Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 693
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Mariusz
Audi A6 C7
Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Jest to moje 1 Audi A6 C7 i już wiem że to najlepsze auto jakie mialem.Auto uniwersalne do wszystkiego duze pojemnie zrywne. Moje 2.0 Tdi 190km Po zakupie podkrecilem na 220km i 450nm i tu 1 minus brak quattro kola czasami mielą przy ruszaniu na trybie dynamik. Jednak brakuje tej przyczepności quattro.Po roku i przejechaniu 17tys.km nie sie nie wydarzylo.Aktualnie 245 tys silnik skrzynia sucha, wyciszenie ok Spalanie mieszane 7.1L nastepne auto napewno bedzie A6 C7 tylko quattro z końca produkcji..
5,0
~Matek9494
Audi A6 C5
Sedan 2.4 Quattro 165KM 121kW
Kolejne audi i znów jestem zadowolony. Stara szkoła vaga czyli bezawaryjność, quattro, V6,Wygodne, bezpieczne. Przy tym modelu nie trzeba się rozpisywać bo kto jeździł ten wie że to naprawdę bardzo dobry samochód. Mruczenie V6.. Miód dla uszu. Spalanie bardzo przyjemne mimio wagi oraz napędu quattro. Średnio w cyklu można powiedzieć wiejskim spalanie na poziomie 9l na 100km. Dla mnie super. Silnik jak na wolnossące V6 dobrze pcha te budę. Porównując z poprzednim a4b5 2.8 quattro w tiptronic to nie zauważyłem prócz spalania żadnej różnicy. 2.8 dość paliwożerne ok 12/100 przy spokojnej jedzie w cyklu wiejskim! Ogólnie polecam każdemu kto chce jechać bezpiecznie i bezawaryjnie.
4,7
~Gustaw
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Poprzednim samochodem było Volvo S90 (też salonowe) i poza designem (głównie wnętrza), w A6 wszystko jest lepsze i bardziej dopracowane. Auto w bogatej wersji wraz z domykającymi się drzwiami jest świetnie wyciszone. Przy 160km/h frunie cicho się nie męcząc (2k obrotów silnika jedynie). i mając zapas na więcej do ponad 240km/h gdyby ktoś miał potrzebę na niemieckiej trasie. Komfort, wystarczające osiągi i pojemność dla każdego. Wnętrze w wersji C8 po lifcie jest świetne - takie same jak w A8 (czego o C9 niestety powiedzieć nie można, które takie samo wnętrze ma co A4/A5). Wszystko dobrze spasowane i pięknie wieczorem oświetlone. Quattro poprawia bezpieczeństwo także.

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 194
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 11
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
5 komentarzy
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A6