Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting

Piotr, 7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo wygodne auto na długie trasy (500km+), dobra widoczność, dobra wentylacja, wysoki poziom wyposażenia w cenie w porównaniu do konkurencji.
4,0
Całokształt
Przestronny i praktyczny samochód klasy kompakt. W cenie nieco ponad 55tys. za które można go zakupić w wyprzedaży rocznika, według mnie nie ma konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzycylindrowiec dobrze przyśpiesza i spokojnie trzyma prędkość na autostradzie w granicach 130kmh. Spala wtedy ok 6.5l100km. Elastyczność na niskich obrotach w mieście mogłaby być lepsza ale to już kwestia turbodziury i małej pojemności, ogólnie jednak da się z tym żyć. Dźwięk silnika uważam za plus, brzmi całkiem rasowo mimo że to R3.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, bardzo precyzyjna.
3,0
Układ jezdny
Chyba największa wada tego samochodu. C4 mimo 130KM i fajnej skrzyni biegów dostał w tym wydaniu bardzo miękkie nastawy zawieszenia. Samochód fajnie przyśpiesza ale z tym zawieszeniem nie da się wykorzystać w pełni jego trakcji i cieszyć szybką jazdą, auto raczej dla spokojnych kierowców. Na Warszawskich dziurach i progach spisuje się całkiem nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, do tyłu jest nieco gorzej (mała szyba z tyłu). Pomagają czujniki parkowania. Subiektywnie mogę ocenić że widoczność jako całość jest lepsza niż w poprzednim C4 (_BL 2005).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Kierownica mogła by być nieco mniejsza, ale to już detal.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo szybko, odparowywanie szyb i lusterek również.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie (super wyprofilowane fotele). Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi ale w końcu to tylko kompakt.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie silnika. Trzy cylindrowa jednostka wydaje tylko przyjemny pomruk podczas przyśpieszania bez zbędnego hałasu. Głównym źródłem dźwięku w kabinie są opony ale hałas nie męczy nadmiernie przy długiej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się że 1.2 turbo spali nieco mniej paliwa w mieście. Przy dynamicznej jeździe potrafi spalić nawet 8-9l w mieście. Przy spokojniej jeździe w mieście można zejść do 7l na trasie nawet 5.5 nie przekraczając 100km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
W relacji cena jakość (zakup w z wyprzedaży rocznika), jestem bardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7

Citroen C4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting