Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Malibu VII

wikiebe, 10 lat temu
Silnik 2.0D 160KM 118kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Malibu VII 2.0D 160KM 118kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacyjne prowadzenie, hamowanie oraz oszczędność silnika.
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobre. Ciche, szybkie, wygodne, bardzo oszczędne, i ekstremalnie tanie w zakupie. Wzorowo się prowadzi, choć mogłoby ciszej pracować zawieszenie. Jakość także lekko do poprawy (nie, żeby było źle, ale do standardu w tej klasie jednak brakuje). Martwi oczywiście decyzja Chevroleta o wycofaniu się z Europy.
Wrażenia
5,0
Silnik
160 KM zupełnie wystarcza jak na tę klasę. Prędkość maksymalna, przyspieszenia, elastyczność są bardzo ok. spalanie w trasie 5-5,5 i w mieście 6-7 litrów są lepiej niż ok. Silnik głośny na zimno. Żadnych wibracji.
5,0
Skrzynia biegów
Absolutny brak uwag. Przez pierwsze 5-7 tyś na dotarciu były lekkie opory z 3 i 5 biegiem. Obecnie żadnych uwag.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ok, precyzja, reakcje na ruchy wzorowe, ale auto podatne na podmuch wiatru. W stosunku do poprzedniej EPOCI, to dwie dekady do przodu. Rozważałem także zakup Superba i uważam, iż Malibu ma lepszy układ jezdny, choć głośny na dziurach, dlatego niższa ocena.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to sedan, stąd do tyłu pomagają czujniki jedynie. W trasie ok. Bardzo grube boczne słupki, przez co czasem to przeszkadza, ale z drugie strony, to jedno z najbezpieczniejszych aut na rynku.
4,0
Ergonomia
Brak nawiewów na tylne fotele, brak otworu na narty, stąd niższa ocena. Także przedni podłokietnik jest za krótki lub ogranicza otwór na napoje, stąd niższa ocena. Reszta bardzo ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzór w tym zakresie, żadnych uwag. Jak na diesla, grzanie w zimie wzorowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy ok, ale dla pasażerów średnia. Oczywiście jej nie brakuje, ale wydaje mi się, że w tej klasie konkurencja oferuje więcej. EPICA była o niebo lepsza.
5,0
Wyciszenie
W pierwszym kontakcie wydawało mi się, że jest średnio, ale po dłuższym zapoznaniu się z autem, wyjazdach w trasę, uważam że jest bardzo dobrze. Auto ciche. trochę głośniej na zimno. Pisałem wcześniej, na dziurach, głośna praca zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Absolutna zaleta auta, nokaut wręcz. 82 tysie za full wersje LTZ z dieslem, nawigacją, skórą, 18-stkami, itd. to nokaut cena. Spalanie jak wyżej, 5-5,5 trasa przy normalnej jeździe i 6,5-7 miasto, to także rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza, idealny stosunek. Ciężko o tak niedoceniane auto na rynku, stąd rewelacyjne rabaty w salonach
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj mam uwagi. Nie nabita klima od nowości z nowym czynnikiem chłodzącym (nie ma ASO Chevroleta w Warszawie, które to może naprawić!) popsuty schowek pasażera, do wymiany gałka biegów, trochę popsuły zakup nowego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Do obserwacji podnoszenie się obrotów na zimnym silniku - podobno ten typ tak ma.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Malibu VII