Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen BX Hatchback

bajus@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 GTi 122KM 90kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen BX Hatchback 1.9 GTi 122KM 90kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pełen ocynk - wogóle nie rdzewieje mimo iż było lekko uderzone w bok i nic nie było robione przez 2 lata.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ja robiłem remont silnika przy 144 pod wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Przy okazji wymienione pierścienie i uszczelniacze. Przyznam, że to z mojej winy, bo naprawdę cisne auto.
Zawieszenie : W zasadzie nie występują. Raz wymieniałem także jedną z rurek od zawieszenia, ale niewielki koszt - 150 pln.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, bo tanie auto i nie kradną :) Duże, wygodne, chociaż jak dla mnie troszkę za słabe - następne będzie chyba turbo :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem okej. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy oleju nie bierze wcale. Dosyć elastyczny mimo iż zasilany gazem. Piątkę zapinam już nawet przy 50 km/h Daje się wysoko kręcić pod czerwone pole, podczas wyprzedzania bardzo się przydaje.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem nie trafiam - dosyć długi drążek zmiany biegów. To GTi, więc powinien być dużo krótszy. Ja mam taki problem (szczególnie przy 2 i 3 biegu), że jak wrzucam bieg to noga jest szybsza od ręki - spowodowane właśnie długością drążka, no i czasem chrupnie...
3,0
Układ jezdny
Hydro-pneumatyczne zawieszenie sprawdza się super na naszych drogach. Efekt \"pływania\" jest trochę złudny przy jeździe w zakrętach, bo nie czuć auta i ciężko określić moment utraty przyczepności. Poza tym bardzo go przegina. Ja często jeżdżę na granicy przyczepności i jakoś daję radę :P
Komfort
5,0
Widoczność
Wg. mnie widoczność super - widać praktycznie wszytko co potrzeba a czasem więcej :)
4,0
Ergonomia
No Citroen rządzi się swoimi prawami - trzeba się przyzwyczaić. Jak dla mnie jest okej. Denerwujące jest to, że nie można mrugać długimi światłami. Fajna jest skrytka na radio - nie trzeba ściągać panela. Cała reszta potrzebnych guziczków pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem jest kara - nie ma szans, żeby było chłodno. Otwieram z reguły wszystkie okna i szyberdach (na szczęście pełna elektryka). Zimą też zanim się nagrzeje trzeba troszkę poczekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają super - przyznam, że z tyłu nie jeżdżę. Lubie za to leżeć na przednim fotelu. Zawieszenie i komfort jazdy w mega wygodnych fotelach dają wrażenie siedzenia na kanapie w salonie :) Z tyłu wyższe osoby mogą dotykać głową o sufit.
4,0
Wyciszenie
Nie jest jakoś super cicho, ale głośno też nie jest. Przyznam, że jeżdżę z ustawioną dość głośno muzyką, więc nie zwracam uwagi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednio miałem Astrę GSi 2.0 8V i było podobnie - muszę przyznać, że mam bardzo ciężką nogę więc wyniki mogą być lekko zawyżone. Wszystkie wyniki są dla gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
No to jest kozak - kup za 3,5 tys. auto tak wyposażone jak moje. Prócz klimatyzacji ma wszystko :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No drobiazgi czasem są denerwujące, ale łatwe w usunięciu, poza auto ma już 16 lat, więc się zdarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.9 GTi 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen BX Hatchback