Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Neon II

jagerwolf, 14 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Neon II 2.0 16V 133KM 98kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Na zakrętach jakby był magnes w drodze
5,0
Całokształt
Jeździ się świetnie. Wygodnie i nie drogo. Ceny części jak popatrzyłem poza tymi sygnowanymi Mopar normalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z początku zdawało się, że autko na II biegu pod górkę z V=10km/h rozpędza się powoli, ale to kwestia przyzwyczajenia po 3 litrach. Generalnie jest Ok. Jeśli jesteś pierwszy na światłach bez specjalnego wgniatania gazu tak pozostanie. Jeszcze jedno z powodu starej świecy na trasie kabel wys. napięcia rozsadziło. Pochwała przewód węglowy ocałał i jeżdżę z ciekawości na nim do dziś (3000km). Silnik pracuje wyjątkowo elastycznie i równo. Jest bardzo niezawodny. Mój ma już miedzianą uszczelkę. Zero ubytków oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Mam zwykłą, niestety nie udało się kupić automatu, aczkolwiek szkoda bo jest w tym modelu sterowany wyłacznie ciśnieniowo, więc przy prawidłowej obsłudze praktycznie bezawaryjny, a ponieważ mma serwisową książkę dla mechaników widać, że proste do naprawy. Manualna pracuje przyjemnie. Przełożenia pozwalające spokojnie schodzić na V biegu do bardzo niskich prędkości. Auto ładnie się rozpędza.
5,0
Układ jezdny
Super - super trzymanie się na zakrętach z jedną uwagą, w zimie auto lubi być nadsterowne, pewnie przez dość ciężki jak na nie silnik położony w samym przodzie, więc z tyłu lepiej nowe opony, no chyba, że kocha się na skrzyżowaniach zakręcać jak na Fast Furious4. Praca przedniego trochę głośna. Zero luzów. Brak typowego amerykańskiego bujania tył-przód. Świetne wybieranie nierówności wzdłużnych natomiast drobne nierówności poprzeczne są może za bardzo odczuwalne. Bywa ciekawe wrażenie. No, ale nasze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Pierwsze - do tyłu jeśli kto umie cofać nie tylko na lusterka to rewelka. Lusterka, że duże bardzo dobrze nic nie umknie. Z początku przyzwyczajenia wymagają słupki przednie. Ot patrzeć na skrzyżowanie już znacznie wcześniej. W zasadzie kazdy posiadający Japsa, albo via Euro kto wsiądzie na przód zadaje pytanie jak tym jeżdzę, że mi to nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Powiem jak w aucie wysokiej klasy, ale w USA drogi długie, więc co się dziwić. W każdym razie trasa 400 km nie robi na człowieku żadnej różnicy i można ją porównać do 15 minut miło spedzonych przed telewizorem. Zero zmęczenia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne odparowanie szyby przedniej i bocznych. Nie zachodzą raczej prędko latem i jesienią - rada z instrukcji pozycja ostatnia i przedostatnia kierunku nawiewu to odszranianie i odmrażanie na tym nie jeżdzić długo, bo włącznik bimetalowy powoduje załączenie agregatu przed czym przestrzega instrukcja i może wtedy być złe spalanie i spory apetyt na paliwo. Generalnie ze sprężarką czy bez auto nie przekracza zużycia paliwa 9-9,5l na 100 w mieście.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze, dlatego że jest Ok. poza przyzwyczajeniem się do sportowo niskiego dachu i zatrzymywania 4 m przed sygnalizatorem jeśli nie chcemy robić żurawia na kolor śiatła
4,0
Wyciszenie
Jest Ok. Na pewno nie przeszkadza w słuchaniu muzyki, a z fabrycznym Alpine jest czym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie tak max 9 do 9,5 l w mieście, na trasie około 6 zależy jak gnasz. Silnik lubi wkręcanie na obroty i V bieg. Żeby nie przekraczać 9 nie należy właczać spręzarki jeśli jest mżawka i mocny wiatr na przód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Serwis no jeśli partsy oryginalne to może czasem zaskakiwać róznicami w cenie lub zróżnicowaniem. Prosty detal może być droższy od skomplikowanego. Za wym rozrządu w ASO ok 400PLN, dla mnie to zwykła cena jak za Daewoo, a dostęp bardzo trudny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To już drugi wózek z USA. Szkoda, że rurki hamulcowe podobnie do Probe nie bigną w gumianych osłonach. Wtyczki rewelacja w rozpinaniu. Nie ma się co dziwić że w USA raczej nie kradną UWAGA ostrzegam!! Każda cześć w tym modelu ma naniesiony w zaskakujacych miejscach wtopoiony lub naklejony kod paskowy z numerem vin, wiec nalezy współczuć idiotom, którzy chieliby. Świetny pomysł firmy zwłaszcza, że są i inne zabezpieczenia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Neon II