szybkiego ruchu) - w zdecydowanej większości jazda w trybie komfortowym - opony zimowe Pirelli Sottozero 3, letnie Michelin Pilot Sport 4S, obydwa zestawy 285/30/ZR21 - różnica w spalaniu między nimi jest absolutnie niezauważalna Niekasowany przez ten okres komputer pokazuje 13.7 l/100 km, i jest to średnia dosłownie wszystkiego (no dobra, poza torem). Litry z dystrybutora na stacji paliw podzielone przez kilometry z małego licznika zawsze dają zbliżony wynik - w zależności od ostatnich tras są to widełki od 13 do 15 litrów. Spalanie w trasie, zarówno na autostradzie jak i poza nią, to w skrócie prędkość podzielona przez 10. W trybie komfortowym litr mniej. Przy niższych prędkościach jest to około 9 litrów. Najniższe jakie osiągnąłem to 8,4 l/100 km na trasie około 50 km ze średnią prędkością około 70 km/h, jednak schodzenia poniżej 9 litrów nie polecam - sonda lambda daje o sobie znać błędem DTC, i nie jest to wina wadliwej sondy. W mieście - zależy. W korku w sumie nie wiadomo, bo wskazanie kończy się na 41 litrach, a widać, że chciałoby iść wyżej. Przy płynnej jeździe bez wciskania gazu w podłogę da się zejść do około 16-17, choć realistycznie trzeba mówić bardziej o przedziale 18-21. Przy "zabawach" typu dwójka do odciny i strzelanie z wydechu sky is the limit. Zbiornik paliwa ma pojemność 75 litrów, stąd realny zasięg to bezpieczne 450 km. Okolice 500 do 550 są osiągalne, jednak trzeba pamiętać, że silnik 4.0 TFSI bardzo nie lubi rezerwy i niskiego ciśnienia paliwa na wtryskach. Biorąc od uwagę potęgę silnika i nie zapominając od tym, że samochód waży około 2 tony (+/- 70 kg, w zależności od konfiguracji), jest to wynik jak najbardziej akceptowalny.
6,8
Avant 2.5 TDI quattro 140KM 103kW
Audi A6 C4
Mam lekką nogę, powyżej 10 l palił tylko gdy przekracza się 110 km/h. Od 10 lat jeżdzę tym autem i by nie mieć wątpliwości tankuję do pełna i dzielę ilość dotankowanego paliwa przez ilość przejechanych km od poprzedniego tankowania. Jeździj tak by jak najczęściej mieć obroty w okolicy maksymalnego momentu obrotowego, nie pałuj silnika, jedź płynnie a poniżej 9l będziesz miał (o ile silnik jest sprawny). Rekord to 5.5 litra na trasie Warszawa-Szczecin, ale to ok 30% trasy jazda w tunelu za ciężarówką. Mam skrzynie 6 biegową.

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 150
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
1 komentarz
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
3 komentarze
Audi A6