Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 577
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~M
Sedan 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Auto bardzo ładne z wyglądu, wygodne. Nie męczy w podróży. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to 900 km. Mimo to nie czułem zmęczenia. Bardzo niskie spalanie. Minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica "przekręcona" odrobinę w lewo w czasie jazdy na wprost, niemniej zauważyłem, że w VW i Skodzie kolegów jest podobnie. Mi to osobiście przeszkadza i przy okazji przeglądu planuję to zgłosić. 3. Wygnieciona (w jednym punkcie), tapicerka siedziska. Niestety zgłosiłem to po odbiorze auta i ... reklamacji nie uwzględniono. 4. Słaba jakość montażu plastików wnętrza. Auto po prostu trzeszczy. Planowałem to zgłosić przy najbliższym przeglądzie, niemniej nie wiem czy wytrzymam tyle czasu. Do przeglądu jeszcze 10 tyś. km a czasami chciałoby się przejechać bez włączonego radia. Pod naciskiem trzeszczą wszystkie też wszystkie boczki drzwi.
4,6
~kierowca
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A6 C7
Mimo sporego przebiegu bliżej temu autu do auta świeżo wyprowadzonego z salonu niż do używki. Auto po tylu latach wciąż wygląda niesamowicie, elementy wykończeniowe są bardzo dobrej jakości. Na autostradzie cichutkie i to niezależnie od prędkości. Dużo zastanawiałem się, czy automatyczna skrzynia biegów multitronic będzie dobrym rozwiązaniem, a okazała się strzałem w dziesiątkę. Komfort z jazdy takim autem jest odczuwalny szczególnie dla pasażerów, płynność jazdy jest nieporównywalna. I właśnie dzięki temu + wyciszeniu, tym autem można bez zmęczenia pokonywać baaaaardzo długie trasy. Przyspieszenie nie wciska w fotel ze względu na mniejszy moment obrotowy, ale i tak ok. 9s/100 nie jest złe. W dodatku auto przy tym przebiegu bezawaryjne, czego chcieć więcej?
4,9
~Morgan28
Allroad quattro 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6
Auto duze komfortowe przemyslane i madre. Jak dla mnie ma za duzo zbednych bajerow ale wszystkie przyciski schowki sa przemyslane przez konstruktorow. Nie chce sie z niego wysiadac. Idealny samochod na dlugie trasy. Silnik zapewnia wystarczajaca moc podczas wyprzednia a przy tym jest w miare ekonomiczny w zimie srednio spala mi 10l. Od razu sprostuje na komputerze pokazuje 7.5 spalanie srednie ale sprawdzilem i gowno prawda. zalewam caly zbiornik 80l i przejezdzam srednio 800km. dycha na stowe wychodzi jak nic. Najlepszy ze swojego segmentu. Czy jest drogie w utrzymaniu to pojecie wzgledne ja zdawalem sobie sprawe ze tu sa czasem remonty rzedu 5-8tys i jestem na to w razie co przygotowany. Gorzej z takimi ludzmi ktorzy wczesniej mieli golfa 3 czy daewo lamusa i sie przesiedli do takiego samochodu by zaszpanowac przed sasiadem a potem zonk trzeba dolozyc 4 tys a nie ma. I wtedy taki wlasciciel pisze opinie ze to najgorszy samochod w zyciu itp. Ja zarabiam 4 netto i jak dla mnie jest ok w utrzymaniu. wiedzialem na co sie pisze. Ale warto zeby sie cieszyc radoscia z jazdy w tym samochodzie.

Raporty spalania Audi A6 (S6, RS6)

Liczba raportów: 2 295
Średnie spalanie dla Audi A6
7,7 – 21,6
l/100 km
5,1 – 13,2
l/100 km
6,8 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,0
Avant 2.8 V6 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C4
Mowa o Audi A6 C4 2.8 V6 30V 193KM ACK quattro (napęd stały na 4 kapcie) automat (4 biegi) Avant z 1997r. Benzyna+LPG (butla 72l), głównie jeżdżę na LPG, choć czasem też na samej benzynie. Mało kto wie, ale ten silnik powinien jeździć na PB98... PB95 toleruje, ale pełna moc ma na PB98 i na PB98 powinien być ustawiony gaz LPG - ciekawe ile januszy prawidłowo ustawiło mapy gazu? Silnik świetny do gazu, ale z tego co widzę to większość ludzi jeździ na bardzo ubogich ustawieniach... mocy to to wtedy ni ma... a i silnik cierpi katusze. Bryka jest ciężka, z samymi z płynami i kierowcą waży już ok 2t, do tego stara V'ka, stary automat i quattro... to auto musi palić! Spalanie... ale ludzie bajki piszą... aha, mierzone nie z kompa (przekłamuje przy LPG o jakieś 10-20% - norma) tylko od tankowania do tankowania... Warszawa, lato 30C, centrum i okolice, godziny szczytu - korki, klima włączona cały czas, odcinki po 10km... przy delikatnej jeździe (obroty do 2000-2500 max) realne spalanie jest wtedy na poziomie ok 17L/100km, jak zaczynam ciągle cisnąć (tak do 3500 max i pedał w 3/4) to już jest 20L/100km, a jak już zacznę szaleć (pedał w podłodze i obroty do 6000 max) to jest 22L/100km... W trasie jest fajnie, przy spokojnej jeździe krajówkami 11-12L/100km, na ekspresówkach i autostradach jest więcej - zależy też czy i jak wyprzedzamy ale powiedzmy że jest to ok 14-15L/100km. Przykładowo; trasa 1200km, samochód zapakowany tak w 1/2, ekspresówki+autostrady+drogi krajowe+drogi lokalne bez dużych miast, autostrady ok 150km/h (wg. GPS'u, a nie prędkościomierza...) + wyprzedzanie do 180km/h, wyszło 13.5L/100km - jak dla mnie, to jest to piękny wynik. Jak widać auto swoje pali... i tak ma być - coś za coś, jak zawsze, jak che się mieć oszczędnie to polecam starszą corollę w LPG, wtedy będzie 7L/100km LPG w mieście :-)
16,2
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
Samochód prowadzi się świetnie. Lecz do ekonomicznych nie należy. Na drodze ekspresowej 2 x 300 km, latem z klimatyzacją, przy jeździe śr. 110-120 km/h + wyprzedzenia do 140 km/h spalanie wynosi 10.7l/100km 95PB. W zimie, w mieście na krótkie dystansy jest dramat 20-23l/100km. Czy pojazd jest godny polecenia - zdecydowanie tak! Ale zależy: Jeżeli potrzebujemy do codziennej jazdy do pracy szczególnie w mieście - odradzam całkowicie! Autko jest idealnie na osób, które nie potrzebują codziennie samochodu, jednak czasami lubią wyskoczyć na trasę. Mamy tu do czynienia z Audi A6, komfort prowadzenia, pojemność samochodu jest rozumiana sama przez się. Nowe Audi A6 o podobnej konfiguracji to koszt na dziś ok. 300 000 zł. A6 równo z 20 letnim stażem jest wstanie konkurować nawet z nowymi samochodami. Moja wersja ma automatyczną klimatyzację 2-strefową, wszystkie szyby elektryczne, szyberdach, skóry i przede wszystkim automatyczną skrzynię biegów. W nowych autach za 40-80k zł o takich rzeczach można jedynie się głęboko rozmarzyć ;-) już nie wspomnę o silniku heh. A dziś takie pełnoletnie auto w super konfiguracji możemy kupić wręcz za kilka tysięcy złotych. Sprawa jasna, że trzeba będzie pewnie i kolejne kilka włożyć w naprawę, ale w sumie i tak wyjdzie bardzo przyzwoicie. Sam silnik w tym samochodzie jest wart mniej więcej tyle co on cały :-D. Ze względu na bardzo wysokie spalanie nie cieszy się popularnością, te same modele z "fajnymi" silnikami są na start droższe o kilka tysięcy. Podsumowując, za śmieszne pieniądze możemy mieć samochód klasy E z mocnym silnikiem (choć nie wolno nam oczywiście oczekiwać dynamiki silnika z taką samą mocą 15 lat młodszego). Nic w przyrodzie nie ginie, więc niskie koszta kupna trzeba będzie rozszerzyć o duże koszta paliwa. I tak wracając do tego od czego zacząłem, dla niektórych taki samochód to będzie wygrana, a dla innych przegrana.
5,6
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Auto mam od 9 miesięcy przejechałem Ok 16tys km ( koła 19 cało runflaty ) Tryb efficency to jest porażka , więcej da się zaoszczędzić na trybie comfort jeśli chcemy oszczędzać . W mieście Warszawa przy korkach itp średnio trzeba liczyć 7 litrów , jeśli jeździmy w pustym mieście i przewidujemy dobrze hamowania/wytracania prędkości do świateł itp. To da się zejść nawet w okolice 4.7-5.2 litra ( weekendy kiedy ruchu wogole nie ma ) Na trasie auto najbardziej „lubi „ prędkość 95-100km obroty Ok 1.6 tys i 6-ty bieg wtedy spalanie jest najniższe mi średnio wychodzi min. 4.1- 4.6 litra maks . Prędkości 120-140km niestety nie są eko dla tego silnika min. 6.1- maks 6.6 litra . Tryb dynamic i skrzynia w pozycji S to 10litrow min. ;) w mieście

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 154
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
1 komentarz
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 8
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 125
4,5
Sedan 3.0 V6 220KM 162kW
Audi A6 C5
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Nie widać różnicy czy jeździsz na benzynie czy gazie, ta sama moc, ta sama elastyczność silnika, a przynajmniej za 100km płacisz 29zł. Bo na benzynie już nie tak kolorowo, gdy ta sama odległość to koszt 65zł
3,5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Audi A6 C5
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Warsztat nie nadaje się do instalacji LPG. Nie potrafili wyregulować własnoręcznie zamontowanej instalacji. Zwalali winę na silnik. Poza tym reklamują się jako autoryzowany warsztat AC STAG ale tak nie jest. Wystarczy sprawdzić listę autoryzowanych warsztatów na stronie AC STAG i tam ich nie ma - za tak kiepską jakość usług to się nie dziwię!!!!!!!
5,0
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Polecam warsztat instalacja założona wzorcowo, szybki oraz precyzyjny montaż instalacji z zachowaniem pełnej estetyki. Właściciel zna się na tym co sprzedaje nie tak jak w innych firmach co rozmawiałem o montaż kompletnie nie wiedzieli co to za samochód i jak instalację dobrać do tego modelu. Serwisuję instalacje co 15000 km i jak na razie jestem mega zadowolony Polecam!!!
Audi A6