Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 (M3)

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

BMW Seria 3 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny BMW Seria 3 (M3)

Liczba ocen: 3 001
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~WD
Gran Turismo 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto posiadam od kilku miesięcy aktualny przebieg to 248k polski salon wcześniej jeździłem bmw 3 e90 318i wiec jak łatwo się domyślić przeskok był ogromny. Autem podczas podróżowania można się naprawdę cieszyć. W moim samochodzie od nowości był wymieniony kompletny rozrząd oraz olej w skrzyni już dwa razy i za 50k znów mnie to czeka. Czytałem wiele opinia na temat tego modelu i silnika i mam taka refleksje "jak dbasz tak masz". Samochód jak i motor naprawdę wart uwagi ale są dwa warunki, po pierwsze wymiana oleju nie dłużnej niż co 15k a po drogie wszystkie naprawy na bieżąco.
3,3
~Wojciech
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam mieszane odczucia. Uwielbiałem to auto, choć co chwilę coś się z nim działo. Uważam że auta premium trzeba sprzedawać jak najszybciej jak coś zaczyna się dziać. A ponadto ta konstrukcja ma teraz prawie 15 lat. Jak chcesz mieć wydatki to kupuj. Ja sprzedałem swojego dużo za późno. I nikt mi nie powie że największą wadą bmw to poprzedni właściciel, bo ja wlałem w to auto naprawdę dużo pieniędzy, ale zawsze zaskoczyło mnie jakaś inną pierdołą o której bym proaktywnie nie pomyślał. Ma po prostu swoje lata i będzie się sypać. Koniec.
4,1
~Alfista
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Szukałem auta niedużego, jednak mieszczącego prawie 2-metrowego kierowcę. Nastawiałem się na ciekawe japońskie kompakty, BMW Serii 1 lub jakieś coupe, jednak szczęśliwym trafem wypadło trochę przypadkiem na uniwersalną 4-drzwiową Serię 3 i nie żałuję wyboru. Wcześniej jeździłem Alfą 159 w dieslu 1.9 JTDm i jakość wykończenia, przede wszystkim wnętrza, jest według mnie w tym BMW na dużo lepszym poziomie. Wymienione na końcu poważniejsze naprawy zostały wykonane w krótkim czasie po kupnie samochodu (dziwny przypadek?), ale od ponad roku nie pojawiły się kolejne usterki, więc chyba jest okej. Niemniej jednak auto może być kosztowne, ale odpłaca się ogólną jakością wykonania i prowadzeniem.

Raporty spalania BMW Seria 3 (M3)

Liczba raportów: 4 493
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
4,9 – 25,8
l/100 km
4,5 – 9,9
l/100 km
6,3 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód mega fajny. X-drive sprawdza się rewelacyjnie, moim zdaniem charakterystyka podobna do quattro. Opony ziomwe 16 cali 205, lato 225/40 R18. Zawieszenie oryginalny m-pakiet. Daje dużo frajdy z jazdy a spalanie rewelacja. Przy jezdzie autostradowej ok.7l. 160 km/h na prostym odcinku 6,5l. Ogólnie trzeba się bardzo starać i jechać dużo za szybko żeby zrobić wynik powyżej 7.5l. Skrzynia zestopniowana świetnie dopiero przy 170km/h pokazuje 3 tys obrotów! Ogólnie samochód rewelacja pali tyle co golf a jest pakowny, ładny i względnie tani w utrzymaniu. Pozdrawiam
9,2
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 G20-G21
Auto z tym silnikiem to porażka, wydaje się dynamiczne ale powyżej 100 elastyczność bardzo słaba. Zdecydowanie za słaby silnik realne spalanie to 9- 10 l przy normalnej jeździe. Prowadzenie ok sztywno i pewnie, środek plastik fantastic i dyskoteka na desce.
7,2
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Podane wskazania dotyczą opon letnich. Nie jestem ani "piratem drogowym" ani "zawalidrogą". Staram się jeździć płynnie i przemyślanie (zazwyczaj). Umiejętnie obchodzę się z pedałem gazu i nie wciskam go mocno, aby jako pierwszy ruszyć po zapaleniu się zielonego światła. Jeżdżę w trybie komfortowym. Trasa to głównie Warszawa chociaż w korkach stoję rzadko. Raz na kilka tygodni przejeżdżam 400 km autostradą - zazwyczaj z przepisową prędkością.

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 210
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 160
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
BMW Seria 3