Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

TommyB (tomasz@master.pl), 16 lat temu
Silnik 1.8i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To poprostu trzeba przeżyć.
5,0
Całokształt
W tej cenie nie ma wygodniejszego auta i ktokolwiek jechał C5, ale prowadził, nie był pasażerem, bo to subiektywne postrzeganie, przyzna mi rację, autko jest w miarę oszczędne a odpłaca się niezapomnianymi wrażeniami z jazdy, jak wymyślą Hydroactiv 4 i nowe C5 to kupuje w ciemno.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mało elastyczny i niestety za słąby jak na tą bude, ale jego wybór to poprostu mój błąd, okazuje się że w tej klasie poniżej 2.0 nie ma co schodzić, wtedy nie trzeba mieszać zbędnie biegami i wkręcać niepotrzebnie na wysokie obroty, jednak jak narazie to niezawodny, bardzo cichy, gdy złapie dobre obroty to ciągnie naprawdę przyjemnie i mimo małej pojemności nie jeden się zdziwi.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia poprostu przeciętna, trzeba uważać, bo to auto nie do sportowej jazdy, raczej na autostrady, nie ma możliwości wykonywania szybkich zmian biegów w sportowym stylu, poprostu drążek hamuje rękę gdy wykonujemy zbyt raptowne ruchy. No i ten wsteczny, czasem trzeba wrzucić drugi raz bo nie łapie do końca, ale na szczęście jest buzzer sygnalizujący wrzucenie wstecznego, w tym wypadku naprawdę potrzebny
5,0
Układ jezdny
To poprostu trzeba poczuć, Miałem wcześniej lagunę, też wygodne auto, ale C5 to już jest komfort pełną gębą i nawet osoby mające auta dużo droższe i uważane za lepsze ( E klasa, seria 5 i A6 ) są pod wrażeniem, samochód wspaniale tłumi dziry i nierówności, dzięki czemu gdy przejedziemy nawet 1000km to wysiadamy zrelaksowani i bez ubitych pośladków. Komputer sam wybiera optymalny prześwit, więc te klawisze służą raczej do pokazów przed znajomymi. Powyżej 140km/h obniża się i nabiera sportowego charakterku, a poniżej 40km/h lekko podnisi się, przez co nawet wjazd na krawężnik, czy wyrwa w drodze nie powoduje tego odczuwalnego dobijania amortyzatorów, których przecież nie ma. Układ wykorzystuje wode i powietrze do regulacji zawieszenie i to czuć, bo jazda to jak płynięcie okrętem po spokojnym morzu, nic nam nie przeszkadza i jest poprostu zaje...ście
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność Naprawde dobra, jak to w każdym aucie, słupki skracają pole widzenie, z tyłu gdyby nie te czujniki to też by było niewesoło, szyba jast długa, ale pole widzenia raczej skromne a dupka w C5 jest niczego sobie i ciężko ją było na początku wyczuć, gdyby nie elektronika to by się pewnie troch porysowała, a tak na szczęście nic się nie stało.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale to przyzwyczajenie z francuzów, wszystko jest w manetkach przy kierownicy, tylko klimatyzacja jest osobno i trzeba odrywać ręce od steru, kwestia przywyczajenia, bo przełączników jest sporo a rysunki je opisujące są zasłonione przez kierownicę, wiec radze się z nimi zapoznać na postoju a nie w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi aż miło, co roku mam zapalenie oskrzeli w lecie, ale to pewnie tez od zimnych napojów. W zimie szybko się nagrzewa, tylko czasem boczne szyby z tyłu są lekko zaparowane, ale to szczegół bo nie ogranicza to widoczności kierowcy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy kto wsiądzie mówi mi że jest miejsca jak w samolocie i wszędzie daleko, a ja z kolei z kim bym nie jechał to sie czuje jak w smarcie, w C5 miejsca jest faktycznie sporo i jak to bywa człowiek przyzwyczaja się do dobrego, bagażnik też spory, po rozłożeniu foteli z tyłu to już mała ciężarówka, wiem że napewno wchodzą panele podłogowe w ilości 50mkw. i jeszcze był 3 pasażer, ale ściśnięty trochę, woziłem też stelaże pod regipsy, ogólnie mat. budowlane wchodzą bez problemu, mimo że to hatchback
5,0
Wyciszenie
To też jest plus, z zewnątrz słychać mało i dobrze, bo mił zestaw audio Clarion´a sprawia że nie mamy ochoty na szumy, można spokojnie rozmawiać przy 170km/h, np. o spalaniu, a to w takim momencie jest całkiem spore.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak palą inne ale mój jak na cele raczej użytkowe i rekreacyjne jest ok, nie jeżdzę często w trasy powyżej 200km więc moje spalanie jest raczej mieszane, ale pare razy robiło się po 1000km w jedną stronę i spalanie mnie miło zaskoczyło
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem, jakość na wysokim poziomie za niską cenę, mało aut tego segmentu mozna kupić już za 25000-30000zł a nawet jeśli to żadne nie oferuje takiej atrakcji jak C5
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim 2 razy padło coś przy klimie ( 1000zł każda usterka ) i to mnie trochę denerwowało, ale poza tym to wszystko się trzyma kupy i niech tak będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważniejszego, (odpukać ) Zawsze dojechał do celu, w sumie, wystarczy chyba robić wymiany w terminie i jest po kłopocie, gwarancja na zawieszenie jest na 5 lat wiec czym się martwić

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I Hatchback