Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 (M3)

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 3 (M3)

Liczba ocen: 3 203
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Piotrek Tr
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Super samochód, na którym można polegać. Autko w miarę trzyma swoją cenę (wersja poliftowa wciąż w okolicach 30 tysięcy zł przez 3 lata) co świadczy o tym, że ciężko o coś lepszego z tego segmentu. Ekonomiczny silnik ze sportowym zacięciem. Świetna kultura pracy i długie przełożenia dające moc od dołu, sprawia wrażenie, że jedzie się benzyną ( z dużym momentem obrotowym ;) ) . Autko słucha się i prowadzi jak po szynach. Znakomity na średnie i dłuższe trasy. Problem z DPF nie występuje. Trzeba na czas zrobić kosztowną wymianę rozrządu (co 250k km) , natomiast łatwo zaoszczędzić dzięki niskiemu spalaniu.
4,9
~Tomasz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat
4,9
~Tomasz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat

Raporty spalania BMW Seria 3 (M3)

Liczba raportów: 4 919
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
4,9 – 25,8
l/100 km
4,9 – 9,9
l/100 km
7,7 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
6,1
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
5,9
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
prowadze tabelke w excelu, spalanie wyliczone na podstawie przejechanych km i zatankowanego paliwa - srednie na dystansie 16,5tys km - 6,5l. komputer zaniża o ponad litr - ostatnio pokazywał 5,1, rzeczywiste 6,3.. opony teraz mam 205/55/16, przy kapciach 225/45/18 przód i 255/40/18 tył palił litr więcej :) skrzynia automat, styl jazdy spokojny pozamiastowy. szczerze, liczyłem na mniejsze spalanie (przy moim stylu jazdy). poprzednie audi a3 1.9 tdi quattro manual 6b chip na 155km palił ponad litr mniej na identycznych oponach (ten sam rozmiar i marka/model)

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 234
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
3 komentarze
uszkodzony sterownik
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 330e 292KM 215kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W pojeździe doszło do uszkodzenia sterownika odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie pojazdu. Pojazdu nie można było otworzyć z kluczyka, nie działał także system bezkluczykowy. Wymieniono sterownik oraz antenę. Usterka przy przebiegu 550 kilometrów (zaraz po odbiorze pojazdu od sprzedawcy).

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 163
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
BMW Seria 3