Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Town & Country IV

amoretti, 7 lat temu
Silnik 3.8 i V6 215KM 158kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 328 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Town & Country IV 3.8 i V6 215KM 158kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : w miarę oszczędny i świetnie działa na lpg
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja
Zawieszenie : szybko zużywają się elementy gumowe
Układ elektryczny : żarówki szybko padają we wnętrzu
5,0
Całokształt
Wielki i praktyczny samochód, budzi respekt na drodze i do tego potrafi całkiem szybko się poruszać. Wbrew pozorom nie jest przesadnie drogi w eksploatacji, naprawy proste bo silnik prosty a taki miał właśnie być. Zanim wybrałem Chryslera brałem pod uwagę Toyotę Previę 2.4 2004-2006rok lub Toyotę Sienę która niestety okazała się za droga. Wersja którą posiadam to Touring ze stow and go (chowanie foteli w podłogę) skórzaną tapicerką i 3 strefową klimatyzacją która ma oddzielne sterowanie z tyłu. Braliśmy pod uwagę LPG więc pozostała wersja amerykańska ze schowkami na fotele środkowego rzędu w których są butle lpg (2x43 litry) przez co nie tracimy cennego miejsca na bagaż.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik poezja, cichutko mruczy i jedwabiście pasuje. Idealnie pasuje do auta. Tylko i aż 218 km bo waga auta i automat swoje robią ale i tak jest nad zwyczaj dynamiczne, można się zapomnieć na autostradzie i lecieć 160 a i tak w aucie będzie ciszej a na obrotomierzu jakieś 3500 obr/min. W normalnej jeździe na obrotomierzu można mieć 2000 obr/min i jechać 100 km/h. Komfort i tyle
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda ze tylko 4 biegowa, brakuje piątki. Mimo wszystko w miarę trwała i da się jechać. Skrzynia dostosowuje się do stylu jazdy więc jak go zamulimy przez 200 km to musi się dostosować do dynamiczniejszego wybierania przełożeń
4,0
Układ jezdny
Auto amerykańskie i nie liczyłem że będzie to as zakrętów, męczy trasa na krętych podmiejskich drogach, a takich koło mnie nie brakuje. Ale jeżeli jedziemy jak autobusem wycieczkowym bo tak do tego podchodzę to da się żyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby są duże i siedzimy bardzo wysoko jak na osobowe auto. Lusterka trochę małe bo niestety ale mają martwe pole i niekiedy coś nam może zniknąć. Do tyłu już jedziemy na wyczucie. Auto jest długie i zwis tylny jest potężny, zderzak z tyłu to też 10 cm których nie widać. Nie mam czujników parkowania i daje się to odczuć, trochę brakuje .
4,0
Ergonomia
Przyciski są duże i możemy obsługiwać wszystko w rękawiczkach, wszystko logicznie poukładane, mamy kilka uchwytów na kubki, fotele regulowane elektrycznie dostęp do przycisków wygodny. 2 gniazda zapalniczki z przodu, jedno przy 2 rzędzie foteli. elektrycznie odsuwane fotele i bagażnik z przyciskami nad lusterkiem wstecznym
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik bardzo szybko się rozgrzewa przez co mamy w aucie dość przyjemnie po kilku kilometrach, klima bardzo wydajna jest ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Gigantyczna, ogromna przestrzeń dla pasażerów. Jeździmy w czwórkę (2 dorosłe i 2 dzieci w fotelikach. Miejsca na bagaż aż za nadto, rozłożony wózek, grill, pies, zabawki, nadmuchany materac, krzesła, stół i parę innych bajerów i jeszcze mamy miejsce. Nietypowy jak na europejskie warunki układ foteli 2+2+3 wymaga przyzwyczajenie ale dla mnie wystarcza
4,0
Wyciszenie
W aucie jest bardzo cicho do 130-140 powyżej słychać już szum powietrza, ale w normalnym ruchu bardzo cicho. Silnik wolnoobrotowy więc prawie go nie słychać, szyby grube więc przejeżdżające auta też nam nie straszne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem że będzie gorzej ale jestem pozytywnie zaskoczony. Przed zakupem sprawdzałem ceny części, spalanie i faktycznie, części łatwo dostępne, ceny przystępne. Spalanie LPG na poziomie 14-15 litrów STAG 300 4gen. Ale pewnie da się lepiej. Spalanie paliwa było w momencie zakupu wg na poziomie 17,5 litra, po wymianie EGR spadło do 13,5 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
jest ok, ceny są niskie a w zamian otrzymujemy wielkie auto, wyposażone lepiej jak niejedno auto klasy średniej którego tankowanie kosztuje tyle co passata 1.9
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu już tak różowo nie jest, największy problem ale kosmetyczny to korozja pod spodem bocznych drzwi, delikatne purchle pojawiają się na progach na szczęście podłoga jest cała. Od zakupu zrobiłem remont zawieszenia z przodu i z tyłu (nowe kolumny z przodu, tuleje wahaczy, gumy stabilizatora, z tyłu mocowania resorów i amory). Auto jest ciężkie wiec na naszych drogach dostaje w kość szczególnie mocno, zmieniłem 1 czujnik absu z przodu bo padł, przepaliło się kilka żarówek we wnętrzu, zawór egr. Nadmienie że żadna z usterek poza absem nie była nagła tylko raczej było to zmęczenie materiału i naturalne zużycie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak na przestrzeni 6000 km od kiedy go posiadam, mam nadzieje że trend się utrzyma

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Town & Country IV