Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 (M3)

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 3 (M3)

Liczba ocen: 3 259
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~potarkus
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
To moje pierwsze BMW, na szczęście egzemplarz nie jest bardzo zmęczony ani zsebixowany. Jak na te 143km auto ma przyzwoitą dynamikę, zupełnie wystarczającą do codziennej jazdy, nie jest może bardzo ekonomiczne, no ale to jednak 2l benzyna sprzed 20 lat, więc trzeba się liczyć, że będzie palić ok 10l/100km. Nie kupiłbym go ponownie, bo z dzisiejszą wiedzą na pewno bym się rozejrzał za 6 cylindrówką, koszty utrzymania trochę wyższe, ale jednak lepsza kultura pracy i więcej mocy robi swoje, poza tym dobrze utrzymane 6 cylindrów raczej już nie straci na wartości, co do 4 cylindrów raczej nie jestem takim optymistą, ale ogólnie rzecz biorąc zakupu nie żałuję, bardzo przyjemne auto :)
3,6
~BDDCK
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Silnik dynamiczny, mało pali w porównaniu do r6 (8.5l w trybie mieszanym zimą). Valvetronic robi robotę, wystarczy lekko puścić gaz a spalanie spada o 2l/100, prędkość pozostaje ta sama. Konieczność to lać olej dobrej jakości. Nadwozie- w mojej opinii coupe e46 to sedan z dwoma drzwiami, brak różnicy między masą, osiągami. Silnik r4 w eksploatacji nie pochłonie tyle $ co r6. W roku 2023 przy wyborze silnika warto przede wszystkim kierować się jego stanem. BMW to przyjemność z jazdy :) Minusy: - wyższe ceny części zamiennych niż konkurencji - kultura pracy r4 - brak finezji i precyzji przy projektowaniu osprzętu/silników (tyczy się wszystkich e46) - marka premium a uszczelki/ elementy gumowe niskiej jakości china ( tyczy się wszystkich e46) - występują częste wycieki/przecieki/nieszczelności/awarie ( tyczy się wszystkich e46)
5,0
~Robert
Limuzyna 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 G20-G21
Auto jak na razie bezproblemowe, oby tak dalej. Jak chcesz przycisną na autostradzie (niemieckiej) nie ma problemu , jak chcesz jechać "dostojnie" 50 też nie ma problemu. Mnóstwo gadzetów potrzebnych i mniej potrzebnych ale tak jest jak się kupuje emocjonalnie, nie ważne czy to BMW czy KIA ale przy zakupie nowego samochodu na pewno są emocje. Chyba że ktoś użytkuje "najlepszy" samochód na świecie tzn. służbowy :(. Według mnie to najlepsza trójka w historii , a miałem ich już trzy. Bardzo dobre materiały, spasowanie, działanie systemów , kolega ma mercedesa , jest gorzej, mniej miejsca , materiały a przede wszystkim system obsługi gorszy, Head-up w BMW najlepsze w klasie, a systemy kamer 360 oraz łatwy w obsłudze idrve nie mają konkurencji .

Raporty spalania BMW Seria 3 (M3)

Liczba raportów: 5 040
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
4,9 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
7,7 – 19,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
BMW 320i 150KM E90 2005 Sedan, instalacja BRC. Styl jazdy kierowcy raczej płynny i spokojny a rzadziej dynamiczny. Kondycja auta bardzo dobra, świece regularnie wymieniane, filtry wszystkie MANN regularnie wymieniane, olej Liqui Moly 5w30 wymieniany co 12 tys. ok. 7,5l/100km to najniższe spalanie jakie uzyskałem przy jeździe przesadnie oszczędnej tzn. okolice prędkości 80-90 na najwyższym możliwym biegu i przewidywaniu sytuacji drogowej. 9,5 l/100km - podczas jazdy na autostradzie stałą prędkością 140. 11 l/100km podczas prędkości zmiennej w granicach 150-170. 10 l/100 km podczas jazdy mieszanej miasto-autostrada. Pokonany dystans na gazie od przebiegu auta 140 000 km do 290 000 km w okresie 6 lat. Przełączanie na zasilanie gazem przy temperaturze silnika 40 stopni Celsjusza. Zależnie od temperatury zewnętrznej należy przejechać odległość 1-3km. Silnik się bardzo szybko nagrzewa a następnie trzyma długo temperaturę podczas postoju. Współpracę instalacji gazowej z tym silnikiem oceniam bardzo dobrze. Podczas całej eksploatacji na gazie nigdy nie było problemem z samą instalacją.
14,7
Touring E91 2.5 325ix 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Moje auto jest z 2007r (ma pośredni wtrysk) ale w opcjach nie było takiego wyboru. Posiada automatyczną 6 stopniową skrzynię biegów oraz napęd xdrive. Bardzo szybko przełącza się na gaz. Spalanie w cyklu mieszanym 50/50 to przeciętnie 15l gazu. Preferuję dynamiczny styl jazdy. Jeżdżąc do 100 km/h można zejść do 12l.
9,5
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Na trasie do 120km/h można spokojnie celować w ok 7 litrów, nawet mniej jeśli ktoś się chce bardzo starać, w mieście zależy od korków i pory roku, ale w zimie dochodziło nawet do 12l/100km, choć średnio można liczyć ok 9,5-10l/100km. Wiadomo, że nie jest to nowe auto, bez turbo, 2l pojemności, więc w sumie nie ma tragedii wg mnie.

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 243
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 3
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 164
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
BMW Seria 3