Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4527 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1989 mm
Wysokość 1418 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1420 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 757 mm
Zwis tylny 1010 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1385 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 950 mm
Szerokość bagażnika 930 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 920 mm
Maksymalna ładowność 540 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,1
~Sław
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto ogólnie nie jest złe ale brakuje mu "tego czegoś". Moim zdaniem brakuje mu chyba duszy. Z jednej strony jest poprawne ale z drugiej niektóre rzeczy- rozwiązania rozczarowują. Zaznaczyłem opcję, że nie kupiłbym drugi raz tego auta nie dlatego, że jestem na nie zły bo się psuło lub coś było z nim nie tak. Po prostu zazwyczaj nie kupuję drugi raz takich samych modeli. Poza tym jak napisałem wcześniej według mnie brakuje mu duszy. Zawiodło mnie w nim kilka drobiazgów, które dla mnie są znaczące. Może jakby trafił się jakiś egzemplarz poliftowy w bardzo ciekawej wersji to bym się nad nim zastanowił.
4,5
~Archie Flow
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cudownie mi się z tym autem żyło. Lata 2009-2014. Gdyby nie kradzież, ten związek na pewno trwałby dłużej. Samochód zakupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. km, przejechał bezproblemowo kolejnych 100k, służąc na wielu trasach, krajowych i zagranicznych. Kluczem oczywiście upolowanie wersji w odpowiedniej konfiguracji. Moje, przedliftowe (a więc niby z założenia brzydkie jak noc listopadowa) E91 z fabryki wyjechało w eleganckiej czerni, na najładniejszych felgach 17'', jakie były dostępne (Star Spoke 158, pamiętam do dziś ;)), ze sportowymi fotelami obitymi czarną skórą, systemem iDrive Professional, manualną skrzynią, lampami ksenonowymi i... plastikowymi listwami udającymi aluminium. ;) Last, but not least - miało zawieszenie z mPakietu (ale tylko zawieszenie, bez żadnych innych elementów, w tym i dekoru), co jest o tyle świetną sprawą, że auto dzięki temu prowadziło się i wyglądało znacznie lepiej (przyjemnie, nisko), nie krzycząc przy tym jednak, jakie to "wrrrr, nie jest szybkie i groźne". No cóż, nie jestem fanem wizualnych pakietów sportowych. ;)
5,0
~Marcin
Touring E91 2.5 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Po pierwsze błąd jest tu w formularzu. Mam E91 325i z silnikiem 2.5 218KM (silnik N52B25), ale z listy wybieranej można było wybrać tylko rok produkcji 2009-2013, a wersja ta była dostępna od 2005r. Moje auto jest z 2006r, a nie jak wpisałem z 2009r, ale inaczej nie mogłem dodać mojej opinii w tym serwisie. To tyle tytułem wstępu. Auto jest wyśmienite. W zasadzie o jego fenomenie decyduje silnik. Niektórzy mówią, że tej wersji nie opłaca się kupować, że jeśli szukać R6 to tylko 330i. Ja nie ograniczałem się tylko do 330i, szukałem też 325i. Jeżdżę autem już ponad rok i codziennie upajam się świetną pracą silnika, jego delikatnym jedwabistym brzmieniem na niskich obrotach i jakże rasowym dźwiękiem, kiedy silnik wchodzi na wysokie obroty.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
7,5 – 13,9
l/100 km
5,0 – 7,8
l/100 km
9,7 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód mega fajny. X-drive sprawdza się rewelacyjnie, moim zdaniem charakterystyka podobna do quattro. Opony ziomwe 16 cali 205, lato 225/40 R18. Zawieszenie oryginalny m-pakiet. Daje dużo frajdy z jazdy a spalanie rewelacja. Przy jezdzie autostradowej ok.7l. 160 km/h na prostym odcinku 6,5l. Ogólnie trzeba się bardzo starać i jechać dużo za szybko żeby zrobić wynik powyżej 7.5l. Skrzynia zestopniowana świetnie dopiero przy 170km/h pokazuje 3 tys obrotów! Ogólnie samochód rewelacja pali tyle co golf a jest pakowny, ładny i względnie tani w utrzymaniu. Pozdrawiam
6,2
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto to e91 z 07r 177km. Przedlift. Przebieg około 280tys. Auto w mieście nie przekraczało 8l/100km , przy będzie samemu było to bliżej 7l. W razie 120-160km/h spalanie wynosiło 6-7l. Przy robieniu spalania. 90km/h 4.5l/100km Autem zrobiłem ponad 60tys km przez 3lata bez większych problemów
10,5
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Średnia z blisko 30k km wynosi 11.13 łącznego zużycia benzyny i gazu (wychodzi mniej więcej 1.5l beny/100km) Na autostradzie jadąc że stała prędkością 130 km/h spali zazwyczaj równo 10 litrów gazu. Spokojna jazda "koło komina" w cyklu mieszanym to również około 10 litrów gazu plus benzyna do momentu przełączenia na gaz. Ogólnie to jakby nie jeździć to spali w sumie tak samo :)
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91