Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 U11 Crossover

pablo, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 23i 218KM 160kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X1 U11 Crossover 2.0 23i 218KM 160kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Ergonomia - dramat, ale inni robią to jeszcze gorzej.
4,0
Całokształt
Generalnie samochód bardzo udany. Wizualnie ładny, jak na 4,5 metra pojemny i przestronny. Polecam alcantarę zamiast sztucznej skóry. Kierownica jedna z najlepszych na rynku. oczywiście jak dla mnie (gruba, dobrze wyprofilowana). Wyświetlacz przezierny - polecam. Nie trzeba odwracać wzroku od drogi. Z plusów wymieniłbym jeszcze jakość wykończenia, wyciszenie (ale tak do 120km/h) , później też nie jest źle, ale już nie bardzo dobrze. Dobre materiały, dobre spasowanie części, jakość kamer i wyświetlaczy. Bardzo dobrze działająca skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu. Precyzja prowadzenia, zwinność w zakrętach. Główne wady to twarde zawieszenie (czasami nawet nieprzyjemnie twarde - pakiet M) oraz ergonomia. Jeszcze parę lat temu, wsiadało się do samochodu, odpalało silnik i można było jechać. Teraz procedura przypomina procedurę startu promu kosmicznego. Po odpaleniu silnika, musisz poczekać aż odpali ci się system operacyjny (po nocy może to trwać do pół minuty), później musisz wybrać swój profil, później wyłączyć system ostrzegania o przekroczeniu prędkości, później wyłączyć system start/stop, później wyłączyć asystenta pasa ruchu i mniej więcej po 2 minutach jesteś gotowy do jazdy.... Generalnie system operacyjny jest zagmatwany i mało przyjazny dla użytkownika. Aby uzmysłowić wszystkim do czego doszliśmy, to napiszę tylko, że instrukcja obsługi nowej X1 liczy sobie...500 stron (!!!). Powodzenia przy czytaniu!. Do tego wyświetlacze dotykowe. Wolałem tradycyjne rozwiązania, a potencjalnym użytkownikom życzę powodzenia w trafieniu w wyświetlacz w odpowiednie miejsce podczas jazdy po wyboistej drodze... Do tego dobrze rozwiązany tempomat adaptacyjny (lepiej niż w VW Arteonie), dobrze działający asystent trzymania rąk na kierownicy (nie jest przesadnie wyczulony, w przeciwieństwie do VW Arteona).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli nie wgniatasz gazu w podłogę jest cichy i oszczędny (w zasadzie prawie niesłyszalny). Przy bardziej dynamicznej jeździe zaczyna być słyszalny ale nie męczący.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Wcześniej jeździłem BMW 5 ze skrzynią 8-biegową ZF (jedna z najlepszych na rynku) i nie widzę specjalnej różnicy. Moim zdaniem lepsza od DSG z grupy VW. Różnicę najbardziej czuć przy ruszaniu lub wyprzedzaniu. BMW rusza i redukuje biegi przy wyprzedzaniu zdecydowanie szybciej niż DSG. Duża różnica w działaniu skrzyni biegów w trybie komfort i sport. W trybie sport naprawdę czuć te 218 koni mechanicznych.
4,0
Układ jezdny
Mam pakiet stylistyczny M (między innymi zmienione amortyzatory) i trzeba przyznać, że jest twardo. Nawet na felgach 18" i w trybie komfort. Kto nie lubi takiej charakterystyki zawieszenia, niech wybierze standardowe lub inny samochód. W X1 z pakietem M będzie się męczył. Dodatkowo z uwagi na taką charakterystykę zawieszenia, auto ma czasami tendencję do tzw. "galopowania". Rzadko się zdarza, ale jest irytujące. Do tego nie wyczuwam żadnej różnicy w ustawieniach zawieszenia przy zmianie trybów jazdy pomiędzy Komfort a Sport. Pic na wodę. BMW powinno oddać za to pieniądze. To minusy. Z plusów. Zawieszenie jest ciche. Co prawda wytrzęsie Cię na wybojach, ale zrobi to cicho. Bardzo dobra precyzja prowadzenia. Porównywalna do BMW 5 i wyraźnie lepsza niż w VW Arteonie. Nie przechyla się zanadto na zakrętach (jak na SUV-a). Zwinność w prowadzeniu.
5,0
Karoseria
Mi się podoba.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Z jednym zastrzeżeniem. Słupki A są stosunkowo grube, więc trzeba na to zwrócić uwagę.
2,0
Ergonomia
Napisałem o tym w całokształcie, więc nie będę się powtarzał. Daję 2 gwiazdki, bo inni spie...li to jeszcze bardziej niż BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Robi co do niej należy. Nie jest przy tym zbyt głośna. Jedyny minus, to taki, że wszystko trzeba robić z poziomu tableta, więc trzeba sobie poklikać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniam biorąc pod uwagę, że samochód ma tylko 4,5m długości. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera obok bardzo dobra. Z tyłu jest OK. Nawet dla mnie (188cm wzrostu) jest miejsce na nogi kiedy siedzę na tylnej kanapie. Przesuwana kanapa - super. Pochylane oparcie tylnej kanapy - super.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest bardzo cicho. Prawie nie słychać silnika. Pomiędzy 100-120km/h cicho. Lekkie szum powietrza. Powyżej 120km/h robi się trochę hałasu od słupków A. Jest głośniej niż w BMW 5 i Audi A6 ale ciszej niż w VW Arteonie (wszystkimi jeździłem ponad 100tys. km). Jeździłem trochę VW Tiguanem i jest w zasadzie podobnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez uwag.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mój egzemplarz został wyceniony wg cennika na 275tys. pln. (ostatecznie kupiony za 237kpln). Drogo, ale to BMW, więc wiedziały gały co brały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zawsze otwiera się pokrywa bagażnika jak jest mróz (trzeba jej ręcznie "pomóc")
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 23i 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X1 U11 Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów