Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4527 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1989 mm
Wysokość 1418 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1420 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 757 mm
Zwis tylny 1010 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1385 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 950 mm
Maksymalna ładowność 540 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Liczba ocen: 122
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Marcin
Touring E91 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Po pierwsze błąd jest tu w formularzu. Mam E91 325i z silnikiem 2.5 218KM (silnik N52B25), ale z listy wybieranej można było wybrać tylko rok produkcji 2009-2013, a wersja ta była dostępna od 2005r. Moje auto jest z 2006r, a nie jak wpisałem z 2009r, ale inaczej nie mogłem dodać mojej opinii w tym serwisie. To tyle tytułem wstępu. Auto jest wyśmienite. W zasadzie o jego fenomenie decyduje silnik. Niektórzy mówią, że tej wersji nie opłaca się kupować, że jeśli szukać R6 to tylko 330i. Ja nie ograniczałem się tylko do 330i, szukałem też 325i. Jeżdżę autem już ponad rok i codziennie upajam się świetną pracą silnika, jego delikatnym jedwabistym brzmieniem na niskich obrotach i jakże rasowym dźwiękiem, kiedy silnik wchodzi na wysokie obroty.
4,9
~Jarosław
Touring E91 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
przez ponad 3 lata auto zdążyłem poznać naprawdę dobrze przejechałem jakieś 100tyś tym autem i stwierdzam z całą stanowczością ze jest to auto bezawaryjne jak toyota tylko w reklamie a BMW w rzeczywistości owszem nie obyło się bez drobnych usterek takich jak wymiana cewki zapłonowej na 3 cyl i czujnika położenia wałka rozrządu wszystko jest dziecinnie proste i można zrobić to u siebie w garażu. Poziom jazdy i jakość wykonania spasowania materiałów jest doskonała. silnik jest dość dynamiczny (dość) ale w zamian za to oferuje najmniejsze spalanie w tej wersji i dużą trwałość rzędu 400-500 tys km układ jezdny jak to BMW doskonały Reasumując warto kupić bo ten samochód daję staysfakcję z jazdy jest lepszy od konkurencji Audi A4 lexusa IS czy Mercedesa C zresztą to nie tylko moja ocena.
4,8
~KRAKUS 2
Touring E91 318d 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Jest to moje drugie BMW i w stosunku do poprzedniego E46 318d jest znacząca poprawa na plus. Zawieszenie poprawiono, komfort jazdy na plus, miejsca dla pasażerów i kierowcy- zwiększyło się na szerokość w stosunku do E46, wyciszenie za dobre ale minus duży zalicza za brak wnęki na koło rezerwowe oraz za mikroskopijny bagażnik. Przy takim przebiegu ORYGINALNYM oraz BEZWYPADKOWEJ wersji, plastki nie mają prawa skrzypieć . W moim aucie jest totalna cisza. Jedynie co zauważyłem, że lakier bezbarwny zaczyna punktowo łuszczyć się. Jest to efekt dużych temperatur i serwis BMW potwierdził mi , że to norma przy czarnym lakierze z tego rocznika. Ważna rzecz - kupować BMW tylko z pewnych rąk, znanym i dobrym stanie technicznym. W przeciwnym razie jak kupi ktoś "okazję" to może przeklinać i zafundować sobie skarbonkę bez dna

Raporty spalania BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Liczba raportów: 189
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
7,5 – 13,9
l/100 km
5,0 – 7,5
l/100 km
9,7 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Touring E91 325ix 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Bardzo fajne auto Kwestie spalanie typu 10 litrów... Hmmm.. Co autor miał na myśli ? ? W mieście 12/13 litrów Godziny szczytu, korki 16 litrów W trasie 120 km/h koło 7.5 litra Kwestie awaryjności auta W zasadzie nie pamiętam kiedy coś naprawiałem Jak kogoś nie przeraża spalanie to polecam ten samochód
5,8
Touring E91 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Codzienna trasa do pracy 30km w jedną stronę, poza miastem, z prędkością 80-120 km/h, spalanie 5,5-5.8l/100km. Autostrada prędkości 140-145km/h - ok 5,5 litra. Trasa 400km, z czego 270 to autostrada i prędkość na tempomacie 160km/h spalanie średnie 6,5. Jeżdżąc tylko po mieście, na krótkich odcinkach spalanie przy normalnej, ale dynamicznej jeździe to ok 7 l. Samochód daje bardzo dużo radości z jazdy, jest szybki, pozwala na komfortowe i bezpiecznie wyprzedzanie.
12,9
Touring E91 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
N52B30 AUTOMAT X-drive. Świetny silnik. LPG przyjmuje bez problemu i jest dosyć oszczędny jak na auto które waży ok. 1.8 tony. Nie jest to sportowe auto, szczególnie z automatem. Bardziej pożeracz kilometrów. Minus to znana przypadłość wszystkich N52 czyli zużycie oleju - 1l na około 4000 - 5000 km. W cenie ok. 30 tys. PLN myślę, że nie ma nic na rynku co zapewniałoby takie osiągi, ekonomikę a przy okazji komfort i jakość wykończenia. Uwaga na silniki N52B25, wadliwe tłoki!

Usterki BMW Seria 3 E90-91-92-93

Liczba wpisów: 26
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91