Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A7 I A7 Sportback Facelifting

Mike1976, 5 lat temu
Silnik 3.0 TFSI 333KM 245kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 54 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A7 I A7 Sportback Facelifting 3.0 TFSI 333KM 245kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,86
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : przy tej masie i silniku... seryjne tarcze i klocki naprawde daja rade... ale sa (przynajmniej u mnie) podatne na nagrzewanie - przy dohamowaniu z 250 km/h na niemieckiej autostradzie pare razy zdazylo mi sie odczuc pewien dyskomfort...
5,0
Całokształt
Po A5 wiekszy model robi pozytywne wrazenie. Jest komfortowy, jakosc wykonczenia bardzo dobra - standard dla Audi. Wnetrze obszerniejsze. Mam ten sam silnik co w A5 i tutaj pierwsza zmiana - A5 byla zawsze bardziej narowista - w 3.0 TFSI zawsze prowokowale do szybszej jazdy jakby czekajac kiedy wcisniesz mocniej pedal gazu i bedzie wesolo. A7 jest duzo bardziej stateczna. Ma oczywiscie wieksza mase ale tez zdecydowanie wiecej koni wiec tak wielkiej roznicy nie powinno byc a jednak. Oczywiscie przy ustawieniu Dynamic wciaz to auto jest bardzo szybkie - przyjemnie wciska w fotel a predkosc rosnie w oczach... Ale wszystkie inne tryby to juz raczej stateczna limuzyna. Pomimo uzywania ponad rok wciaz nie ustawilem sobie opcji individual - moze to byloby rozwiazaniem. Generalnie auto piekne z zewnatrz bardzo przyjemne w srodku (polecem zdecydowanie wybor skor Nappa - w A5 byly Milano i to jest niebo a ziemia...). wnetrze nie robi wrazenia w 2019 roku - przy obecnej modzie na tablety tutaj jest staroswiecko... o ile konsola srodkowa juz faktycznie wyglada tak sobie to wciaz uwazam ze liczniki z monitorem pomiedzy to niedoscigly wzor ergonomii i elegancji - w zyciu nie zamienilbym ich na lcd... ale to pewnie nieuniknione przy nastepnym samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zrywny, cichy ale kiedy mocniej przycisnac - daje odpowiedni dzwiek :). Nie wykonalem zadnych modow wiec moc seryjna ale jak dla mnie zupelnie wystarczajaca.
5,0
Skrzynia biegów
Trzyma poziom - w zestawieniu z V6 robi swoja robote pewnie i raczej plynnie. Czasem zdaza sie szarpniecie ale tylko i wylacznie przy pelnym kick down'nie - jadac np 40 km/h potrzebuje bardzo szybko przyspieszyc - wtedy pojawia sie moment zawahania (wylaczajac tryb dynamic - tutaj to nie wystepuje a skrzynia reaguje natychmiast)
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma sie drogi, nie jest przesadnie sztywne ale tez nie buja sie i nie plywa. wedlug mnie rozsadny kompromis. Przelozenie na kierownice bezposrednie - raczej czuje sie co auto zamierza zrobic.
5,0
Karoseria
Bez zastrzezen - auto naprawde piekne. Lotka na klapie tylnej robi fajne wrazenie - otwiera sie automatycznie powyzej 120 km/h ale mozna ja sobie wlaczyc z kabiny :) generalnie wszystko ok
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj dochodza do glosu wymiary i bryla auta. Maska dluga wiec mozna zapomniec o kontakcie wzrokowym z jej koncem, widocznosc na boki ok ale juz do tylu tak sobie. Dla mniej wprawnych kierowcow polecam kamerki...
5,0
Ergonomia
co kto lubi ale dla mnie wszystko jest pod reka, Touchpad dziala bardzo dobrze obsluga MMI nie nastrecza problemow. Przelaczniki wszystkie raczej intuicyjnie... z tylu trzeba zwrocic uwage na jedna rzecz majac dzieci - jest bardzo masywny tunel srodkowy - a nad nim wystaja sterowniki do 4-strefowej klimy - przy wedrowkach pomiedzy fotelami sa one narazone na kopniaki. u mnie so far so good ale zwracam na to uwage
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
i znow bez zastrzezen - auto szybko sie nagrzewa a takze szybko ochladza. Natomiast ostatnie lato bylo konkretne i wnetrze nagrzewalo sie niemilosiernie mimo zakladanej oslony na przednia szybe - docenilem wentylacje fotela :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby beda podrozowac komfortowo i znajdzie sie miejsce na wszystkie ich bagaze. Piate miejsce jest mocno symboliczne - tylna kanapa jest wyprofilowana bardzo mocno wiec pomiedzy miejscami zewnetrznymi siedzi sie jak na grzedzie a pomiedzy nogami jest super wysoki i masywny tunel. Generalnie auto jest raczej 4,5 miejscowe :). Fotele z przodu wygodne ale z zaledwie wystarczajacym trzymaniem bocznym - dla "agresorow drogowych" raczej wskazane fotele sportowe. Po 50k km wciaz nie widac jakiegos znaczacego zmeczenia materialu...
5,0
Wyciszenie
w trakcie normalnej eksploatacji - cisza i spokoj. Jedyny dzwiek jaki dochodzi do uzytkownika to szum opon. Przy docisnieciu w podloge - jest przyjemny agresywny odglos napedu ale do aut rasowo sportowych bardzo daleko - jak ktos szuka takich wrazen polecam RS7 :) albo daleko idace mody (silnik zawias i wydech). Wada mojego egzemplarza jest seryjne audi - gra bardzo przecietnie - zeby nie napisac nijako - nic sie z niego nie da wydusic - plasko i bezbarwnie - generalnie polecam zainwestowanie w cos dedykowanego
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coz duzy silnik ciezkie auto marka (podobno) premium wiec tanio juz bylo :). to co zadziwia to apetyt na paliwo - przy agresywnej jezdzie min to 15l... i wiecej jesli ktos ma ambicje traktowac kazdy sygnalizator jak probe na 1/4 mili... natomiast swoja druga twarz silnik pokazuje przy jezdzie normalnej - obecnie do pracy mam 25 km w jedna strone przy niewielkim procencie dystansu pokonywanego w ruchu miejskim (jakies 25%). moje spalanie srednia na dlugim dystansie to 8,7 (wg komputera). mi przy liczeniu "z korka" wychodzi cos okolo 9l... wiec wg mnie rewelacja - caly downsizing to imho sciema - w Touranie zony (1.4 TSI) spalanie z kompa pokazuje 8,2 przy bardzo podobnych warunkach... pol litra to nic ale zastrzegam ze jezdze raczej spokojnie - akurat moj egzemplarz jakos mnie nie prowokuje do ostrej jazdy...
5,0
Stosunek jakość/cena
Pytanie czy kupujac cos co koniec koncow rdzewieje i jest przerabiane na zyletki (przenosnia :)) warte jest tak ogromnych pieniedzy... tutaj kazdy musi sobie sam odpowiedziec na to pytanie. jakosc wykonczenia uzyte materialy przyjemnosc z jazdy - jak dla mnie super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie tylko padl glosnik w przednich drzwiach od strony kierowcy - wymiana na gwarancji...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - i oby tak zostalo...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TFSI 333KM 245kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A7 I A7 Sportback Facelifting