Szukaj

Informacje o BMW Seria 1

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny BMW Seria 1

Liczba ocen: 203
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Greg
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
BMW Seria 1 F20-F21
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD. Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l. W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej. Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń. Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć. Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport. Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r. Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują. Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :) Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
4,0
~Kuba
Hatchback 5d 118i 170KM 125kW
BMW Seria 1 F20-F21
To moja ponowna ocena. Poprzednią pisałem po trzech miesiącach użytkowania , dziś minęły już ponad trzy lata. Dbam o samochód. Przejechałem nim 60 tyś.km, kupiłem w Niemczech od pierwszej właścicielki - bezwypadkowe. Auto porządnie wykończone, estetyczne materiały, dobrze spasowane plastiki. Doskonałe w prowadzeniu, z fantastyczną 8- biegową skrzynią automatyczną. Intuicyjne sterowanie obsługą nawigacji i pozostałych systemów. Tyle pozytywów.Niestety psuje się regularnie od trzech lat, ale o tym później.
4,5
~Michał
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Generalnie auto po 6 latach eksploatacji i przebiegu ponad 180 tysięcy km oceniam bardzo dobrze. Stan podwozia, materiałów wykończeniowych wnętrza nie wykazują jakiegokolwiek zużycia. Wersja z wszystkimi pakietami M Performance wygląda bardzo dynamicznie. W wyposażeniu obniżone zawieszenie, ładne szprychowe felgi, sportowe fotele z świetnymi siedziskami, czarna podsufitka itp. Lakier metalik w doskonałej kondycji, brak oznak jakiejkolwiek korozji w podwoziu. Rura wydechowa od wewnętrznej strony praktycznie czysta. Elementy wyposażenia, komfortu nie wykazują zużycia. Przy odpowiednio zadbanym egzemplarzu daje poczucie zadowolenia.

Raporty spalania BMW Seria 1

Liczba raportów: 278
Średnie spalanie dla BMW Seria 1
5,7 – 12,7
l/100 km
4,4 – 7,2
l/100 km
10,3 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Hatchback 5d E87 130i 265KM 195kW
BMW Seria 1 E81/E87
Butla LPG zabiera pół bagażnika. Uważam że spalanie nie jest wygórowane biorąc pod uwagę że ten silnik chce cały czas więcej i szybciej. Zdecydowanie nie lubi niskich obrotow. Eksploatacja nie należy do najtańszych i z tym trzeba się pogodzić. Termostat z pompką elektryczną 1200zł, drugi termostat 300zł. Dla porowania mam octavie I 1.8 turbo benzyne - termostat 28zł. Wiem że to inna klasa aut Ale termostat to termostat. Ale i Tak uważam że jak ktoś chce auto które sprawnie się przemieszcza, daje frajdę z jazdy i dosyć ekonomiczne na trasie to będzie z jedynki zadowolony. Do jazdy bardziej nazwijmy to agresywnej koniecznie fotele sportsitze, ja mam zwykle i jeżdżę dupą w lewo i prawo.
5,8
Hatchback 3d E81 116d 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Autko całkiem dynamiczne,spalanie super. Na ogromny plus długa 6 biegowa skrzynia przy 130km/h obrotomierz w okolicach 2000obr/min. Ceny części drogie alternatywą jest allegro gdzie zamienniki można znaleźć w przyzwoitych cenach.
8,5
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
BMW Seria 1 F20-F21
Testowane na trasie długości 800 kilometrów z 4 pasażerami. Miałem go jako auto zastępcze za moje stare bmw e36 z 2.5L R6. Jestem w szoku że ten mini silnik pali w średnio szybkiej trasie (połowa autostrada 160km/h, połowa drogi międzymiastowe do 80-120km/h). Dynamika powyżej 120km/h nie istnieje. Skrzynia dobrze zestrojona do jazdy miejsce i auto fajnie wyrywa. Ten silnik jest wystarczający i absolutnie nic więcej.

Usterki BMW Seria 1

Liczba wpisów: 15
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...
BMW Seria 1