Szukaj

Informacje o BMW Seria 3

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3

Liczba ocen: 2 962
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Archie Flow
Touring E91 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cudownie mi się z tym autem żyło. Lata 2009-2014. Gdyby nie kradzież, ten związek na pewno trwałby dłużej. Samochód zakupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. km, przejechał bezproblemowo kolejnych 100k, służąc na wielu trasach, krajowych i zagranicznych. Kluczem oczywiście upolowanie wersji w odpowiedniej konfiguracji. Moje, przedliftowe (a więc niby z założenia brzydkie jak noc listopadowa) E91 z fabryki wyjechało w eleganckiej czerni, na najładniejszych felgach 17'', jakie były dostępne (Star Spoke 158, pamiętam do dziś ;)), ze sportowymi fotelami obitymi czarną skórą, systemem iDrive Professional, manualną skrzynią, lampami ksenonowymi i... plastikowymi listwami udającymi aluminium. ;) Last, but not least - miało zawieszenie z mPakietu (ale tylko zawieszenie, bez żadnych innych elementów, w tym i dekoru), co jest o tyle świetną sprawą, że auto dzięki temu prowadziło się i wyglądało znacznie lepiej (przyjemnie, nisko), nie krzycząc przy tym jednak, jakie to "wrrrr, nie jest szybkie i groźne". No cóż, nie jestem fanem wizualnych pakietów sportowych. ;)
5,0
~Jakubczak Ignacy
Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Najlepsze auto w swojej klasie potwierdzam opinie 90% posiadaczy zresztą jak widać opinie pozostałych na tym forum po za jedną jakiś sebix któremu pękł rozrząd co się faktycznie zdarzało w poprzednim modelu w f30 bardzo rzadko kolega kupił Toyote rok temu też mu pękł łańcuch na gwarancji walczy do dziś jest szeroko opisany temat. co do auta trzeba przyznać że jest to bardzo udana wersja stylistycznie jak i technicznie zaawansowana prowadzi się wspaniale nie ma auta w tej klasie z lepszym prowadzeniem i osiągami a w dodatku tak dobrze wykonanego. Ja swoją trójkę sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 290.000 więc prawda ze te auta znoszą duże przebiegi przy odpowiedniej eksploatacji teraz jeżdżę 5 piątką choć trochę mi brakuje zwinności trójki moja 316 po mapie 180KM spalanie zawsze o 6l to też jest super obsługa nawigacji super czy oglądanie filmów na postoju jak to w Fkach skrzynia szybka nawet bardzo znana i ceniona z wielu aut ZF. Mysle nad zakupem Alfa romeo Gulia strasznie mi się podoba tylko wiem że BMW napewno mnie nie zawiedzie z Alfą miałem przygodę 159 fajne auto choć do np BMW serii nawet e90 wytrzymałością wypadało słabo
4,5
~kamil_kamiński
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Wnętrze w fotelach sportsize w pół skórach, nie powycierane, plastiki w bardzo dobrym wykonaniu, nagłośnienie fabryczne robi robotę. Mam jedną z najbogatszych wersji. Silnik pracuje cicho, równo,nie ma żadnych wycieków, nie mam z nim żadnych problemów, jednakże mógłby mieć troszkę większego kopa ;) . W samochodzie nie było nic robione, prócz wymiany oleju na zalecany przez producenta, ponieważ poprzedni właściciel powiedział, że nie będzie wydawał kroci na olej .... Układ jezdny jest bardzo precyzyjny. Skrzynia biegów pracuje perfekcyjnie. W zawieszeniu nic nie stuka, nic nie puka Jest to mój pierwszy własny samochód. Ubezpieczenie nie wychodzi bardzo drogo. Auto z wyglądu zewnętrznego prezentuje się bardzo dobrze mimo swojego wieku. Lakier jest przepiękny, nie ma ani ryski. Samochód został kupiony od starszego Pana, za kwotę 10 000 zł, moim zdaniem opłacało się, ale lepiej poczekać lub poszukać R6 ;)

Raporty spalania BMW Seria 3

Liczba raportów: 4 405
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
4,9 – 25,8
l/100 km
4,5 – 9,9
l/100 km
6,3 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto bardzo dynamiczne, daje ogromne możliwości a przy delikatnej jeździe zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. W trakcie codziennych dojazdów do pracy tj 10km w jedna stronę komputer pokazuje 9,5l (przy dość spokojnej jezdzie od świateł do świateł). Byłem też w trasie ok 500km i komputer wskazał 6,2l przy jezdzie w trybie eco pro przy predkosciach 90-120km/h. Generalnie przy jednostajnej jezdzie ok 90km/h wskazówka chwilowego spalania waha sie miedzy 5 a 6 litrów. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika.
8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
11,4
Limuzyna Facelifting 3.0 340i 326KM 240kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Piekne auto o sportowym charakterze (4.9s do 100km a do 200 jest rowniez szybko ;) ). Robie dlugie trasy Bialystok - Paryz. Spalanie Bialystok-Zgorzelec predkosc do 150 9,3l/100km. Zgorzelec - Luksemburg przy wlaczonym aktywnym tempomacie na 160km/h 8,5l/100km! Luksemburg-Paryz predkosc do 150km/h 8,3l/100km ; spalanie w trybie COMFORT z wylaczona opcja START/STOP. Jest jeszcze opcja ECO-PRO gdzie mozna nauczyc auto ekonomii jak rowniez skrzynia moze przelaczac sie na bieg neutralny ale nie wiem czy dluga jazda nie wplywa negatywnie na zywotnosc skrzyni... Wiec opcje mam zawsze wylaczona Jestem super zadowolony, pomimo wysokiego ubezpieczenia :). Pzdrawiam

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 204
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 158
4,5
Touring E91 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
3,5
Sedan 320 i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
BMW Seria 3