Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Voyager IV Minivan

bob, 13 lat temu
Silnik 3.3 i V6 174KM 128kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Voyager IV Minivan 3.3 i V6 174KM 128kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : myślałem, że będzie gorzej. Jest znośnie mimo resorów piórowych z tyłu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : parowanie szyb
Zawieszenie : drgania na kierownicy i nadwoziu
2,0
Całokształt
Refleksja ogólna: to jest zupełnie inna szkoła budowania samochodów niż w Europie. Materiały we wnętrzu-słabe. Radio firmowe - kompletna porażka. Co mi się jeszcze nie podobało-dla mnie ewidentny błąd konstrukcyjny-uszczelka na progu jest tak zamontowana, że bardzo łatwo ją uszkodzić. To co nie zdumiało-bardzo duże szczeliny pomiędzy elementami karoserii. Wygląda to niechlujnie i źle świadczy o producencie, który najwyraźniej ma problemy ze zrozumieniem co to jest aerodynamika. Wg mnie można być zadowolonym z tego samochodu, ale trzeba bardzo o niego dbać, najlepiej serwisować w ASO. W przeciwnym wypadku odwdzięczy się wysokimi kosztami i ciągłymi problemami. Rada dla kupujących używane egzemplarze: obowiązkowa wizyta na stacji diagnostycznej, stan samochodu powinien być idealny-jeśli nie jest po prostu nie kupować! Ogólnie po doświadczeniu z amerykanem stwierdzam, że już nigdy więcej. Słynny amerykański komfort może i jest wysoki, ale jakość trudna do przyjęcia. Poza tym - prędkość. W poprzednim samochodzie byłem przyzwyczajony do podróżowania po autostradzie z prędkością 140-160. I było całkiem bezpiecznie i wygodnie. Voyager niestety do tego się nie nadaje. Skrzynia się grzeje, pali jak smok, zawieszenie jest gumowate. Z fajnych rzeczy-nawiewy na tył, lampy w tylnej klapie (niby banalne a bardzo cieszy), fabrycznie przyciemnione szyby.
Wrażenia
4,0
Silnik
to amerykańskie V6 - jest cichy, ma przyjemny dźwięk podczas przyspieszania. Moc-wystarczająca
2,0
Skrzynia biegów
Teoretycznie nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Skrzynia jest, biegi zmienia, ba-nawet uczy się stylu jazdy kierowcy. Ale: jest naprawdę ślamazarna, jak już się \"przyzwyczai\" do leniwego stylu jazdy to jest kiepsko. Kickdown powoduje natychmiastową redukcję i szybkie przyspieszanie, czasem za szybkie. Przy przełączaniu na postoju potrafi szarpnąć samochodem. Ogólnie jak dla mnie - to przestarzały wynalazek. Lepsze byłyby programy pracy skrzyni do wyboru przez kierowcę.
3,0
Układ jezdny
Spodziewałem się czegoś w rodzaju tapczanu na kołach, ale muszę przyznać, że mimo archaicznego tylnego zawieszenia jeździ się całkiem pewnie. Na wybojach mogłoby być lepiej - tu lekkie rozczarowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, lusterka są ogromne, po prostu super.
4,0
Ergonomia
Jedynym dziwacznym patentem jest sposób obsługi wycieraczek (ale łatwo się przyzwyczaić). Reszta w normie, nie zaskakuje ani pozytywnie, ani negatywnie.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim egzemplarzu był ogromny problem z parowaniem szyb. Żaden mechanik nie wiedział co z tym zrobić. I to w zasadzie dyskwalifikuje Voyagera w tej kategorii, nawet dobrze chłodząca klima nie pomoże.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena nie może być wyższa bo w drugim rzędzie fotele się nie przesuwają (wersja LX)! Sprawia to, że jeśli przedni fotel odsunięty jest mocno do tyłu to pasażer drugiego rzędu ma naprawdę mało miejsca na nogi. Poza tym minusem - jak to w vanie dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 jest po prostu za głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może jestem za bardzo wymagający, ale 16-18 l/100km to wynik trudny do zaakceptowania w Europie. Dynamiczna jazda w mieście potrafi go latwo podnieść do ponad 20l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dużo samochodu za niewielkie pieniądze, ale odradzam wszystkim to auto. Lepiej kupić europejskiego vana albo duże kombi. Jeśli Voyagera-wersję europejską z dieslem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prosu brak słów. Ciągłe problemy z jakimiś duperelami. U mnie po kolei: nie działał tylny spryskiwacz (sam się \"naprawił\"), centralny zamek - działał jak chciał (mechanicy rozkładają ręce), cieknie silnik, drzwi się źle zamykają-od pasażera w miarę dobrze, od kierowcy trzeba trzaskać jak za teściową, zepsuła się ta część, która blokuje tylne drzwi w położeniu otwartym, pokazują się regularnie kody błędów (czasem znikają, czasem nie). Ogólnie: dla kogoś kto jeździł wcześniej Japończykiem (u mnie Mazda) Voyager może spowodować szok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co prawda nigdy nie stanął w drodze, ale trapiły go trudne do zdiagnozowania i potencjalnie kosztowne usterki-drgania na kierownicy i nadwoziu (tarcze hamulcowe proste), nieszczelność układu recyrkulacji spalin (nie wiadomo o co chodzi-mechanicy nic nie znaleźli). Nie miałem do niego zaufania.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.3 i V6 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Voyager IV Minivan