Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d Facelifting 2017

Mariusz, 2 lata temu
Silnik 118i 136KM 100kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Uważałem trzy cylindry za zło. To się w sumie nie zmieniło ale lubię moją kosiareczkę.
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest delikatne i nietrwałe.
4,0
Całokształt
Samochód ładny wizualnie, wystarczająco praktyczny, przyjazny w obsłudze. Niestety dość drogi jak na to co oferuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trzycylindrowy kulturalnie pracuje, przyjemnie warczy i w przypadku jazdy w dwie osoby jest wystarczająco dynamiczny. Gdy jednak obciążymy samochód wyraźnie się męczy. Podczas pracy systemu start&stop oraz uruchamiania i gaszenia samochodu bardzo nieprzyjemnie wibruje. Powoduje to bujnięcie całym nadwoziem nieprzesadzając, jak w traktorze. Jest to cecha występująca od początku we wszystkich egzemplarzach 118i 136KM.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia świetnie zmienia biegi. Jest szybka i płynna w działaniu. Posiada też tryb żeglowania. W połączeniu z tym sinikiem, zwłaszcza w trasie ciągle zmienia biegi, przy jakiejkolwiek próbie przyśpieszania. Jest to bardzo irytujące ale wydaje się być powodem małej elastyczności silnika. Tryb sport częściowo eliminuje problem.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste i przewidywalne w zachowaniu. Nie daje jednak rady przy obciążeniu samochodu. Sztywność skrętna karoserii jest niska. Układ kierowniczy jest elektryczny, szybko reaguje ale jest przeciętnie precyzyjny. Przekładnia jest do tego awaryjna i zużywa się po około 70000km. Hamulce są raczej słabe i szybko się przegrzewają.
5,0
Karoseria
Samochód komfortowy dla czterech osób, przy czym te dwie z tyłu nie mogą być bardzo wysokie. W razie potrzeby przewieziemy też piątkę. Bagażnik jest wystarczająco duży i ustawny. Brak koła zapasowego.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, lusterka są duże i w przyjemnym kształcie. Przednia szyba bardzo szybko zbiera odpryski a wycieraczki inne niż oryginalne nie spełniają swojego zadania na dłużej niż kilka miesięcy.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest bardzo dobra z małymi wyjątkami. Przycisk do zmiany utworu jest po stronie pasażera, manualne ustawianie fotela jest dla niektórych osób nieintuicyjne. Po włączeniu tempomatu przez kilka sekund pojawia się jego ikona zasłaniając wybór prędkości. Ponadto przycisk od jego włączania i czasowej dezaktywacji jest jeden i jak wciśniemy go dwa razy musimy wybierać prędkość od początku. Przełączniki od szyb kierowcy są zbyt głęboko i wysoki kierowca będzie miał problem, żeby wygodnie je obsługiwać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój egzemplarz posiada klimatyzację jednostrefową. Ogrzewanie działa bez zastrzeżeń. Wentylator pracujący w wyższą wydajnością jest jednak głośny. Nie jest to jednak klimatyzacja w pełni automatyczna. Zmiana temperatury na zewnątrz lub zmiana sposobu jazdy powoduje, że musimy korygować wybraną temperaturę, nawet o kilka stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest zaprojektowany dla niewysokich kierowców. W moim przypadku (189cm) mam problem z dopasowaniem pozycji, i obsługą panelu szyb. Pasażerowie podróżują wygodnie. Posiadam fotele Sport.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest podobne jak u konkurentów niepremium. Głośne są uszczelki drzwi oraz szum powietrza. Wyraźnie słyszymy też szum opon. Przy przepisowej jeździe autostradowej jest w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po dwuletniej eksploatacji i 80000km nie miałem żadnych przykrych niespodzianek, aczkolwiek kilka rzeczy wymagało i będzie wymagać uwagi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest obiektywnie drogi a do wymarzonej radości z jazdy trochę brakuje. Tylny napęd to duży plus! Polecam wersję z innym silnikiem np 118d czy 120i lub mocniejsze, oraz z M-pakietem. Przednia rozpórka rozwiązuje problem prowadzenia i sztywności nadwozia. Dla fanów marki obowiązkowa modyfikacja hamulcy (na większe)!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotna wymiana uszczelek drzwi Trzeci komplet klocków hamulcowych Drugi komplet tarcz Czwarte pióra wycieraczek Przestawiona geometria Wyząbkowane opony Luzy w przednim zawieszeniu Uszkodzone odboje tylnych amortyzatorów Usterka przekładni kierowniczej Trzeszcząca maskownica silnika Delikatnie poszarpuje automat Wytarta kierownica z ekoskóry
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nigdy mnie nie zawiódł, ale wymaga już napraw.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 118i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 1 F20-F21 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d Facelifting 2017