Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X4 G01

Mroz, 3 lata temu
Silnik xDrive20d 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X4 G01 xDrive20d 190KM 140kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Ten samochód zmienił moje nastawienie i spojrzenie na markę BMW. Wcześniej miałem RAV4 czwartej generacji, na full wypasie, byłem z niej bardzo zadowolony i długo się zastanawiałem, czy na pewno chcę wymieniać. I pewnie gdyby Lexus nie wprowadził do oferty aut z prostackimi tabletami na desce rozdzielczej, pozostałbym przy "japończykach". W sumie dobrze się stało, że Lexus te tablety wprowadził. Zakup X4 zmienił całkowicie moje spojrzenie na BMW, na tyle, że teraz rozglądam się już za trzecim modelem tej marki.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,0d przy 190 km jest całkowicie wystarczający do codziennej, bardzo komfortowej eksploatacji. Mocy jest wystarczająco dużo, aby przy większych prędkościach nie miało się odczucia "żyłowania". Kultura pracy bardzo wysoka. Silnik oszczędny, średnie spalanie 8/100, a nogę mam raczej ciężką.
5,0
Skrzynia biegów
Na samym początku wyczuwałem lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów, ale szybko się to dotarło. Po dwóch miesiącach użytkowania nie odczuwałem już żadnego dyskomfortu przy zmianie biegów. Zauważyłem też, że skrzynia "uczy się" stylu jazdy kierowcy. Co istotne, w trybie "sport" nie trzyma cały czas na wysokich obrotach (jak miałem w Toyocie RAV4), auto jest bardziej żwawe, ale nie nerwowe, co w ravce drażniło mnie na tyle, że trybu sport po protu nie używałem..
4,0
Układ jezdny
Bez uwag, bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, komfortowa jazda. Jedyny minus - auto czułe na boczny wiatr przy większych prędkościach (od 130 km/h w górę), co było dla mnie niemiłym zaskoczeniem, gdy pierwszy raz wybrałem się na autostradę.
4,0
Karoseria
W tym przypadku liczy się design, nie praktyczność. Z powodzeniem zapakuje się do bagażnika cztery walizki lotnicze, ale na przykład o rowerku dla dziecka można zapomnieć. O tym jednak wiedziałem już decydując się na kupno.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra pozycja za kierownicą, dobra widoczność na wprost, słaba do tyłu (kamera ogarnia dużo). Przy manewrowaniu trzeba wyczuć odległości z przodu.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, z wyjątkiem bagażnika, ale taka uroda auta. Rewelacją jest dopracowany system głośnomówiący oraz nawigacja, obsługa intuicyjna, oprócz joisticka (jeden z argumentów za wymianą ravki), jest też możliwość pisania palcem, co zdaje egzamin czy to przy wyszukiwaniu numerów telefonów, czy przy ustawianiu nawigacji. Dużo systemów wspomagających, jak choćby automatyczna zmiana świateł, asystent parkowania, aktywny tempomat itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System dopracowany do maksimum Ogrzewanie i klima również tylnej części auta (czego bardzo brakowało w ravce), możliwość bardzo prostej i intuicyjnej manualnej regulacji temperatury, bez konieczności zmiany ustawień automatu - bardzo przydatne w codziennej eksploatacji. Samochód szybko się nagrzewa i szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Swobodnie podróżują cztery osoby, ale średniego wzrostu, tak do 190 cm. Dla wyższych jednak X6
5,0
Wyciszenie
Słychać delikatny pomruk diesla, niezależnie od prędkości i to co sobie ewentualnie zapodam w radio. Auto jest tak wygłuszone, że jak rozmawiam przez telefon, na zestawie głośnomówiącym, rozmówca nie orientuje się, że jestem w trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest BMW. Części muszą kosztować, ale w zamian dają jakość i zdecydowanie większy komfort użytkowania. Codzienna eksploatacja jest jednak tańsza, niż w przypadku ravki. Spalanie średnie 8/100 (ravka miała 10/100), serwis co 30 tys. km, a nie co 15 tys. km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nową X4 zakupiłem w cenie nowej Ravki, tylko dlatego, że X4 było modelem wychodzącym, a nowa ravka właśnie wchodziła na rynek. Jeśli chodzi o jakość, to BMW mnie powaliło na kolana. Tu nie ma co porównywać, premium to premium i tyle. NIc tu nie skrzypi, nie wypacza się, nie hałasuje. Materiały wysokiej jakości, przyjemne w dotyku. To jest warte tych pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bezobsługowe, tylko regularne serwisy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive20d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X4 G01 xDrive20d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X4 G01