Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Camaro III

Air, 15 lat temu
Silnik 5.0 218KM 160kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Chevrolet Camaro III 5.0 218KM 160kW 1985-1992 - Oceń swoje auto
3,77
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic mnie w tym aucie nie zaskoczyło. Dokładnie wiedziałem co kupuję.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jeśli auto nie miało jeszcze wymienionych uszczelek nadwozia - to z pewnością będzie to jedna z pierwszych rzeczy jakie trzeba będzie zrobić po zakupie. Często trafiają się egzemplarze z przerdzewiałą podłogą, więc auto przed zakupem warto dobrze obejrzeć na podnośniku.
Układ hamulcowy : Częste usterki układu hamulcowego dotyczą hamulców bębnowych kół tylnich oraz hamulca ręcznego.
Zawieszenie : Często awariom ulegają łączniki stabilizatora - naprawa to koszt kilkudziesięciu złotych oraz 30-60 minut na wymianę.
4,0
Całokształt
Warto przy zakupie zwrócić uwagę, czy egzemplarz na który się decydujemy jest zadbany. Jeśli tak, to za relatywnie niską kwotę otrzymamy auto, które napewno spełni pokładane w nim oczekiwania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdziwa amerykańska V8-mka, wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa TPI. Moment obrotowy jak w autach z dużo wyższej półki, wspaniały dźwięk, prosta konstrukcja i dostępność części to atuty tego silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny amerykański automat z linii GM TurboHydraMatic co oznacza niezawodność i efektywność. Dodatkowo w tym modelu auta skrzynia wyposażona jest w OverDrive i lock-up co gwarantuje niskie spalanie. Niestety w Polsce często można spotkać auta ze skrzyniami które były źle serwisowane (nieprzestrzeganie terminów wymiany oleju) lub naprawiane 'na krawężniku' więc przez zakupem auta trzeba dokładnie sprawdzić skrzynię podczas jazdy testowej.
3,0
Układ jezdny
3 generacja Camaro posiada zawieszenie wyposażone w kolumny McPhersona z przodu i z tyłu, wahacze wleczone (tył), drążek panharda i sztywny most. Zawieszenie jest bardzo proste w konstrukcji i mimo że efektywne i wytrzymałe - nie gwarantuje dostatecznej kontroli nad autem przy większych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w 3 generacji Camaro jest dużo lepsza niż np. w 4 generacji. Mimo że auto jest niskie, i szerokie widoczność nie jest ograniczona przez konstrukcję nadwozia. Jedyny minus to długa maska i problem z wyczuciem gdzie się kończy.
2,0
Ergonomia
Nie oszukujmy się. Ergonomia nie jest mocną stroną 3 gen. F-Body. Brakuje schowków, kolumna kierownicy regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie, bagażnik zaskakująco mały (miejsce zabiera most oraz zbiornik paliwa). Sytuację nieco ratuje dobre oświetlenie wewnątrz pojazdu, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (w niektórych egzemplarzach) i bajery w stylu automatycznie przyciemnianego lusterka (niektóre egzemplarze).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy pracują bardzo wydajnie i jest ich dużo, jednocześnie silnik generuje tyle ciepła, że można się ogrzać nawet w styczniu jadąc ze zdjętym dachem (przetestowałem osobiście). Klimatyzacja też działa wydajnie (używa starszego czynnika, który mimo, że nie jest ekologiczny - chłodzi efektywniej niż ten stosowany w autach nowszej generacji).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto oferuje bardzo dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Przestrzeń na tylnych siedzeniach - jak w maluchu, ale w końcu to nie pojazd rodzinny...
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze jak na auto sportowo-rozrywkowe. Źle jak na auto do jazdy na codzień. Ale nadal jest zdecydowanie taniej niż w przypadku aut japońskich czy niemieckich podobnej klasy i profilu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę rzędu 15-18 tys. złotych otrzymujemy pojazd z mocnym silnikiem V8, zdejmowanym dachem (t-roof), zwracający uwagę na ulicy i dostarczający kierowcy wrażeń, jakich próżno szukać w europejskich czy japońskich autach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie 20-letnim to co miało się zepsuć - już się zepsuło. Jeśli chodzi o drobne usterki to Camaro/Firebird nie należy do aut awaryjnych. Zwykle problemy dotyczą elektryki, stuków w zawieszeniu, rdzewiejących wydechów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Solidna amerykańska konstrukcja.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Camaro III