Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 618
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Grzegorz
Avant 2.5 V6 TDI 155KM 114kW
Audi A6 C5
Tak jak już poprzednicy nie którzy pisali, auto odwdzięczy się za dobry serwis. Olej pełny syntetyk nie zależnie od przebiegu, tankowanie na markowych stacjach paliwo. I nawet skrzynia multitronic nie jest straszna jak się potrafi automatem jeździć. Oczywiście auto dla grupy ludzi którzy rozsądnie dbają o auto. Wadą mogą być jedynie poprzedni właściciele i niestety blacharka jest tutaj słabym elementem. Lecz też nie można wymagać ideau od 30 letniego auta. 3 letnie auta dzisiaj mają gorszą blacharkę niż te stare" auta. Czasy ekologi i cięcia na wszystkim kosztów.
4,1
~Dariusz
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Audi A6 C7
Ten model kupiłem po przejechaniu się autem znajomego i użytkowaniu ponad 3 lat w A6 C6. Stwierdzenie było krótkie tylko A6 i tylko 3.0 tfsi, wybrałem wersję ze stanów. Auto naprawdę świetnie wizualnie, i dopieszcza swoim wyposażeniem sam dołożyłem android auto. Ze spalaniem się liczyłem, że nie będzie niskie. W dłuższych trasach drogami krajowymi, przy średnio ciężkiej nodze da się uzyskać 10l/100. Jeżdżąc po Poznaniu w godzinach szczytu bez szaleństw często jest ciężko zejść poniżej 14l/100.
4,5
~Mateusz.
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Auto posiadam od prawie roku i jedynie co musiałem robić w aucie to podstawowy serwis klocków, filtrów i olejów. Auto prowadzi się doskonale, aczkolwiek najechanie na jakąś dziurę itp. I od razu słychać dźwięk deski rozdzielczej... Zero awarii jeżeli chodzi o silnik czy też układ elektryczny i hamulcowy i oby tak dalej.. Buda niby ciężka ale 170km robi swoje i autko pięknie się zbiera mimo 18-to calowych kółek. Spalanie w mieście przy lekkiej nodze ok. 7l ale ciężka nóżka już daje wynik ok. 11l na 100km... Autem przejechałem ponad 40tyś km i z całego serca mogę polecić ten silniczek.

Raporty spalania Audi A6 (S6, RS6)

Liczba raportów: 2 387
Średnie spalanie dla Audi A6
6,7 – 22,8
l/100 km
5,2 – 13,2
l/100 km
6,8 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Limousine 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
Audi A6 C8
Auto potrafi spalać przeróżne wartości wszystko zależy od stylu jazdy i od tego czy silnik jest dobrze rozgrzany. Gdy jadę zawieść dziecko do przedszkola (łącznie w obie strony jest 6km) to spalanie mam na poziomie 14l/100, ta sama droga zimą daje wyniki 17-18l/100. Gdy jadę płynnie na rozgrzanym silniku autostradą z prędkościami do 140Km/h spalanie będzie na poziomie 10L/100. Podróż na działkę 50Km drogami krajowymi (z prędkościami ponizej 100km/h) spokojną jazdą daje spalanie na pozimoie 7l/100. Przy prędkościach 220km/h spalanie jest 20l. te wszystkie wartości które podaje są z komputera który moim zdaniem trochę zaniża. Średni wynik jaki pokazuje komputer z 10.000km jest na poziomie 10,9 (70% to warszawa )
7,1
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A6 C7
Kupilem 2.0 tdi po przeczytaniu tutaj komentarzy ktore sa glupotami i powinny byc usuwane, najmniejsze spalanie przy mega spokojnej jezdzie to 6.8( liczone z lania pod korek) na trasie przy 150 km/h srednie z 3 tys kilometrow to 7.7. Srednie z ostatnich 10 tys kilometrow to 7.4. Generalnie nie jest to duzo jak na multitronic, ale duzo jezdze autem i chcialem miec cos co malo pali i poszedlem na kompromis i kupilem 2.0 tdi a okazuje sie ze 3.0 tdi ktory zawsze mi sie marzyl pali 0.5 litra mniej
8,0
Avant 2.4 quattro 170KM 125kW
Audi A6 C5
Auto super jedzie ,na trasie przy 100 km/h spalanie 6,5 l w miescie zmieszczę się w 10 l , nie mam gazu ,Najlepszy motor w A6 C5 i najtrwalszy ,dobry też do gazu Znajomy ma z gazem i pali 15 gazu w miescie ,taniocha

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 166
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
2 komentarze
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 9
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 125
4,5
Sedan 3.0 V6 220KM 162kW
Audi A6 C5
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Nie widać różnicy czy jeździsz na benzynie czy gazie, ta sama moc, ta sama elastyczność silnika, a przynajmniej za 100km płacisz 29zł. Bo na benzynie już nie tak kolorowo, gdy ta sama odległość to koszt 65zł
3,5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Audi A6 C5
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Warsztat nie nadaje się do instalacji LPG. Nie potrafili wyregulować własnoręcznie zamontowanej instalacji. Zwalali winę na silnik. Poza tym reklamują się jako autoryzowany warsztat AC STAG ale tak nie jest. Wystarczy sprawdzić listę autoryzowanych warsztatów na stronie AC STAG i tam ich nie ma - za tak kiepską jakość usług to się nie dziwię!!!!!!!
5,0
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Polecam warsztat instalacja założona wzorcowo, szybki oraz precyzyjny montaż instalacji z zachowaniem pełnej estetyki. Właściciel zna się na tym co sprzedaje nie tak jak w innych firmach co rozmawiałem o montaż kompletnie nie wiedzieli co to za samochód i jak instalację dobrać do tego modelu. Serwisuję instalacje co 15000 km i jak na razie jestem mega zadowolony Polecam!!!
Audi A6