Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Pacifica I

aelektronika, 13 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Chrysler Pacifica I 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Doskonałe jest to , że wsiadając do do pojazdu czujemy jak inżynierowie zadbali o naszą wygodę i bezpieczeństwo.Dotknięcie kierownicy , przełącznikiświateł , kierunkowskazów , regulacji fotela , radia są zaprojektowane z myślą o człowieku .Każdy kto dotknie klamki , otworzy i zamknie drzwi poczuje coś przyjaznego sobie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria termostatu spowodowała wzrost temperatury silnika i wyrzucenie cieczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
4,0
Całokształt
Samochód stworzony do pokonywania dużych przestrzeni , doskonale spisuje się zimą dzięki AWD. Jeden z bardziej wygodnych modeli do komfortowego podróżowania. Prowadzenie Pacyficy jest zbliżone do jazdy Porsche Cayenne , VW Tuareg .
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawodowo zajmuję się również diagnostyką silników benzynowych i diesla. Zdecydowanie mogę powiedzieć , że konstrukcja silnika jest przestarzała , ale przez to mało zawodna. Osprzęt motoru to dobra amerykańska technologia , materiały wielokrotnie sprawdzone w wielu innych konstrukcjach. Rozmieszczenie podzespołów nieprzypadkowe , doskonale przemyślane.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automatyczna czteroprzekładniowa , masowo montowana w poprzednich modelach Chryslera. Pomimo różnych niedoskonałości i tak należy do najbardziej bezawaryjnych. Praca skrzyni jest rekompensowana przez mocny elestyczny silnik.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie auta nie należy do prostych. Szczególnie tylna oś ma bardzo skomplikowane rozwiązania takie jak w Mercedesie. Wadą jest niedopasowanie trwałości podzespołów do masy pojazdu. Jakie by nie było , trzeba przyznać że daje wiele przyjemności przy pokonywaniu długich tras. Każdego dnia wielokrotnie wykonuję jazdy próbne różnymi modelami aut i niewątpliwie Pacyfica należy do czołówki długodystansowców.
Komfort
2,0
Widoczność
Karoseria może się podobać , lecz konstruktorom nie udało się połączyć linni auta z jego funkcjonalnością. Powierzchnia szyb jest niewielka , przez co ograniczono nagrzewanie auta słońcem , ale co gorsza ograniczono pole widzenia. Standartem powinny być parktroniki lub kamera cofania. Gabaryty nie pozwalają na precyzyjne manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Wnetrze auta jak na klasę średnią dobrze zaprojektowane a materiały tapicerki zadowalające. Dobrze wykonana kierownica , czytelne zegary , świetne rozwiązanie sterowania fotelami tak jak w Mercedesach , bardzo wygodne fotele jednak nie dla osób wysokich o długich kościach udowych. Pomimo dużych gabarytów wnętrze nie jest aż tak przestrzenne. Fotele w trzecim rzędzie mogą posłużyć do wygodnej podróży tylko dzieciom.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W Pacyfice były montowane różne wersje klimatyzacji. Klimatronic dwustrefowy jest optymalnym rozwiązaniem dla tego auta. Bardzo dobrym pomysłem jest sterowanie nawiewem w drugim rzędzie foteli. Mankamentem jest jednak hałas zwiększających się obrotów wentylatora , gdy włączony jest nawiew tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto , mało miejsca dla podróżujących . Bardzo funkcjonalne fotele drugiego rzędu umorzliwiają rozłożenia oparcia do drzemki. Łatwo złożyć oparcia foteli drugiego i trzeciego rzędu , tworząc dużą platformę bagażową. Mało miejsca dla pasażerów trzeciego rzędu. Bagażnik niewiarygodnie maleńki jak na taki krążownik. Podróże dla sześciu osób mogą stanowić duży problem jeśli chcemy zabrać ze sobą bagaże.
4,0
Wyciszenie
Auto solidnie wyciszone .Dopiero jazda powyżej 140km/h powoduje obniżenie komfortu. Wyciszenie silnika jest doskonałe , a docierający dźwięk spod maski uspakający.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pacyfica pod względem zużycia paliwa może tylko rywalizować z Hamerem i T134. Masa samochodu to wielka porażka konstruktorów. Napęd AWD i szerokie opony powodują duże opory toczenia , przez co straty energii są znaczące.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem pewny , że trudno jest kupić SUV-a za tak niską cenę. Jest to poważny argument , który może przekonać potencjalnego nabywcę. Co do jakości nie można być rozczarowanym , porównując auto z konkurencją.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duża liczba komponentów powoduje występowanie drobnych usterek w różnych urządzeniach. Możemy do nich zaliczyć źle mocowane dekle felg , nakładki do przestawiania nawiewów , nakładki na dźwignie rozkładania foteli , wycierające się przełączniki obsługi klimatronika , skrzypienie zawiasów drzwi , hałas z zawieszenia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki które występują w Pacyficach i które trudno usunąć to wycieki ze skrzyni biegów , silnika i mostu. Usterka napędu paska wielorowkowego , rolek prowadzących i napinaczy , koła alternatora. Przytrafiła się awaria układu chłodzenia , zablokował się termostat.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chrysler Pacifica I 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
18,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Chrysler Pacifica I