Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 (M1)

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 1 (M1)

Liczba ocen: 222
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Mati
Hatchback 5d E87 2.0 116d 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto kupione od osoby w kraju i zarejestrowane już w Polsce, wcześniej jeździło w Niemczech (unikam aut sprzedawanych przez handlarzy na obcych blachach) przebieg 170000tyś. 2.0 diesel. Autem jeździ kobieta. Obawiałem się troszkę diesla (bo to dwumasa ., dpf, rozrząd itd), naczytałem się różnych opinii i co? Nie żałuję - auto super się prowadzi , fajny sportowy wygląd (jak dla młodej kobiety w sam raz), jak na razie wymieniam tylko olej i wcześniej wymiana tarcz i klocków ham. w końcu 170tyś. Polecam przestrzegać terminów i lać tylko dobry olej wówczas uniknie się kłopotów z rozrządem. Większość kłopotów N47 powstaje właśnie, że właściciele nie przestrzegają tej zasady (ponieważ większość to raczej młodzi ludzie, którzy chcą tylko jeździć) . Auto jak na tak duży silnik zaskakująco mało pali i to nie trzeba specjalnie się starać tj. ok.6,0 l w cyklu mieszanym. Silnik zrywny, duży moment obrotowy, jak na diesla cicho pracuje . Napęd na tył robi robotę super trzyma się drogi. Precyzyjny układ kierowniczy. Jak na razie nie mam kłopotów z akumulatorem i elektryką niektórzy w sieci narzekali??? Wady- mało miejsca z tyłu (ale to autko raczej sportowe i tak w porównaniu do mini przepaść) i twarde zawieszenie (córce to nie przeszkadza mnie owszem). Polecam BMW to raczej marka , to auto ma to coś ! chce się nim jeździć i świetnie wygląda. Były golfy, seaty, toyoty yaris przy BMW to nudziarze.
4,9
~dominikdm
Hatchback M 2.0 M135i 306KM 225kW
BMW Seria 1 F40
To auto jest po prostu dzikie :) w trybie sport ciężko normalnie ruszyć. Zestrojenie podwozia i silnika nastawione na dynamiczna jazdę. Przyspieszenie super, nastawy auta potęgują wrażenia z jazdy. Genialny układ kierowniczy bardzo bezpośredni. Świetny dźwięk z wydechu. Auto dosyć twarde ale nadaje się na auto na codzień. Co istotne nie czuć wykastrowania silnika i skrzyni normami emisji spalin. Z minusów czuć ze to platforma przednionapędową - ale konkurencja ma tak samo. Auto to jest zbudowane żeby dawać przyjemność prowadzenia z dynamiki silnika, zestrojenia zawieszenie, dźwięku z wydechu ale nie z komfortowego zawieszenia. W mieście trzeba bardzo się pilnować z prędkościomierzem - nie czuć ze to już jest za szybko :) Podsumowując świetna zabawka na miasto czy weekend ale nie szukajmy komfortu - nie ta klasa auta
4,2
~Maciek
Hatchback 5d Facelifting 2017 120i 184KM 135kW
BMW Seria 1 F20-F21
Wchodząc do salonu nie powiem jakiego jak mnie powitała dziewczyna to od razu poczułem się premium. Przyznam szczerze jeździłem innymi markami i to jest moje pierwsze BMW ale czy ostanie? Nie wiem wszystko będzie zależało od ekonomii. Nie wiem jak będzie wyglądał odkup po paru latach ale mam nadzieję, że dla znacznej ilości osób znaczek BMW coś więcej znaczy. Samochód jak samochód raczej ani wizualnie ani w środku nie rzuca jest poprawny... Raczej wyścigówka to nie jest a o szukaniu jakiś emocji to nie w tym modelu. Do miasta i na małe trasy sprawdzi się.

Usterki BMW Seria 1

Liczba wpisów: 20
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...
BMW Seria 1