Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 III Hatchback

DC, 4 miesiące temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
3,29
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Inne : Panel sterujący - radio
2,0
Całokształt
Jak dla mnie to tylko wygląd i kolor na plus, no może jeszcze spalanie. Poza tym słaba widoczność przed maską po obu stronach - słupki przedniej szyby są tak wyprofilowane, że zasłaniają pieszych zbliżających się do jezdni - mam jeszcze trzy inne samochody (Renault) i w nich nie mam tego problemu. Widoczność na boki dla wysokich osób też problematycza, ponieważ gdy odsuniesz się z fotelem, aby mieć wygodną pozycję za kierownicą, to siedzisz z głową przy szerokim słupku międzydrzwiowym, który skutecznie zasłania widoczność z lewej i prawej stony, należy się wychylić, aby zobaczyć co słychać z lewej strony. Tragiczne wsiadanie i wysiadanie. Mam 182 cm i poważny problem z wejściem i wyjściem, prawie zawsze uderzę głową w dach - słupek dachowy. Przy wsiadaniu trzeba się składać jak scyzoryk, aby się wcisnąć i wtedy "wrzucić" nogi, przy wysiadaniu nie można poderwać d... z siedzenia. Jeżdżę też córki Hondą Civic X z niskim zawieszeniem i nie mam problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Ogólnie miejsca za kierownicą jest dość, a z tyłu bez problemu mieści się osoba o wzroście 187 cm, chociaż pasażer musi się dość mocno przysunąć do przodu z prawym fotelem. Do tyłu widoczność jest wystarczająca, a czujniki parkowania dobrze pomagają. Jeżeli chodzi o sterowanie, to bardzo słaby wyświetlacz, potrafi zrobić się czarny, co uniemożliwia regulację czegokolwiek, no może z wyjątkiem regulacji głośności radia, co odbywa się tradycyjną gałką - pokrętłem. Ratunkiem jest zatrzymanie się, zgaszenie samochodu i ponowne uruchomienie, wtedy wszystko wraca. Radio gra zadowalająco - dobrze słychać niskie, średnie i wysokie tony, jednak potrafi gubić stacje - charczy, zanika odbiór i skanowanie lub regulacja częstotliwości nie pomaga. W serwisie zajrzeli do środka i powiedzieli, że luźna była wtyczka anteny, niestety po kilkunastu kilometrach problem wrócił i wraca. Umiejscowanie przycisku na kierownicy włączającego mikrofon jest niefortunne. Przy kręceniu kierownicą często zahacza się lewą ręką ten przycisk i robi się cisza w radiu. W mieście kręcąc się po ciasnych ulicach jest to irytujące. Mechanika od początku coś jest nie tak. Już po zakupie zauważyłem szum w tylnych kołach, który wygląda jak uszkodzone łożyska, w serwisie stwierdzili, że wszystko ok, a ten szum wina opon ;). Tuleje w wahaczach wysiadły po 60 tys km, niestety, nie wymienne, trzeba wymieniać całe wahacze :D. Ciągle wyskakują jakieś błędy, w serwisie szukają problemu, następnie kasują błędy i mówią teraz będzie ok i jest kilka, kilkanaście dni. Obecnie ktoś założył mi terkoczący plastik jak w rowerze na szprychy, a na zakrętach, co już było, włącza się kluczyk serwisu z lewej, a z prawej silniczek z wykrzyknikiem, ale nie zawsze i na prostej tego nie ma. Autko ma problem z poderwaniem się spod świateł, i gubi moc jak chcesz przyspieszyć.
Wrażenia
2,0
Silnik
Akurat ta wersja nie zachwyca osiągami, a do tego słaba kultura pracy, moim zdaniem
3,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok, ale czasami, aby wrzucić wsteczny, trzeba lekko popuścić sprzęgło
3,0
Układ jezdny
Nierówności wybiera fajnie, ale szum w tylnych kołach i brak możliwości wymiany prostych tulei wahaczy jest słabe.
5,0
Karoseria
Przez ten czas nie zauważyłem problemów
Komfort
1,0
Widoczność
Za widoczność do przodu, a tak przeważnie się jeździ
2,0
Ergonomia
Miejsca w kabinie dość, ale to wsiadanie i wysiadanie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wyżej, miejsca za kierownicą i z tyłu jak na miejski samochód wystarczająco
4,0
Wyciszenie
Nie jest zbyt cichy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 III Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów