Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 3d

BMW fan, 10 lat temu
Silnik 114i 102KM 75kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 2 tys. km
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 3d 114i 102KM 75kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Za caloksztalt daje niestety tylko ocene 3. Co ma BMW czego nie maja inne samochody? Naped na tylne kola. Ale ile trzeba miec koni, zeby ten naped docenic? Na pewno 102 konie to za malo. Moze wersja 116i daje zupelnie inne odczucia. Jakosc wykonania w srodku jest srednia. Stylistyka nie powala, a deska rozdzielcza ma sie wrazenie, jakby byla posklejana z wielu elementow. W ubogiej wersji jest duzo \"pustych przyciskow\". Pozycja za kierownica, mimo ze siedzi sie nisko, moglaby byc lepsza. Bardzo dlugi skok pedalu sprzegla. Bardzo maly schowek na rekawiczki.
Wrażenia
3,0
Silnik
114i, zaledwie 102 konie, za malo jak na auto wazace 1360kg. rusza sprawnie, ale przy 4tys. obrotow silnikowi wyraznie brakuje mocy. I silnik robi sie glosny.
4,0
Skrzynia biegów
Daje 4, bo jest dobrze, ale nie ma rewelacji. Trzeba sporo sily uzyc, by przesunac lewarek w lewo by wrzucic wsteczny. Nie podoba mi sie sprzeglo - bardzo duzy skok, pracuje dosc twardo. Do twardosci moznaby sie przyzwyczaic, ale dlugi (!) skok sprzegla w marce majacej wizerunek sportowy jest dziwny.
4,0
Układ jezdny
Ciezko powiedziec. 102 konie nie daja mozliwosci sprawdzenia ukladu jezdnego. Wspomaganie kierownicy jest chyba minimalnie za duze. Dostepne sa 3 tryby: sport, comfort, eco.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo mala tylna szyba. Duze lusterka zewnetrzne, ktore zaslaniaja widocznosc gdy sie skreca. Maske widac do polowy jej dlugosci, ale... w innych samochodach czasem w ogole jej nie widac.
3,0
Ergonomia
Nie podoba mi sie pozycja za kierownica. Owszem, siedzi sie nisko, ale regulacja wysokosci fotela jest dziwna. Trzeba uniesc cialo, zeby fotel sie podniosl. Kierownica bardzo czesto zaslania zegary. Kierownica musi byc ustawiona najblizej zegarow, bo inaczej jest stanowczo zbit blisko glowy. Dlugi skok pedalu sprzegla - to jest najgorsza wada.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna. Prosta, ale funkjonalna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo, ze samochod z zewnatrz jest duzy, w srodku ma sie wrazenia, ze miejsca az tak duzo nie ma. Przednia szyba jest dosc mala, i blisko, chyba dlatego ze jest dluga maska. Mimo, ze auto jest szerokie, to miejsca na szerokosc przy drzwiach duzo nie ma. Po ustawieniu fotela kierowcy w pozycji do jazdy, na tylnej kanapie moze usiasc osoba ktora ma 180cm, i zostanie ok 2cm na nogi, nad glowa tez, takze w tych kwestiach jest ok. Bagaznik OK.
4,0
Wyciszenie
Wydaje sie, ze z okolic przednich drzwi slychac wiecej niz powinno byc powietrze przy ok 100kmh. Ciekawe jak jest przy 140. Silnik na wyzszych obrotach raczej glosny, na nizszych OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odbylem jazde testowa, wiec nie oceniam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ubogie wyposazenie standardowe. Co prawda samochod ma wiele w wyposazeniu standardowym i na tym moznaby poprzestac, ale za alufelgi, klimatyzacje automatyczna, sterownia radiem z kierownicy, czujniki parkowania z tylu itd. trzeba sporo doplacic. Doplaty wymaga tez lepsza tapicerka, lepsze radio itd. Koszt, gdy chce sie miec full wypas rosnie dramatycznie. Co maja inne auta, czego nie ma BMW? Te z lepszej polki raczej lepsza jakosc wykonania, i wiecej dodatkow w cenie standardowej przy nizszej cenie. Czy naped na tyl jest nam potrzebny? Mysle, ze przy nizszych mocach to zbedny gadzet - dluga maska oznacza mniej miejsca w kabinie, na tylnej kanapie jest mniej miejsca itd. Owszem, na sniegu mozna zakrecic baczka, i to chyba jedyna zaleta, bo na szosie tego napedu nie czuc. Ale gdyby sie kupilo wersje z moca ok 200 koni, to wtedy sytuacja pewnie ma sie inaczej. Chociaz nie wiem, bo nie jechalem. Pytanie, czy kolejna generacja serii 1 bedzie nadal miala naped na tyl? W codziennym uzytkowaniu ciezko wykorzystac wlasciwosci auta w 100%, czy nawet w 90%. Moze sie okazac, ze dobra przednionapedowka wcale nie bedzie gorzej jezdzic. A w tej cenie moze miec znacznie wiecej koni, lepsze przyspieszenie itd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalanie - nie mozna wyslac formularza z pustym polem. Odbylem jazde testowa wiec nie wiem jakie jest spalanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 1 F20-F21 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 3d