Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Janek123321,
12 dni temu
Silnik 2.0 320i 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg:
222 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,21
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Napęd na tył - świetny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Porażka
2,0
Całokształt
Silnik zabija całą przyjemność z posiadania tego auta. Bejca pomimo upływu lat wygląda fajnie, zadziornie. Dobrze się prowadzi, a napęd na tył daje frajdę z jazdy. Decydując się na zakup przygotuj się na duże wydatki, niską bezawaryjność, branie oleju i inne nieprzyjemności związane z tym cudem techniki, jakim jest silnik N43B20A.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik w tym aucie to jego największa wada. Teoretycznie 2 litrowa wolnossąca benzyna nie powinna być kosztowna w utrzymaniu ale tu tak nie jest. Przy 200 tysiącach obrót panewki, a zaraz potem zaczęły padać wtryski, których nie da się kupić w zamienniku ani zregenerować. Wymiana słupka silnika - 10 tysięcy, wtrysk ok. 2 tysiące za sztukę. Do tego po odpaleniu na zimno lubi sobie pobujać i falować obrotami jak jakiś stary traktor. Nie, nie i jeszcze raz nie.
4,0
Skrzynia biegów
Stary automat. Lubi sobie przymulić przy redukcji np. przy wyprzedzaniu. Poza tym brak uwag.
5,0
Układ jezdny
Tu nie może być nic innego niż 5 gwiazdek. Trzyma się na łukach jak przyklejony. Napęd na tył - bajka.
5,0
Karoseria
Pomimo bycie prawie pełnoletnim autem brak ognisk korozji. Nie można się przyczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag - widoczność ok.
4,0
Ergonomia
Do czego muszę się przyczepić to umiejscowienie przycisków od klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby i pełnego nawiewu na przednią szybę. Nieraz musiałem odciągać wzrok od drogi, żeby uruchomić którąś z tych opcji. No i cupholder dla kierowcy też gdzieś daleko w polu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma do czego się przyczepić. Auto szybko się nagrzewa, niestety nawet latem, a szczególnie przy otwartej rolecie okna panoramicznego. Klima jest dość głośna jednak nie używałem zbyt często ponieważ wpływa na i tak mizerne działanie tego kaszlaka pod maską.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Widać, że auto projektowane pod kierowcę i pasażera z przodu. Z tyłu słabo z miejscem na nogi. Dla dzieci - spoko, dla dorosłych - nie bardzo.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach głośny - oczywiście jeśli silnik pozwoli ci takie prędkości osiągnąć nagle nie umierając.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wyznaje zasadę "albo grubo, albo wcale". Jedyną drobną rzeczą, która padła w trakcie mojego używania to wiązka elektryczna od radia i centralnego zamka. Reszta to już same grube rzeczy związane oczywiście z silnikiem.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kupując takie e91 (szczególnie przed przebiegiem 200 tysięcy) przyszykuj sobie drugą taką sumę na naprawy. A najlepiej nie kupuj tego w ogóle, bo zostaniesz z autem, które ciężko sprzedać. Jak chcesz sobie kupić coś z napędem na tył, to na pewno nie bmw z n43b20a.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów poza wcześniej wspomnianą wiązką to nic się nie dzieje.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cream de la cream. Silnik n43b20a i jego fiksacje.
Trzymasz reżim seriwoswy? Spoko, i tak obróci panewke - i szukaj sobie słupków, lub całych motorów. W moim przypadku pożegnałem się łącznie z 10 tysiącami, żeby doprowadzić go do stanu jeżdżącego.
Wtrysk ci leje? Cóż za szkoda. Kup sobie oryginał za 2 tysiące. Tak, jeden wtryskiwacz do nastoleniej beemki z 4 garami kosztuje 2 tysiące. Do tego dzieki jakimś zastosowaniom wysokiego ciśnienia wtryskiwania paliwa nie da się ich zregenerować, nie mówiąc już o braku zamienników.
Słyszałem też o problemach z rozrządem, ale mi sie nie zdarzyło.
No i check engine. Bardzo lubi sobie wyświetlać tę kontrolkę bez żadnego większego powodu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 170KM 125kW
[l/100km]