Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

thx, 6 lat temu
Silnik 2.0 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ jezdny jest bardzo precyzyjny a hamulce są genialne - auto płynie z dużą szybkością po zakrętach, nie wynosi go, trzyma się drogi jak "żaba". Przy tych zaletach auto nie jest jakieś mega twarde i tylko trochę tłucze się po naszych polskich drogach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : dyferencjał
Silnik : uszczelniacze zaworów, odma
4,0
Całokształt
Super prowadzenie (można naprawdę szybko "pójść w zakręt", bardzo duża precyzja układu jezdnego, wysoki komfort jazdy, dobra jakość materiałów wykończeniowych. Hamulce żyleta. Mechanicznie jest całkiem ok, choć oczywiście koszta naprawy są wyższe - w końcu to marka premium, więc tak być musi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 190k km do wymiany uszczelniacze zaworów (auto kopciło), odma + rzeczy eksploatacyjne. Niepotrzebnie nakombinowane - po co Valvetronic, który się lubi psuć? Niewiele to daje, a wiele kosztuje. Kultura pracy bardzo fajna na wysokich obrotach, natomiast na biegu jałowym możnaby pomylić to auto z dieslem...
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, jednak 1 i 2 wchodzą ciężko - szczególnie zimą. Standardowa przypadłość tych aut.
5,0
Układ jezdny
Super - mega precyzyjne prowadzenie, po prostu bajka.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ale bez czujników parkowania nie polecam - trzeba się domyślać gdzie tak naprawdę kończy nam się auto, a przecież duże nie jest (nawet w kombi).
5,0
Ergonomia
Ok, wszystko jest pod ręką i łatwo osiągalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, chłodzi, grzeje. Dodatkowo mamy tryb REST, który może nam ogrzewać kabinę do 15 minut po zgaszeniu rozgrzanego auta. Największy minus to brak blokowania 2-strefowej klimatyzacji tak, aby sterować tylko jednym pokrętłem temperatury - trzeba kręcić obydwoma... bezsens.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok, choć na fotelu kierowcy oczekiwałbym odrobinę więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jak na taką wielkość pojazdu jest naprawdę ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 2500km Polska - Chorwacja - Polska = 7.7l/100km z klimatyzacją przez całą drogę. Na mieście zjeść lubi - średnio 10 - 10.5 litra. Nogę mam raczej ciężką. Szkoda, że auto nie ma większego zapasu mocy i trzeba je mocno kręcić, co niestety przekłada się na wyższe spalanie, bo reszta jest w tym samochodzie bajka (oprócz kosztów naprawy ;) ).
4,0
Stosunek jakość/cena
To BMW - a BMW zawsze kosztuje. Jednak auto ma wygląd, jakość i prestiż, a za to płaci się więcej, niż za rdzewiejące blachy Forda, plastikowe wnętrze Toyoty, czy rozklekotane "francuzy".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowe rzeczy eksploatacyjne. Normalny koszt zbliżony do pozostałych aut (może odrobinę wyższy).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
190k km - dyferencjał (totalnie rozwalony) 3000zł, puszczające uszczelniacze zaworów 800zł, odma 500zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
9,0
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91