Szukaj

Informacje o Chrysler Town & Country IV

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1988 roku, członek rodziny Voyager-Caravan, którą początkowo tworzyły auta marek Chrysler, Dodge i Plymouth. W tej rodzinie Town & Country był na amerykańskim rynku, na który został przeznaczony, największą wersją z najlepszym wyposażeniem. W Europie od początku oferowany jako Chrysler Voyager/Grand Voyager, zaś od 2011 roku – jako Lancia Grand Voyager. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan. Town & Country nazwą nawiązuje do rodzinnego kombi Chryslera produkowanego i oferowanego w USA w latach 1941-1988.
czytaj więcej
Powagosław
Po ostatnim face-liftingu Town & Country wygląda znakomicie – posłużyła mu nowa, klasyczna, dystyngowana wręcz stylistyka Chryslera. W Europie znacie ją z Lancii. ~Powagosław
Luzacjusz
Zabawne, że hasło, które wydaje nam się jednym z symboli amerykańskiego auta rodzinnego (Chrysler Voyager), Amerykanom nic nie powie. Tam swoją tradycję ma Town & Country. Od lat świetny, stylowy van. ~Luzacjusz

Chrysler Town & Country IV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Pechowiec
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Ciężko ocenić za całokształt te auto, bo emocje są skrajne. Jest to samochód idealny jeśli chodzi o właściwości jezdne, komfort jazdy i wyposażenie. Natomiast częstotliwość usterek w egzemplarzach 10-cio i więcej letnich to chyba loteria. Ja przegrałem. Na 5 lat posiadania łącznie jeździłem może 3 - reszta postój w warsztacie. Zaczęło się od budy, która niestety gniła w tempie zawrotnym i trzeba było zacząć od progów, poprzez drzwi boczne lewe, klapę tylną aż do dwóch ćwiartek tylnych! Potem doszła awaria układu klimy. Potem zaczęło się sypać dosłownie wszystko - drobiazgi ale jakże uciążliwe. Nie będę wszystkiego opisywał, zaznaczę, tylko że chcąc się cieszyć wygodą wsadziłem w ten egzemplarz ponad cenę zakupu. Najbardziej niebezpiecznym okazała się spalona wiązka, która unieruchomiła silnik. Po prostu się sfajczyła... Jak pisałem na początku, to jest loteria. Znajomy ma i praktycznie sama eksploatacja. Tak więc nie zniechęcam, tylko mówię jak ja trafiłem. Pech po prostu, a auto jest megawygodne i pojemne. Nie ma z czym porównać. Przed zakupem na pewno należy sprawdzić: układ kierowniczy (czy aby delikatnie nie wyje - wtedy pompa lub regeneracja całości) stan klimatyzacji (zwłaszcza bardzo delikatnych wycieków w okolicy tylnego prawego koła) praca silnika na wolnych obrotach (czy nie ma delikatnych drgań, szarpnięć itp) skrzynia biegów (klasycznie w automatach - szarpnięcia - ja dwa razy sterownik wymieniałem) jeśli mamy wątpliwości co do blachy, to zajrzeć wszędzie gdzie się da (nawet poprosić sprzedającego o możliwość odkręcenia boczków z drzwi - często gniją od środka i nie widać) elektryka drzwi (sprawdzić czy się domykają i otwierają za każdym razem tak min z 5 razy z rzędu - naprawa tego nie jest droga ale upierdliwa) cewka nagrzewnicy (temat klasyka w tych autach) Z uwagi na swoją masę i stan naszych dróg zalecane jest średnio co ok 10k km ustawienie zbieżności kół. Kontrolka Check Engine - przy instalacjach LPG pali sie praktycznie non-stop. Natomiast warto raz na jakiś czas (raz na tydzień lub dwa) sprawdzić kluczykiem ("kluczykowaniem") listę błędów czy aby nie przybyło.
4,8
~Marcin
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Chrysler Town & Country IV
Poprzednim Chrysler'em Voyager'em 2.5 CRD jeździłem 10 lat i przejechałem 240 tys. km, anie razu mnie nie zawiódł, ale zawsze marzyłem o automatycznej skrzyni biegów, dlatego kupiłem Town and Country 3.8, wersja Limited, dzieci są zachwycone, skończyło się marudzenie "kiedy będziemy" bo włączam im film (sam nagrywam w NTSC) i spokój całą drogę. Wygoda, komfort podróżowania rewelacja, spalanie 18 l/100 km gazu w cyklu mieszanym, 16 l/100 km na trasie przy 140 km/h uważam że na prawie 4 litrowy silnik na bardzo niskim poziomie. 2.0 TSI w VW spalają 11-13 l/100km to o czym tu mówić. na benzynie spalanie ok 12-14 l/100 km. Auto bardzo tanie w eksploatacji, ważne żeby dbać i wszystko robić na bieżąco a nigdy nas nie zawiedzie.
4,5
~amoretti
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Chrysler Town & Country IV
Wielki i praktyczny samochód, budzi respekt na drodze i do tego potrafi całkiem szybko się poruszać. Wbrew pozorom nie jest przesadnie drogi w eksploatacji, naprawy proste bo silnik prosty a taki miał właśnie być. Zanim wybrałem Chryslera brałem pod uwagę Toyotę Previę 2.4 2004-2006rok lub Toyotę Sienę która niestety okazała się za droga. Wersja którą posiadam to Touring ze stow and go (chowanie foteli w podłogę) skórzaną tapicerką i 3 strefową klimatyzacją która ma oddzielne sterowanie z tyłu. Braliśmy pod uwagę LPG więc pozostała wersja amerykańska ze schowkami na fotele środkowego rzędu w których są butle lpg (2x43 litry) przez co nie tracimy cennego miejsca na bagaż.
Średnie spalanie dla Chrysler Town & Country IV
12,7 – 13,8
l/100 km
14,0 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,9
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
TAK CZYTAM WASZE OPINIE I MYŚLĘ, ŻE CO NAJMNIEJ POŁOWA Z WAS POMYLIŁA TO AUTO 2 TONOWE Z LINIKIEM 3300CM3 ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ(NIE ZAUTOMATYZOWANĄ!) Z DAEWOO TICO 700CM3 POJEMNOŚCI I 900Kg MASY. AUTO MUSI SPALAĆ ILOŚCI JAKIE PODAJĘ. UWAŻAM ŻE TO NIE JEST DUŻO. SPALANIE W ZIMIE NA ODCINKACH DO 10 KM TO 16-17L LPg + 3 L Pb. SPALANIE W LECIE W MIEŚCIE NA TYCH SAMYCH ODCINKACH 15L LPg + 2L Pb. SPALANIE NA TRASIE OK. 100KM 13-15L LPg. JEŻDŻĘ SPOKOJNIE. 4 PRZEŁOŻENIE ZAŁĄCZA MI SIĘ W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW OK. 40-50 KM/H. AUTO NIE ZACHĘCA DO SZYBKIEJ JAZDY. MAM BARDZO NOWOCZESNĄ INSTALACJĘ LPg NA STAgU 300-6 Z PODgRZEWANYMI POLSKIMI WTRYSKAMI, BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW NA ODCINKU 15000 KM. NA POPRZECZNYCH NIERÓWNOŚCIACH BARDZO BUJA - NIESTABILNE. SUPER KOMFORTOWE NA NASZYCH DZIURACH W DRODZE BRZUCH NIE BOLI. JEŚLI CHCECIE KUPIĆ AUTO DO SZYBKIEJ JAZDY TO ODRADZAM PO ROKU UŻYTKOWANIA. JEŚLI PREFERUJECIE SPOKOJNY STYL JAZDY TO NIE ZNAM LEPSZEgO AUTA A MIAŁEM ICH WIELE WIELE. AUTO JEST Mega wyciszone w środku. NIE SŁYCHAĆ SILNIKA, LEDWO WYCZUWALNA JEST ZMIANA PRZEŁOŻEŃ. AUTO MA 42000 KM Przebiegu.
16,0
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Spalanie bardzo mocno uzależnione od stylu jazdy, warunków na drodze, prędkości i obciążenia. Auto raczej do spokojnej jazdy choć możliwości ma naprawdę duże. Poza tym KOMFORT i przestrzeń. Jakość wykończenia - średnia. Części tanie i łatwo dostępne. Prosta konstrukcja ale za to mało awaryjna ( np. resory w zawieszeniu jak w dyliżansie ). Polecam spokojnym kierowcom mającym rodziny 2 + do 5. Auto coraz częściej spotykane na naszych drogach.
14,5
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Chrysler Town & Country IV
Myślałem że będzie gorzej ale jestem pozytywnie zaskoczony. Przed zakupem sprawdzałem ceny części, spalanie i faktycznie, części łatwo dostępne, ceny przystępne. Spalanie LPG na poziomie 14-15 litrów STAG 300 4gen. Ale pewnie da się lepiej. Spalanie paliwa było w momencie zakupu wg na poziomie 17,5 litra, po wymianie EGR spadło do 13,5 litra
Chrysler Town & Country IV