Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi A6 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 498
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~D3c
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Auto kupiłem jako nowe w wyprzedaży rocznika 2018. Jestem miło zaskoczony pojazdem. Wysoko oceniam jego komfort, prowadzenie, wykonanie i b. Niskie spalanie. Nie jest to pojazd dający tyle frajdy z jazdy co BMW, z którego się przesiadłem, ale chyba zdziadziałem, bo coraz bardziej doceniam jego komfort i płynność jazdy. Jeżdżę sporo tras i w tych warunkach pojazd sprawdza się wyśmienicie. 600-700 km to żaden problem. Zero zmęczenia. B. Niskie spalanie w mieście i na trasie. Średnie spalanie z 12 tyś. Km wynosi 6.7L/100km. Autko bardzo ekonomiczne nawet przy wysokich autostradowych prędkościach. Przy prędkościach 200-220 spala ok 10L!!! Przy prędkości 210 ma nieco ponad 2500obr/min. Normalna jazda autostradowa bez szaleństw to spalanie na poziomie 6-6.5L. Trasa z prędkościami do 100km/h poniżej 5L/100km!!! Miasto w zależności od natężenia ruchu i korków. Podczas zabawy w eco driving w mieście gdy nie było korków potrafi spalić ok 5.5L. Normalny ruch miejski ok. 7-7.5L. Maksymalnie w mieście w korkach i dynamicznej jeździe spalił niecałe 10L. Bmw 520d które użytkowałem poprzednio palił w tych samych warunkach średnio o 1.5L-2L więcej mimo 8 stopniowej skrzyni. Pojazd naprawdę dopracowany w każdym szczególe. Długo się wachałem pomiędzy nowym bmw 520d g30 i mercedesem e220d w213, ale z każdym przejechanym kilometrze czuję, że dokonałem słusznego wyboru.
4,1
~Pszenny
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
Audi A6 używałem 2 lata. Przez ten czas zrobiłem 25tyś km. Przez cały ten okres poza czynnościami serwisowymi wymieniłem żarówkę z przodu. Absolutnie żadnych awarii. Podstawa bezstresowej eksploatacji to znaleźć egzemplarz bezwypadkowy i właściwie serwisowany.Założyłem LPG. Żadnych problemów. Spalanie 12l trasa; ok. 15-16 miasto. Rewelacyjne właściwości jezdne. Bardzo dobry komfort na trasie 140 - 160 km/h mruczenie silnika i delikatna muzyka. Drogie w naprawie awarie. Kpl. rozrządu około 3-4 tyś zł.( wiem to od innych użytkowników) nie jest to pojazd dla biedaków. Będę bardzo dobrze wspominał ten samochód.
3,9
~Jakubro
Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW
Audi A6 C6
Samochód posiadam od 5 lat. Przebieg 430 tysiecy. W samochodzie przez ten okres wymieniłem wtryskiwacze, zawór od turbiny, popychacze, pompa abs, zawór od klimatyzacji, uszczelnienie wtryskiwaczy, koszyk skrzyni 6HP19, Samochód ma swoje bolączki, koszty utrzymania nie są niskie. Jeżeli chodzi o silnik nadrabia on za reszte. Konstrukcja jak na swoje lata oraz wage bardzo przyjemnie przyspiesza. Samochód ma program na 298 koni, przyśpieszenie do 100 6.5 sec. Wcześniej posiadałem c5 2.5 tdi 163konie zrobiłem 160 tysięcy i mogę stwierdzić że starszy model był o wiele lepszy od nowszego.

Raporty spalania Audi A6 (S6, RS6)

Liczba raportów: 2 117
Średnie spalanie dla Audi A6
7,7 – 21,6
l/100 km
6,0 – 10,4
l/100 km
6,8 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
1. Jadąc spokojnie eksperówką 100km/h na spokojnie można zejść pomiędzy 6-7litra. 2. Jazda autostradą 120-130km/h spalanie 7,5-8,8 litra. 3. Korek w mieście.. nawet i 12 litrów 4. Jadąc płynnie miastem pomiędzy 65-70km/H uzyskuje spalanie 5,2-6,4 Litra. (Oczywiście jak jest fajna prosta droga i w miarę umiemy wykorzystać zakręty, ładnie dojeżdżamy pod czerwone by nie ruszać od 0km/h... 5. Ponoć korzystając z tiptonica na trybie manualny da się nawet o 0,2litra zejść mniej ale to już chyba sknerostwo do potęgi. 6. WOLNA JAZDA NIE OZNACZA JAZDY EKONIMICZNEJ.. WIEC JAK JEDZIESZ CO NIEDZIELE PO 30KM/H TO WEZ STARUSZKU ZWIŃ SIE NA AUTOBUS LUB WEJDŹ DO ROWU, BO INNI CHCĄ DOTRZEC DO CELU BEZ STRATY CZASU I PALIWA. Pozdrawiam Piotr
13,3
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Audi A6 C5
To auto i z gazem nie jest nawet zbyt oszczędne , części nie są tanie , do opla jakiegoś w tym roczniku , albo renaulta kupił bym za 1.4 ceny te same części , często pojawiają się problemy z dławieniem się , nie równa pracą silnika , mocy to auto ma sporo ale nie w stosunku do masy , jestem trochę zawiedziony ogólnie fajne auto , ładne , wygodne , ale nie jest tego warte , to nie są te audi co z przed laty , audi 80 , 100 to były niezniszczalne jak czołgi dosłownie , jak ktoś chce dla wyglądu to polecam , jak ktoś szuka czegoś oszczędnego z tanimi częściami to radzę sobie wybić to z głowy , części zamienne w brew pozorom też nie są tanie i do tego odbiegają trwałością od oryginału - do tego im daleko , np ja łączniki stabilizatora nowiutkie wymieniać musiałem ponownie po niecałej połowie roku - jazda tylko miejska , do tego opłaty też nie są zbyt tanie , jak bym kupił bmwe... Ceny tych aut również poleciały mocno w dół , na dzień dzisiejszy sądzę że nie warto , chyba że ktoś kupi tanio i ma kasy za dużo żeby ładować co chwila w coś - najgorsze ze najczęściej z silnikiem , a jak korozja zacznie wchodzić to się modlić , kolega swoje już zezłomować musiał , auto się złamało a z zewnątrz wyglądało na zdrowe ani grama rdzy nie było a rama zgniła... Szok nie polecam
6,7
Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Audi A6 C7
Zrobilem ogolnie 60 tys. km. Przyklad trasa do Wloch 1150 km, , trojka dzieciaków, bagażnik na maxa doładowany z boxem na dachu, nie oszczędzałem na przyspieszeniach, średnie spalanie 6,3. Jeśli jeżdzę pół miasto -korki, potem traski po 30 km, to spalanie jest ok 7,5. Samo miasto ok 20 km to 9,0. Autostrada butowanie pod 200 to 9,7. Dziadkowanie i ekodriving można zejść na trasie do 4,8. Brakuje mi quatro, bo nawet 190 kucy zrywa przyczepnosc przy ruszaniu, potem juz elektronika sobie radzi. Mocno narzekam na nawigacje, bylo wiele prob z serwisem, ale niestety audi tak ma. 5-metrowe auto kiepskie w manewrach, miasto-dramat, wtedy biore octavie :) Ogólnie nie warte swojej ceny, ale jak sie chce mieć auto z pierwszej trojki, to..., trza placic. Do tej pory bez awarii. Generalnie polecam.

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 143
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
1 komentarz
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Audi A6