Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Voyager III Minivan

klubowicz91@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 116KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Voyager III Minivan 2.5 TD 116KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze przemyslane zawieszenie przod McPerrson Tył belka nieruchoma i nie ma sie tam co psuc a za razem zapewnia to stablnosc samochodu przy wchodzeniu w zakret przy wiekszych predkosciach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : zaraz po kupnie wymiana 2 głowic
Przeniesienie napędu : wymiana lożysk i sprzegła
2,0
Całokształt
Auto nie dopracowanie pod maska ale dopracowane wewnątrz co za tym idzie wygodne ale drogie w naprawie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Posiadam Chryslera Voyagera 2.5TD VM NNYSTEN 116KM ,wersja Familii Wyposażenie: ABS ,2X AirBag, klimatyzacja podgrzewana przednia szyba, wspomaganie kierownicy Silnik o niskiej kulturze pracy włoskie VM NYSTEN jest silnikiem bardzo awaryjnym boi się uzupełniania płynu chłodniczego na gorącym silniku czego wynikiem jest pękniecie głowic których jest cztery wykonane z aluminium [duru - tak stwierdził mechanik] cena używanych regenerowanych głowic to koszt od 250zł za sztukę do nawet 600zł.Ceny takich drobiazgów jak napinacz paska wielorowkowego małego urządzenia ale bardzo ważnego to ok 750 zł. Samochód z Tym silnikiem nie jest przeznaczony dla ludzi ,którzy lubią szybką jazdę na wysokich obrotach. Silnik diesla nie jest silnikiem który pochłania duże ilości ON przez co jest bardzo ekonomiczny.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest dopracowana dosyć dobrze ,ale są mankamenty a mianowicie brak łożyska w kole zamachowym przez co wałek sprzęgłowy jest bardzo obciążony. Na nasze realia: jeśli padnie jakieś łożysko niestety będzie to bardzo kłopotliwe ,a mianowicie są to łożyska calowe (większość sklepów posiada tylko łożyska metryczne prze co nie można ich dostać),ale jeśli już ktoś ma problem z tym łożyskiem to najlepiej stoczyć wałek sprzęgłowy i wytoczyć tulejkę co do łożysk nie pamiętam rozmiaru łożysk metrycznych wiec trzeba było by poszukać zamiennika. Sprzęgło u mnie było tak ze po przejechaniu 200000 km zaczęło bardzo \"tłuc\" w skrzyni wiec po rozebraniu skrzyni okazało się ze łożyska są do wymiany. Po złożeniu stukot nie ucichł wiec skrzynia została wyjęta jeszcze raz co się okazało sprzęgło jest \"rozklekotane\" (zapomniałem dodać ,że wcześniej zostały w nim wymienione okładziny i do tego łożysko oporowe/ wyciskowe) po roznitowaniu tarczy sprzęgłowej okazało się że frez ,w który wchodzi wałek sprzęgowy jest tak rozklekotany ze trzaskał w każda stronę. Sprzęgło zostało zastąpione sprzęgłem z Mondeo lub Mercedesa które też zostało rozebrane (frezy się nie zgadzały) na frezie znajdują się zęby ,które tez się nie zgadzały ze sprzęgłem z Mondeo/Mercedesa wiec zostały stoczone i podpiłowane. Teraz zostaje złożyć to gdyż samochód jest teraz rozebrany. [średnica sprzęgła to 255mm]. o postępie zapewne poinformuje.
4,0
Układ jezdny
Do układu jezdnego jest tylko jedna wada : cena 350zł[licząc z przesyłka] za piastę tylnego koła ( nie jest rozbieralna i nie da się wymienić samego łożyska , mówię tu o wersji z ABS-em nie wiem jak jest z wersja bez o ile była w ogóle produkowana] łączniki i gumy stabilizatora to rzecz która się zużywa i to normalne ze trzeba je wymienić no ale znowu cena robi swoje.
Komfort
5,0
Widoczność
co do widoczności nie mam zastrzeżeń podgrzewana przednia szyba + nawiew na szyby i nie ma problemu z widocznością [ tylko jedno mnie dziwi brak filtra kabinowego] wiec szyby bez włączonej klimatyzacji/ podgrzewanej szyby lub samego nawiewu po deszczu lub w trakcie mogą rosić.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest dobrze zaprojektowane wewnątrz od foteli kapitańskich z podłokietnikami po fotele trzeciego rzędu składane i wyjmowane. Najgorsza sprawą jest coś rozbierać np tapicerkę drzwi gdyż wszystko jest na zatrzaskach które u nas ciężko dostać[rozmiary się nie zgadzają]
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak już pisałem brak filtra kabinowego pozatym wszystko jest ok;]
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest bardzo duże i wygodne przeznaczone dla większej rodziny lub do transportu większych partii towarów ,rożnej maści po wyjęciu dwóch ostatnich rzędów siedzeń jest ponad 2000litów przestrzeni bagażowej.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje dosyć głośno ale tego nie słychać w kabinie wiec uważam to za zaletę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest wielkie najwięcej w mieście to ok 9 litrów najmniej na trasie bo ok 7,5 litra Oleju napędowego. przeglądy to jedynie okresowe co rok naprawy we własnym zakresie ale ceny części są WYSOKIE.
2,0
Stosunek jakość/cena
Duże auto dużo kosztuje ale za wygody trzeba płacić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy drobiazgach nie ma problemu da się naprawić na drodze ale mało ich jest żeby to robić.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsze usterki to małe dopracowanie silnika[najgorsze są dzielone głowice należy pamiętać o kolejności dokręcani śrub mocujących bo inaczej będą nie szczelności.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler Voyager III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Voyager III Minivan