Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Epica

mlody750, ponad rok temu
Silnik 2.0 24v 143KM 105kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 292 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chevrolet Epica 2.0 24v 143KM 105kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za te pieniądze trudno znaleźć lepsze auto, Silnik 6 cylindrowy, na LPG tani w eksploatacji, dość trwały i komfortowy. Zaopatrzenie w części zamienne dość problematyczne, ale szczególnie często się nie psuje. Praca silnika aksamitna, dość zrywny, choć zawieszenie bardzo buja (nie przeszkadzało mi to, bo preferowałem spokojny styl jazdy). Główny mankament, to stopniowo postępująca korozja oraz zużycie oleju.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dwie przeciwstawne oceny. Jest bardzo elastyczny i oszczędny, Mój rekord spalania na odcinku 240 km na benzynie to 6,8 litra. Jechałem delikatnie, ale po drodze była ekspresówka (ok. 115 km/h) i autostrada (125-130 km/h) - łącznie na odcinku ok. 65 km, więc wynik rewelacyjny, Ogólnie w mieście ok, 12-13 l/100 km, trasa ok.8,3l/100 (LPG, a na benzynie ok. 7,4 l/100). Mankamentem tego silnika jest zuzycie oleju 0,5l/100 to wg mnie norma. Wymieniałem olej co 7-8 tys km i dzięki temu silnik wytrzymał do tych 292 tys km i koniec. Nagle zaczął brać 3l oleju na 500 km. Takiego sprzedałem. Ogólnie dźwięk silnika - super. Na jałowym biegu, znajomi pytali czy jest włączony, jak cicho pracował. Dbałem o oleje i różne dodatki (Militec itp).Silnik wymaga regularnych wymian oleju! od 2,5 tys obrotów zdecydowanie bardziej zrywny.
5,0
Skrzynia biegów
dobra choć tylko 5 biegów. powyżej 3000 obrotów silnik jest znacznie bardziej żwawy, choć w całym zakresie jest elastyczny. powyżej 4000 najlepszy zakres pracy, ale przy ok. 1800 obrotów też biegi da sie zmieniać. Elastyczny silnik.
4,0
Układ jezdny
dość miękko zestrojony, nierówności terenu wybiera komfortowo. Przy poprzecznych nierownościach potrafi głośno pracować. Koła są szeroko rozsawione więc wąskie progi przechodzimy okrakiem. Do tych 115 km/h auto plynie, ale wg mnie powyzej 150 km/h wymaga już stałej uwagi, co jest mało komfortowe i nie zachęca do takiej jazdy.
5,0
Karoseria
super przestronne wnętrze. 5 osób mieści się bez problemu. Dobre do podróży. Bagażnik ogromny, choć otwór trochę wąski. Jeśli jest kolo zapasowe w bagazniku (LPG), znacznie pomniejsza bagażnik (17'). MImo to polecam.
Komfort
5,0
Widoczność
dobra w kazdych warunkach. Podczas cofania lewe lusterka automatycznie sie obniża. Auto ma ponad 4,8 dlugości. Czujniki parkowania są pomocne, a nawet kamera cofania (to i to miał na wyposazeniu).
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Regulacja pokrętłami. Intuicyjna obsługa. 5 osób się zmieści - a 4 w komfortowych warunkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima mrozi, a nie chłodzi. W upały rzędu 32 stC ustawialem klimę na 28 stC. Raz przypadkiem włączyłem klimę na 18 stC i myślałem że mi ramię odpadnie (2 dni mnie potem ręką bolała, a zorientowalem się po 5 minutach). Ogrzewanie z racji sporego silnika, też dość szybko zaczyna działać. Jedynie zimą przy temperaturach rzędu -15stC, silnik na jalowym biegu nie może się dogrzać - nawet jest problem z przełączeniem na LPG po 15 minutach takiej pracy. Tektura na chłodnicę i 4-5km jazdy pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osob się mieści, choć ja podróżowałem glównie w 4 osoby w tym dwoje dzieci w fotelikach. Skórzane fotele pomagają utrzymać czystość. Dobre wyposażenie. Grzane przednie fotele. Dobra widoćzność. Kompletne wyposażenie.
5,0
Wyciszenie
Polecam, choć powyzej 140 km/h słychać szumy wiatru i opon. Ogólnie do tych 115/km/h jest komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 12-13 l/100 miasto' / 8-8,5 litrów trasa LPG. Wchodzi 6,4 litra oleju 5w30. Ceny części na dobrym poziomie, ale niektóre trudno dostępne. Starałem się dbać. Wymienilem profilaktycznie przez te 9,5 roku użytkowania (133 tys km) od przebiegu 159 tys km...2 razy płyn chłodniczy, 2 x płyn hamulcowy, 2 razy olej w skrzyni.Sprzęgło przy 232 tys. Auto trwałe, a nawet zepsute jeździ i daje szanse na zamówienie z wyprzedzeniem problematycznych części. Poza tym świece co 15-20 tys km.
5,0
Stosunek jakość/cena
trudno znaleźć lepszy stosunek ceny do oferowanych zalet pojazdu, komfortu i ekonomii uzytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najcześciej wymieniane elementy zawieszenia - eksploatacja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik się najprawdopodobniej zatarł przy 292 tys. Użytkowałem go przez 9,5 roku i od przebiegu 159 tys km. Oleje wymieniałem co 7-8 tys km. Stosowałem dodatki (Militec, Ceramizer, płukanki) - profilaktycznie. Silnik nie lubi gdy się o niego nie dba. Wymieniłem przez ten czas - miskę olejową - pękniecie na gwincie, Chłodnicę (nieszczelność na styku elementów z plastiku i metalu). Termostat przy 249 800 km. Sprzęgło oryginalne przy 232 tys km. Pojazd trwały.Silnik na łańcuchu - bez problemu. Ogólnie przez całe uzytkowanie wymagał dolewek oleju ok. 0,3-0,6l na 100 km. Na sam koniec po ostatniej wymianie oleju z płukanką Archoil, zaczął nagle brać 3 litry oleju na 500 km - co spowodowało błąd na silniku (katalizator), trochę zaczął kopcić (jak na zużycie to ledwie) i stopniowo tracił moc. Tak czy owak uważam, że to świetne auto. Ogolnie ten typ tak ma. najlepsze że auto miało instalacje BRC od nowości i wymieniłem w tym czasie 3 wtryskiwacze oraz regeneracje parownika czy czegoś tam oraz wymianę zbiornika. Instalacja super. niby miala wytrzymać 100 tys a tu prawie 300 tys, a dzieki niej jazda osczędna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 24v 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Epica