Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Town & Country IV

Piotr, 8 lat temu
Silnik 3.8 i V6 215KM 158kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Chrysler Town & Country IV 3.8 i V6 215KM 158kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : palanie to LPG oczywiście. Benzyny pali ok 20% mniej. Tak się złożyło, że zawsze jeździłem dieslami. Głównie niemieckimi. Ale to auto przekonało mnie do dużego silnika benzynowego z LPG. Przy regularnej wymianie filtrów instalacja jest bezobsługowa. Następny też będzie taki... tylko młodszy... :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : siłowniki otwierające i zamykające boczne drzwi suwane
Inne : klimatyzacja
Układ hamulcowy : Słabe hamulce jak na 2 tony masy własnej, ale nie wymagają częstej ingerencji właściciela.
5,0
Całokształt
Niesamowicie komfortowe auto z mocnym silnikiem i bardzo tanie w eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najprostsze możliwe rozwiązania. Drobne elektryczne usterki typu awaria układu napędzającego suwane drzwi boczne (zamiast pilotem trzeba drzwi otwierać klasycznie - ręcznie)
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja! idealnie pasuje do charakteru tego auta. Przede wszystkim bezawaryjna i ponoć prosta w ewentualnych naprawach. Konstrukcja z lat 79-tych - 3 biegi z nadbiegiem, przerzuca wolno, ale płynnie i dostojnie. w końcu to nie rajdówka.
5,0
Układ jezdny
Bezkompromisowo komfortowy. Nie lubi zakrętów i wychyla się na nich przy większych prędkościach, ale to auto do długich tras. Rewelacyjnie tłumi każde nierówności, również poprzeczne, nie dając o nich znać. Duże koła bez problemu wjadą na każdy krawężnik.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak w szklarni. wysoko się siedzi, z tyłu szyba opada prosto do ziemi, ale ze względu na ponad 5m nadwozia dojechanie na 5cm od innego auta bez czujników parkowania to wyzwanie. Czujniki (przynajmniej z tyłu to obowiązek).
4,0
Ergonomia
Bardzo wiele gadgetów, często zbędnych jak np. regulowane pedały (można je przesuwać w przód i tył), ale bluetooth w standardzie w 2006 roku (!). Wszystko wykonane najprościej jak się dało. Tandetne plastiki jak z aut japońskich czy koreańskich z lat 90-tych niestety do pokochania. Plus jest taki, ze nie wycierają się i nie widać na nich śladów eksploatacji (jak np na włącznikach świateł, czy przełącznikach szyb el. w autach niemieckich z takich samych roczników)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima schłodzi tę szklarnie w 30 sek z tep +30°C! Niestety układ wymaga stałego doglądania, i jest chyba najczęściej psującym się elementem (2 naprawy w 4 lata) Ale układ jest ogromny (w 3 strefowej klimie ma dwa parowniki, prawie 2kg środka chłodniczego)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa sama w sobie! Siedem miejsc dla dorosłych i 900l bagażnika (liczone do sufitu). Fotele dwóch rzędów składają się na równą podłogę. Przy 5 miejscach można wjechać wózkiem dziecięcym (takim dużym) bez składania go.
5,0
Wyciszenie
Mimo że 180km/h to raczej dużo jak dla tego auta ale dopiero przy takiej prędkości zaczyna być głośno. 140-160km/h to prędkość podróżna nie robiąca wrażenia na tej konstrukcji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tak taniego auta w utrzymaniu jeszcze nie miałem. 12-17l LPG na 100 km (w zalezności od stylu jazdy) to nie kosmos. Rozrząd na łańcuchu - nie wymaga ingerencji właściciela. Koszt olejów i filtrów to 150-200 PLN co 10 tys km. Dostęp do silnika tak prosty, ze spokojnie można samemu podjąć się wymiany. Rozmiar opon jak w najpopularniejszym segmencie dostawczaków (215/65/R16), duży wybór spokojnie można znaleźć dobre, markowe opony w przyzwoitych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Do bólu prosta konstrukcja! Zawieszenie tył to resory piórowe na sztywnej belce. To raczej "technologia" z dyliżansu, ale nie mają prawa się zepsuć. Klocki i tarcze na przód to jakieś 400-500 PLN
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na tak bogate wyposażenie i tak wiele układów które mogą się zepsuć, to chyba powyżej normy jak dla auta 10 letniego. ale faktycznie klimatyzacji trzeba doglądać co rok a i tak co dwa lata jest jakaś nieszczelność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem autem 60 tys km. i nigdy nie odmówiło jazdy. Nawet jak coś się zepsuło, to nie zatrzymywało to auta. Znikomy udział elektroniki robi swoje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler Town & Country IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Town & Country IV