Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Stylistycznie nowy C4 stanowi kontynuację koncepcji poprzednika, choć swoim wyglądem bardziej nawiązuje do modelu C5. Jedną z inspiracji był też prototyp o nazwie DS. High Rider z 2009 roku. C4 II został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej, na której powstał jego poprzednik, m.in. dlatego nie zmieniły się rozmiary auta. W przeciwieństwie do C4 I, model nowej generacji oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Odmianę coupe zlikwidowano na rzecz nowego modelu DS4.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4329 mm
Szerokość 1789 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2050 mm
Wysokość 1489 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Zwis przedni 935 mm
Zwis tylny 786 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 904 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 860 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1457 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1451 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1183 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 408 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1027 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 877 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1565 mm
Maksymalna ładowność 630 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~Krzysztof
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.
4,2
~Mariusz
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
Po roku użytkowania i przejechaniu 13tyś km - dla jednych to mało innych dużo, dla mnie to w sumie mało :) ale tak się ułożyło że więcej się nie zrobiło przez rok. Pierwszy przegląd wyniósł mnie 660zl, z czego robocizna i olej razem ok 500zl, reszta to filtry i coś jeszcze, na fakturze jest wyszczególnione. Za rok jeśli będę robić przeglądam to zobaczę ze swoimi materiałami ile to wyniesie. A po roku użytkowania mogę napisać to co rok temu, że jesteśmy zadowoleni z zakupu, wiadomo to czy tamto mogłoby być lepiej ale to inna klasa auta niż np C5, ale ogólnie mi i żonie i brzdącowi dobrze się jeździ :) mam nadzieje że teraz więcej wycieczek będzie niż tylko miasto i miasto, bo tu spalanie jest tak w granicach 8l a na trasie tak ok 6.5l w zależności o prędkości i obrotów. Co więcej można napisać ogólnie?! Może w szczegółowym opisie opiszę te parametry które są ważniejsze, bo reszta jest bez zmian - czyli jak jest puste pole tzn że nic się nie zmieniło od czasu zakupu auta :)
4,0
~Mariusz
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
Przez pomyłkę podobny opis jest w C4 hb... Zastanawiałem się nad wieloma autami, brałem głównie kombi pod uwagę ze względu na pojemność bagażnika. Na Cytryny jakoś nie patrzyłem, nie podobały mi się...Dopiero C5 powoli zmieniała to podejście, a gdy zobaczyłem C4 hb po fl - spodobało mi się od razu, szczególnie przednie lampy, przód taki masywny a zarazem coś ma w sobie z elegancji... mieliśmy wybrać wersje feel edition, która nie była tak źle wyposażona ale w końcu doszliśmy do wniosku że skoro mamy kupić nowe auto więc lepiej dopłacić co nie co i wybraliśmy wersje Shine - widać od razu między tymi wersjami róźnice w wykonaniu, w materiale, innym wykończeniu i ogólnie wyglądzie... Jak na razie nie żałujemy wyboru, zobaczymy z czasem jak ta jednostka się sprawdzi. I jak niektórzy na forum się wypowiadali - nie chciałem mieć oklepanego auta... za 70tyś zł jest on dobrze wyposażony (wiem że ceny nowych aut nie są tyle warte ale szukałem jakiś czas używanego 3-4latka tak do 50tyś zł i zawsze coś nie pasowało) - nie ma tylko nawigacji, niby dobry bajer ale bez tego też da się jeździć :) i tak ma trochę bajerów bez których da się żyć ale jak się zasmakuje to się je wykorzystuje. Dałem oceną za całość jak i za wszystko - DOBRĄ, bo wątpię by były jakieś auta doskonałe, zawsze można się do czegoś przyczepić ale nikomu się nie dogodzi :) Co do spalania też nie powiem dokładnie o średnich, maksymalnych bo nie patrzę na to, tylko według wskazań komputera. Wracając do bagażnika szukałem w miarę pojemnego nawet w HB ze względu na potomka w rodzinie który się pojawił. Wersję z kołem zapasowym mają pojemność 380l a z zestawem naprawczym chyba 408l jak dobrze pamiętam. Mam tę 1 wersję i... stelaż od wózka plus gondola mieszczą się bez problemu, można wrzucić jeszcze może 3-4 torby z zakupami i dopiero wtedy nic nie upchamy.

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 5
Awaria rozrządu
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
W silniku PureTech pasek rozrządu znajduje się w silniku w oleju. Żywotność przewidziana jest na 170tyś, a przy 70tyś km okazało się, że pasek rozpuszcza się i zatyka filtry w silniku. Dowiedziałem się o tym jak nagle stracił moc- padła turbina. Powodem były przytkane filtry i brak smarowania turbo. Koszt wymiany rozrządu 3000zł, turbo 7000zł. Samochód pół roku po gwarancji, ale serwis w ramach dobrej współpracy pokrył 70% kosztów.
Awaria świecy
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Co ok 20-25 tyś km pada świeca. Silnik zaczyna pracować na 2 cylindry z trybem serwisowym (tryb wyłącza turbo). Nie można jechać. Od momentu kiedy trzeci raz przyjechał do serwisu na lawecie wymieniają co przegląd świece.
Aktualizacja oprogramowania eMyWay - jak i za ile?
  • Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015
  • inne
W moim C4 II mam wbudowany system z nawigacją eMyWay. Wersja softu - RNEG2.70.E.3 Niestety, system nie współpracuje poprawnie z telefonem Xperia SP, a dokładnie nie synchronizuje kontaktów z telefonu. Sprawdziłem w serwisie MyCitroen iz jest dostępna nowsza wersja softu tj.2.75 ale nie ma możliwości pobrania. Prośba o poradę - czy ktoś robił taką aktualizację? Czy można samodzielnie, czy tylko w ASO, no i ile kosztuje.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting