Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Town & Country IV

Zbyszek SZ, 9 lat temu
Silnik 3.3 i V6 180KM 132kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Town & Country IV 3.3 i V6 180KM 132kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pochodzenie auta wiele o nim mówi. Kupując samochód z Ameryki trzeba robić to świadomie i z głową. Ogólnie wiadomo, że producenci ze stanów oszczędzają na materiałach używanych do wykończenia wnętrz a spasowanie elementów jest do ćwiartki metra i tutaj nie trzeba "odkrywać Ameryki" Auto nie pali mało, ma pewne wady konstrukcyjne ale naprawdę bardzo miło zaskakuje! Na polskim rynku jest całe mnóstwo zajechanych egzemplarzy. Przejechałem sporo kilometrów i obejrzałem wiele aut nadających się do kasacji! W zasadzie była ich większość :-( Po zakupie zniszczonego egzemplarza można zrazić się do modelu i marki. Te auta trzeba kupować z głową i rozsądkiem w przeciwnym razie możemy obudzić się z ręką w nocniku...
Wrażenia
4,0
Silnik
Porównując Chryslera do produkcji europejskich, wydaje się być strasznie zacofany technologicznie... Ale co dziwne te właśnie zacofane rozwiązania świetnie się sprawdzają będąc przy tym trwałymi i łatwymi do naprawy. Moc wyciągnięta z motoru 3,3 jest niewielka ale nie ma się wrażenia jej braku... Auto ciągnie płynnie w całym zakresie obrotów. Spalanie przy dość agresywnej jeździe nigdy nie przekroczyło 17l. To nie jest mało ale T&C waży 2t...trzeba mieć to na uwadze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna z motorkiem 3,3 jeździ całkiem fajnie. Problemy ze skrzynią zazwyczaj spowodowane są złą obsługą. Serwis oraz wszystkie katalogi podają, że do wymiany oleju w skrzyni wystarczy nam 3,8l świeżego oleju. Wg producenta w skrzyni mieści się 9l. Taki serwis nieuchronnie skończy się pokaźnymi wydatkami... Skrzynia zalana odpowiednim olejem nie sprawia większych problemów...T&C jest konstrukcją rodzinną i szybkość zmiany biegów jest wystarczająca. Jeśli skrzynia szarpie lub jest ospała zazwyczaj wynika to ze złej pracy silnika lub spadku jego mocy.
4,0
Układ jezdny
Konstrukcja wyjęta z wozu drabiniastego, ale świetnie zestrojona i komfortowa (z pewnością nie jest to auto sportowe). Mało podatna na uszkodzenia oraz prosta w naprawach. Auto prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Na minus oceniam dość sporą podatność na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
5,0
Widoczność
Sztywność jest idealna jak dla mnie. Auto jest zestrojone komfortowo i kropka... brak kompromisów Fotele bardzo wygodne. ale to bardzo :-) Po całym dniu za kierownicą nie odczuwa się dyskomfortu. Pasażerowie również nie maja prawa narzekać.
3,0
Ergonomia
Brakuje schowków, uchwyty na napoje rozpadają się już przed pierwszym użyciem. Obsługa pojazdu z pozycji kierowcy bardzo przypomina rozwiązaniami Mercedesa. Jedna manetka przy kierownicy, hamulec ręczny w pedale etc.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą na ciepełko trzeba troszkę poczekać... Automat utrzymuje tak niskie obroty silnika, że przyspieszyć ten proces może tylko Webasto. Klima 3 strefowa bardzo wydajna!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko w zasięgu, miejsca tyle co w ciężarówce. Przy maksymalnie odsuniętych fotelach zostaje nam jeszcze do dyspozycji spory bagażnik. To odróżnia wersję Grand,T&C od zwykłego Voyagera.
5,0
Wyciszenie
Jeśli auto nie miało większych przygód to nie można mieć zastrzeżeń
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz wyposażony jest w instalację LPG co czyni go bardziej ekonomicznym od diesla... nawet przy relatywnie wysokim spalaniu. Mechanicy liczą sobie sporo za naprawę ale jeśli mamy młotek, śrubokręt i odrobinę chęci to z większością napraw poradzimy sobie we własnym zakresie. Zazwyczaj psują się pierdoły ale mechanik z pewnością powie,że musiał wymienić pół auta bo to przecież jest "amerykaniec"
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli szukamy używanego Voyagera to auta z dolnego przedziału cenowego z definicji należy odpuścić. Włożenie równowartości auta w naprawy nie da zadowalającego efektu-rozwiązanie...KASACJA. W Średniej cenowej również zdarzają się pojazdy aspirujące do miana skarbonki ale są również perełki. A te najdroższe nie są warte aż tyle, ile cenią sobie ich właściciele... Aby kupić auto dla siebie trzeba dooooobrze poszukać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z zadbanym egzemplarzem nie ma większych problemów...nawet jeśli jest nastoletni.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szarpanie skrzyni - kiepski serwis - samodzielna wymiana oleju uleczyła auto

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.3 i V6 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Town & Country IV