Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 (M3)

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 3 (M3)

Liczba ocen: 3 100
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Użytkownik E30
Touring 316 i 100KM 74kW
BMW Seria 3 E30
Używam jako daily, gdzie sprawdza się super. Kolekcjonersko mam też 320i z 1984 roku, oraz 325i w mtechnicu 1 z 1986 roku, ale nimi szkoda na co dzień jeździć, więc za 3500 + 3500 wkładu w naprawy (sam robię, koszt części, najpoważniejszy - wałek rozrządu) kupiłem sobie właśnie 316i. Touring sprawdza się w codziennej eksploatacji przyjemnie, mimo, że pomysł kombi w BMW został zaczerpnięty z samoróbki wykonanej w jakimś garażu w Niemczech. Myślałem o swapie bo silnik bardzo kulał ale wyprowadziłem go do stanu bdb+.
4,4
~Pawel
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Kultura pracy tego silnika N57 to istna bajka. Silnika diesla w ogole nie slychac na biegu jalowym i po miescie ale gdy wciska sie gaz do dechy to piekna muzyka wydobywa sie z spod maski- nie zadne terkotanie koparki jak w moim drugim dieslu. 245 koni przy malej predkosci i pedale wcisnietym do dechy daje poczucie jakby samolot mial zaraz odleciec ;) Moj synek minie kiedys spytal - "Tato, jak dodamy do bmki skrzydla to bedzie samolotem ?" xD Najprzyjemniej jezdzi sie na trasie gdzie niskie spalanie i danymiczny silnik pozwala godnie pokonywac kilometry. W mojej pierwszej trasie nad morze 500 km po tankowaniu, komputer policzyl ze starczy mi paliwa na pokonanie 1054 km na 1 baku. Na podsumowanie moge potwierdz juz inne opinie na temat tego auta : "To nie jest auto ktore sluzy do pokonywania trasy z punktu A do punktu B". Bardzo wygodny fotel kierowcy, mocna wentylacja i ogrzewanie, piekne wnetrze M-PAKIET, swietny wyglad auta i muzyka silnika N57 sprawia ze dla tego auta szuka sie wymowki aby sie gdzies przejechac.
4,3
~Look
Touring 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Ładne żwawe auto lubiące paliwo zwłaszcza w trybie sport. Nie miałem żadnych poważniejszych usterek. Wszystko ok. Dobrze się prowadzi chociaż nie jak poprzednią 3ka w xdrive, trzeba mieć się na baczności z napędem na tył. 184 km troszkę mało zwłaszcza jak zasiądą 3-4 osoby przed wyprzedzaniem Tira trzeba zmienić na tryb sport, wtedy to auto idzie. Bardzo ładna stylistyka zwłaszcza tył auta. Miejsca na całą rodzinę może być troszkę mało ale tak jest we wszystkich też wcześniejszych 3kach. Samochód stał się dla mnie za twardy na oponach runflat, oczywiście na równych trasach to zaleta ale wiadomo jakie mamy drogi zwłaszcza w mieście. Ogólnie ok bez euforii ale w tej klasie trzeba być świadomy plastików i użytych materiałów, to nie klasa premium i dopiero seria 5 wygrywa.

Raporty spalania BMW Seria 3 (M3)

Liczba raportów: 4 726
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
4,9 – 25,8
l/100 km
4,9 – 9,9
l/100 km
7,7 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
E92 opony 275 na wszystkich kołach. Samochód potrafi spalić przy jeździe mega eco 7l jadąc za ciężarówką 90km/h , a po mieście(łodzi) nie przekraczając 2000rpm 13l. Jednak normalne realne spalania jakie mi osobiście wychodzą to z jazdy po trasie eco przez 100km krajówkami 80-100km/h 8l, jadąc normalnie taką trasę około 10l. Autostrada 140 około 11.5l natomiast jadąc 160 z racji krótkich biegów już 14l...Jeżdżąc po mieście (łodzi) tak jak na M3 przystało trzeba liczyć okolice 20l natomiast dynamiczna jazda mieszana to okolice 15l :-) Jadąc jak emeryt da się spalić mało, ale ciężko tak jechać jadąc M3...
6,5
Limuzyna M 3.0 M340d 340KM 250kW
BMW Seria 3 G20-G21
Pierwsze 5000 km za mną. Nigdy nie spotkałem się z samochodem który ofertuję tak wiele, a pali tak niewiele. 4 z groszem do 100, launch control, xdrive, a z butem w podłodze ciężko jest przekroczyć 8l/100... Auto nie jest głośne, nawet w sport plus przy otwartych klapach w przeciwieństwie do m340i (somsiedzi nie burzą się..). Przy dużej ilości kilometrów rocznie, to jedyny sensowny wybór, jeśli cenimy sobie dynamikę jazdy i niskie koszty spalania. No i ma normalne nerki... Przy 120 autostrada w trybie autonomicznym - 5,5/100, przy 140 - 7,5/100 (co akurat jest lekkim rozczarowaniem, ale to i tak chyba najlepszy wynik w trasie, biorąc pod uwagę przyspieszenie).
12,5
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Manualna.Minimalne spalanie do 100km/h nawet 6,7l Mniej da się tylko jadąc w trasie 3metry za naczepą Tira.Miasto od 9 do 13. Duży komfort jazdy jak na auto Sportowe pojemność bagażnika również.Potrzebna silna wola i chłodna głowa by nie "Dać w Deche"gdy kusi auto niewybacza błędów w trybie Sport zdarzają się rozerwania gumowego łącznika wału. Frajda z jazdy ogromna,niema żadnych turbin,wystarczy trącić pedał gazu natychmiastowa reakcja wbija w fotel lub tańczy jak na lodzie.Serwis dość drogi,lecz jeśli ktoś się trochę zna większość da się naprawić dość tanio samemu lub u własnego mechanika częściami wersji angielskich M3.Po wymianie świec na Denso VXU24 spalanie spadło o 1-Litr.

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 228
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
2 komentarze
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 160
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
BMW Seria 3