Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

OmO, 6 lat temu
Silnik 2.0 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Styl, dynamika, oszczędność, bezawaryjność, oszczędność, prowadzenie, hamulce. Jednym słowem kompetentne auto.
5,0
Całokształt
Wciąż lubię na to auto patrzeć. Nawet jak stoi to wydaje się że się porusza, bądź jest gotowe do skoku... Mało pali, dynamiczny, póki co auto bezawaryjne, dość przestronne, da się pojechać z 3ką dzieci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szybki, dynamiczny, a do tego oszczędny. Te typy silnika N47 mają problemy z łańcuchem rozrządu, ale u mnie póki co cisza. Im nowszy rocznik tym mniejsze ryzyko uszkodzenia, wymiana dość kosztowna. F30 powinno być dość bezpieczne jesli chodzi o tą wadę, gorzej poprzednik e90.
2,0
Skrzynia biegów
Jedyna wada auta. Hacząca skrzynia MANUAL. Auto jeżdziło przez chwile na firmie służbowo prowadzone przez różnych kierowców, więc pewnie wiele przeżyła. Tak czy owak, czegoś takiego nie powinno być w BMW. Nauczyłem się już te biegi na 2 razy delikatnie zmieniać, ale szybka zmiana z 1 i 2 kończy zazwyczaj sie porutą... 3ka wbija sie z wyraźnym przyhaczeniem, czasem udaje się łagodnie, ale tylko czasem.
5,0
Układ jezdny
BMW. Mam zwykłe zawieszenie więc jest dość komfortowe, a na zakrętach nie ma strachu.
Komfort
5,0
Widoczność
Limuzyna klasy średniej, widoczność uważam że ponad przeciętna.
5,0
Ergonomia
Typowa niemiecka ergonomia oraz słynny intuicyjny iDrive.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet podczas mrozów super szybko dogrzewa, pewnie elektryczny dogrzewacz. Po 3 min przy minusowej temp zaczyna już przy jeżdzie miejskiej nawet lekko chuchać ciepłem. Nie mam ogrzewanych stołków, ale też na szczęście skóry. Wcześniej miałem skórę bez podgrzewania i w zimie nie przyjemnie się wsiadało...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca super, skrojone na miarę. Mam 192 cm i nie narzekam. Wcześniej miałem szyberdach i też dawało radę, choć do dachu miałem od głowy kilka cm. Najlepsze jest to, że za mną da sie jeszcze usiąść! Jeśli wierzyć w najnowszy test tygodnika motoryzacyjnego 5tka F10 jest tylko z tyłu 1 cm szersza, 1 cm wyższa ale na nogi ma kilka cm MNIEJ miejsca!? C-klasa i A4 dużo mniejsze z tyłu.
4,0
Wyciszenie
5tka F10 dużo cichsza. Silnik słychać przy przyspieszaniu, ale akceptowalnie. UWAGA: Podstawowy system audio to DRAMAT. Minium HiFi! Musiałem sobie poprawić i teraz mam super. Nie słyszę teraz auta, silnika, opon itd, bo słyszę dobrej jakości muzykę :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na dystansie niemalże 30 000 km zapisywane regularnie i liczone z tankowania pod korek na tej samej stacji i jeśli możliwe tym samym dystrybutorze - 5,3 L/100 km. WARUNKI: Jazda głównie w pojedynkę do pracy 50 km w jedną stronę, na trasie krajowej ale szybka, bez korków, świateł itp Jazda głównie w trybie SPORT, jako że to manual to obroty sam reguluję w tym trybie (jak miałem automat to w SPORT wkręcał na wysokie obroty i więcej palił). Oczywiście jednak i tak polecam automat :-) Na drodze, na odcinkach o dobrej jakości 120km/h, częste wyprzedzanie, jak się spiesze i są warunki i w miarę pusto to 140 km/h. Na kiepskiej drodze leśnej (ok 10 km w jedną stronę - 70 - 90 km/h). Czasem (do 20x w roku) wyjazd nad morze 300 km w jedną stronę trasą S3 - 150 - 160 km/h. Pali naprawdę zaskakująco mało jak na dynamikę jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auto jako to klasa premium, koszt dużo większy w stosunku do pewnie nie dużo gorszych aut nie premium. Ja kupiłem po firmie w której pracuje, poniżej ceny rynkowej w dodatku wiem że auto nie kombinowane. Ogólnie jakość ok, środek już troszkę skrzypi na wiekszych dziurach. Co do jakości - nie jest to Audi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik trochę szarpał na zimnym jak zatankowałem 2x na bylejakiej stacji (choć świeżo przebranżowionej na polską markową). Po zalaniu preparatu do czyszczenia wtrysków i po powrocie do Statoil objawy całkowicie ustąpiły. Kiedyś zawieszał się manualny wskażnik poziomu paliwa (elektroniczny wskaźnik dystansu do przejechania dobrze wskazywał). Ale już od 30 000 km spokój. Raz przepalił się diodowy kierunkowskaz w lewym lusterku. Używka 80 PLZ. Jeśli rozleci się skrzynia albo łańcuch zacznie hałasować to wtedy będzie zonk ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna