Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Marcin,
6 miesięcy temu
Silnik 2.0 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
393 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
3,64
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód prowadzi się pewnie, jest komfortowy, bardzo cichy i w połączeniu z LPG nawet oszczędny. Niestety te pozytywne wrażenia zabijają usterki, które wychodzą z wiekiem, a które nie są tanie w naprawie ze względu na skomplikowaną jednostkę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 moim zdaniem za słaby do tej budy i niestety jest kosztogenny. Ja kupiłem z wymienionymi uszczelniaczami, ale jeśli ktoś szuka tego silnika to powinien być gotowy na to, że oryginalne uszczelniacze się poddadzą lub już się poddały. Poza tym mnóśtwo wycieków chłodziwa do usunięcia. Od razu polecam prewencyjnie wymienić króciec po lewej stronie głowicy, niedaleko pompy wspomagania, bo jest plastikowy i często pęka. Można dostać customowy, metalowy zamiennik dla wersji 6 cylindrowych, nie wiem czy pasuje do 4cyl. Tak samo od razu do wymiany rurka łącząca odpływ zbiorniczka wyrównawczego z głównym wężem chłodnicy po prawej. Rurka jest z jakiegoś dziwnego "kartonu", który po latach się rozsypie, tak jak u mnie. Dodatkowo u mnie błędy generowała przepustnica, ale po wyczyszczeniu ten problem zniknął. Od razu polecam zastanowić się również nad rozrządem. Nie, to nie jest rozrząd jak w M50, że ten łańcuch był wieczny. Tutaj lubią pękać prowadnice i robić sieczkę. Wymiana w warsztacie kosztowała mnie ok. 2tys. Jeszcze ogromny minus dla tego silnika (N46B20) za brak bagnetu. Nie wiem co sobie inzynierowie BMW myśleli... Czasem mój silnik "nie idzie" przez chwilę z dołu, ale jeszcze nie namierzyłem przyczyny. Modlę się, aby to nie był valvetronic.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie jest pewne i precyzyjne. Zawias względnie trwały moim zdaniem, aczkolwiek dwukrotnie wymieniałem tuleję zwrotnicy z prawej strony z tyłu. nie wiem czemu akurat to.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jak w każdym aucie RWD, minusem jest wielki tunel idący przez środek. Poza tym nie jest źle, jest sporo schowków na klamoty, a cały bagażnik można "rozebrać" żeby przewieźć cos większego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z racji wieku może napotkać wiele usterek. Niektóre są trudne w naprawie, a części drogie. Jednostka jest całkiem skomplikowana.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie gorzej od poprzedników E46/E36.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim aucie zepsuły się:
-dwa zamki z tyłu
-iDrive (typowa usterka, naprawa ok. 600-800zł)
-podnośnik szyby prawy tył
-zmatowiałe reflektory
-wycieki
-przepustnica generująca błędy (przestała po czyszczeniu)
-brak możliwości kasowania "serwisu" olejowego po 350tys. przebiegu :)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim aucie były:
-awaria pompy wspomagania
-pękające węże i króćce chłodziwa (unieruchamiają pojazd)
-pęknięcie pokrywy zaworów
-cieknąca chłodnica
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW
[l/100km]