Karoseria
: na prawdę dobrze wykonane auto ( a miało być "amerykańskie")
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wkurza cykanie skrzyni biegów gdy w mieście po spokojnej jeździe dodajesz gazu
4,0
Całokształt
świetne wyposażenie (radar, szklany dach, skuteczne wyciszenie, i stereo H/K). Do tego elektryczne wszystkie drzwi i fotele. Automatyczne światła długie , LED - dobra widoczność. Lubię auta gdzie nie trzeba myśleś o światłach tylko raz włączysz i zapominasz.
Silnik - cichutki i wystarczająco mocny do tej masy , a do tego super oszczędny - na autostradzach pali 8l.
Skrzynia biegów - długo myśli i na małych obrotach klika i lekko szarpie.
Zawieszenie niskie i bardzo komfortower - ne nadaje się w żaden teren, Nie prowadzi się dobrze na górskich serpentynach (zawieszenie , uklłąd kierowniczy i skrzynia : to nie jest zestrojeone na górskie drogi).
Strasznie się śzlizga na mokrym - nie wiem czy to wina (nowych) oryginalnych opon Kelly
Systemy bezpieczeństwa - start/stop wyłączany przyciskiem na desce , Takżę assysten asa wyłączysz nprzyciskiem na desce, chyba w ustawieniach można włączyć ostrzeganie o prędkości ( w standardzie nie piszczy) , ostrzega o martwym polu (niestety po prawej zbyt czuły i powrót na prawy pas zawsze końcy się piskiem. Beznadziejnie wykrywa zderzenie czołowe- na szczęście sam ustawiasz czy ma alarmować i hamować. Nie wiem czy i jak działą wykrywanie właczanie sie do rucho przodem i tyłem.
Bezpieczeństwo: to duże auto więc mimo że to van kierowcy audi czy BMW nie wymuszają. Fajnie przyspiesza. Hamulce reagują delikatnie - to nie są "żylety" trzeba sie nauczyć reakcji.
Komfort - siedzenia beznadziejnie trzymają , ale są podgrzewane i wentylowane ( to super w te letnie dni) , Klima oczywiście 3 strefowa łatwo sterowana z paneli z przodzu i z tyłu no i z ekranu. Cisza w aucie - godna Rolls Roysa ( nawet od spodu pod autem jest dywan wyciszający, Nadkola sa z dywanu, I wszędzie wyciszenie silnika. Jechałe bez przerwy 4h i wysiadłem świeży. Komfortowe opony i zawieszenie. Wsiadanie do tyłu wspomagane przyciskami do odsuwania przednich foteli. Tylne fotele nie są złe. Mimo że muszą się chować w podłogę to wystarczą na podróż 10h. Fotele na tylnej kanapie mają regulowane oparcia. Nie wiem jak się na nich siedzi.
Funkcjonalność: Nie ma auta bardziej funkcjonalnego , Odkurzacz, mnóstwo schowków, otwierane szyby z tyłu, gniazda USB wszędzie , szyberdach dla wszystkich. Poprzeczki bagażnika schowane w relingach, Schowki na fotele są ogromne - możęsz zrobić z nich bagażnik, mieszczą 3 kartony wina każdy !. Można też schować w nich fotele i mieć płaską podłochę - wówczaas wchodzi pełne łóżko do środka i masz kampera. Tylna kanapa jest regulowana elektrycznie - poza pozycjami rozłożoną i złożoną jest pozycja pośrednia gdy masz pionowo rozdzielony bagażnik od sporej części pasażerskiej.
CENA - zbyt duża , no i jak dołożyć czas sprowadzenia to wychodzi że nie warto.
Wmawiam sobie że to świetny wybór, ale chyba przesadziłem. Sprowadzałem i naprawiałem Pacifikę przez 6 miesięcy z USA - to za długo i dziś już tak nie cieszy. Stara Sienna za 30tys jest równie niezawodna i równie komfortowa a kosztuje 5x mniej
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - cichutki i wystarczająco mocny do tej masy , a do tego super oszczędny - na autostradach pali 8l (przepisowe 140kmh)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów - długo myśli i na małych obrotach klika i lekko szarpie.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie niskie i bardzo komfortower - ne nadaje się w żaden teren, Nie prowadzi się dobrze na górskich serpentynach (zawieszenie , uklłąd kierowniczy i skrzynia : to nie jest zestrojeone na górskie drogi). Strasznie się śzlizga na mokrym - nie wiem czy to wina (nowych) oryginalnych opon Kelly
5,0
Karoseria
najładniejsze auto w tym rozmiarze. dobre materiału i łatwo dostępne materiały na wymianę.
zero rdzy
Komfort
4,0
Widoczność
dziwne te lusterka - prawe pokazuje bardzo oddalone, środkowe średnio oddalone , a lewe przybliża. Bez systemu martwego pola było by bardzo niebezpiecznie.
Grube słupki utrudniają na rondach
5,0
Ergonomia
mnóstwo przycisków . na kierownicy nawet od spodu !
Do zamykania klapy nie podskakujesz bo przycisk jest z boku, lub nogą. Drzwi boczne otwierasz z pilota lub przyciskiem , lub nogą . Kierunkowskazy i wycieraczki regulujesz normalnymi dżwigniami a schowek otweirasz klameczką (zero udziwnień)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
siedzenia beznadziejnie trzymają , ale są podgrzewane i wentylowane ( to super w te letnie dni) , Klima oczywiście 3 strefowa łatwo sterowana z paneli z przodzu i z tyłu no i z ekranu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no toż to prawdziwy VAN
5,0
Wyciszenie
nie ma lepszego , chyba że w Rolls Roysie
Cisza w aucie - ( nawet od spodu pod autem jest dywan wyciszający, Nadkola sa z dywanu, I wszędzie wyciszenie silnika. Jechałem bez przerwy 4h i wysiadłem świeży. Podróże 12h z przerwami na tankowanie i jedzenie w cale nie męczy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
materiały i części są dostępne. Nawet oryginalne oleje MOPAR są na rynku. nie ma udziwnień. Ale warsztatu traktują to auto jak klasę premium i koszty napraw są wyższe niż corolli
3,0
Stosunek jakość/cena
Niby wszystko jest fajnie ale
Wmawiam sobie że to świetny wybór, ale chyba przesadziłem. Sprowadzałem i naprawiałem Pacifikę przez 6 miesięcy z USA - to za długo i dziś już tak nie cieszy. (a uszkodzone były tylko zderzak , klapa i tylnia szyba). CENA - zbyt duża , no i jak dołożyć czas sprowadzenia to wychodzi że nie warto. Stara Sienna za 30tys jest równie niezawodna i równie komfortowa a kosztuje 5x mniej