Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A7 I A7 Sportback Facelifting

Marcin, 2 lata temu
Silnik 2.0 TFSI 252KM 185kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A7 I A7 Sportback Facelifting 2.0 TFSI 252KM 185kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,50
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód do robienia wrażenia. Wygląd elegancki i sportowy jednocześnie. Nawet średnio skonfigurowany robi też wrażenie w środku pokonując niemiecką konkurencję jakością. Trochę już przestarzałe multimedia w końcówce produkcji. Pneumatyka, wentylowane skóry, dociągi drzwi, komfortowe fotele, elektryka kolumny kierowniczej lampy matrix tetc. robią roźnicę względem tańszych popularnych marek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę trzeba go kręcić, ale jak złapie obroty, ciągnie bardzo dobrze. W planach mam delikatne modyfikacje elektroniczne na 300KM. Można uzyskać parametry i osiągi przedliftowej A7 3.0 V6.
5,0
Skrzynia biegów
Uzbrojony w łopatki przy kierownicy S-tronic radzi sobie dobrze. Pomagają też tryby jazdy z pre ustawieniami.
5,0
Układ jezdny
Quattro- nie trzeba komentarza. Bardzo dobre zawieszenie pneumatyczne daje komfort lub sport - jak kto woli.
4,0
Karoseria
Wygląd piękny. Szeroki rozstaw kół i osi- trzeba się przyzwyczaić że to spore auto. Bagażnik płytki ale długi i szeroki. Można się spakować w 4 osoby nawet na zimowe wyjazdy. Gabaryty spore i trudno tym jeździć żeby nie przytrzeć narożników. Wysuwany spojler to bajer rzadko spotykany nawet w segmencie GT.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność skrajnych punktów, praktycznie zawsze podjeżdżanie do krawężnika czy wyjazd pod górkę krętą drogą z garażu podziemnego to na wyczucie i z duszą na ramieniu. Maska tak długa, że przy jeździe pod górę nic nie widać, ze względu też na nisko położony fotel kierowcy.
4,0
Ergonomia
Samochód ma nisko dach, wygodniej wsiada się i wysiada z A6. Kokpit mocno zabudowany i wykorzystane wszystkie miejsca wokół kierowcy, trudno nawet znaleźć sposób na umieszczenie uchwytu do komórki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I jedno i drugie momentalnie. Do tego wentylowane skórzane fotele robią swoje latem :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie spodziewajmy się w środku dużo przestrzeni. Kierowca i pasażer mocno obudowani. Tunel napędu zabiera sporo miejsca z tyłu i pomimo wersji na 5 osób, ciężko jest posadzić 3 dorosłych z tyłu. Wspomniany już wcześniej Superb to przepaść, szczególnie na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Szyby bezramkowe ale przednie podwójne, więc jest ok. W przedliftach także tylne bywały podwójne i czołową można zamówić akustyczną. ja nie mam, ale nie widzę takiej potrzeby przy jeździe poza autostradami. Silnik cichutki,benzyna 4 cylindry bez wydechu aktywnego więc nie słychać zespołu napędowego, a szkoda :) Szum wiatru na karoserii nie przeszkadza, o niebo lepiej niż w nowej Superb.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód spala średnio 10L. 8,5-9 przejazdy pomiędzy miastami, 11 miasto. To wszystko przy spokojnej jeździe. Koszty więc jak w każdej 2 litrówce a tu jest 4x4 2300kg, koła 19 cali szer. 255. Serwisowanie - trudno powiedzieć, mam na gwarancji więc robię w ASO, a tu wymiana oleju i przeglądy tanie nie są. Później będzie już dużo taniej. Auto młode i z małym przebiegiem, poszanowane, więc nic się nie posypało. Przy konfiguracji z stronic, pneumatyką, turbina, koszty mogą być później spore w razie awarii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zależy od ceny zakupu. Za nowy nie dałbym kwoty fakturowej. W moim przypadku warto- auto naprawdę daje sporo przyjemności za cenę nowej Skody.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny jak dotąd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać-nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A7 I A7 Sportback Facelifting