Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

mmmfoto@poczta.onet.pl, 19 lat temu
Silnik 2.0i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 50 tys. km
Citroen C5 I Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pomimo słabych parametrów odnośnie spalania i pewnych innych usterek, daję ocenę = 5, bo te drobne elementy nie wpływają na wysoki komfort z jazdy, jaki daje Citroen C5. Nigdy też w trasie nie odmówił mi posłuszeństwa. W samochodzie cenię sobie przede wszystkim komfort, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Te wszystkie cechy samochód klasy C5 spełnia. Co do awaryjności.... to proszę pokazać, który samochód nie ma awarii?.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jazda po mieście to ocena na 4 lecz jazda w trasie to ocena 5. Autrostrady Niemcy, Francja gdyby mozna było to 6. Na autrostrach niesamowita frajda z ustawienia sport które aktywuje się pomiędzy 90 a 110 km/godz. Zmieniam samochody co dwa lata i po C5 nigdy więcej nie kupie samochodu niemieckiego, chyba że klasa S.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia z jaką miałem do czynienia. Jedynie Volvo dawało mi podobne odczucia
5,0
Układ jezdny
Tu nie ma co pisać, poprostu samemu to trzeba zobaczyć i poczuć. Współczuję wszystkim posiadaczom niemieckich wozów. Jestem fotoreporterem i po przejechaniu 600 km biorę aparat i idę robic zdjęcia. Po przejechaniu takiego dystansu niemieckim wozem zawsze szukałem gdzie jest łóżko i wiedziałem że mam kręgosłup.
Komfort
4,0
Widoczność
Całe szczęście że mam czujniki parkowania, choć czasami łapią wysoki krawężnik. Wystarczy wtedy podnieść zawieszenie i jest wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Boskie sa podłokietniki i funkcjonalność deski rozdzielczej. W nocy można wyłączyć oświetlenie deski rozdzielczej pozostawiając prętkościomierz. Pierwszy raz spotkałem się z tym że jest dolne oświetlenie u dołu drzwi i zawsze widać czy wejdę w kałuże czy też nie. W innych samochodach raczej światło drzwi pokazuje że są tylko otwarte.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Myślę że specjaliści z Toyty tu też bardzo wiele wnieśli. widac że opłacało się połączenie koncernu Toyoty z PSA
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu pisać, widać jaka to gablota i ile ma miejsca. Śmieszy mnie podświetlanie pedałów.
5,0
Wyciszenie
Tu naprawdę bardzo się postarano. Mam dzięki temu konfort słuchania muzyki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie lato z klimą w mieście 10,5 do 11l poza miastem około 7,5 l Autrostrada z prędkością srednią 160km/godz 10 l. W warszawie bardzo słaba jakość serwisu autoryzowanego. Nie polecam serisu Volbrot na ul Jubilerskiej. Polecam sewisy Peugota i w dodatku są o wiele tańsze. Zazwyczaj mają speca od Citroenów bo to ten sam koncrn co Peugota (PSA) Skrzynie i silniki oraz wiele innych podzespołów jest takich jak w Peugocie włącznie z oprogramowaniem. Dałbym 3,5 punktu
5,0
Stosunek jakość/cena
Zamierzam pozostać w marce samochodów Citroena i w przyszłości zamienić moją C5 na nową po liftingu. Ktoś, kto kocha samochody, powiedział mi, że jak kupisz Citroena to już przy tej marce zostaniesz i chyba miał rację. Dla posiadaczy Opla Vektry, Mondeo, Pasata, Oktawi i Akorda mam propozycję fajnego testu. Trzeba rozpędzic auto do 100 km na godzinę przy wilgotnej nawierzchni i gwałtownie mocno zachamować. Skutek będzie taki, że przód samochodu "poleci" wtedy "do dołu" i stracimy kierunek jazdy na wprost. Spróbujcie to zrobić z C5. Stawiam dobre piwo temu komu ten samochód tak się zachowa jak w opisanym powyżej przypadku. Tu zawieszenie hydropneumatyczne daje o sobie znać!. A jak fajnie pokonuje się "niepewne" kałuże! Wystarczy maksymalnie podnieśc zawieszenie i "jazda" do wody!. Które auto tak się zachowa ?. Albo załadujcie bagażnik na ful i jeszcze wsadźcie do niego teściową, samochód ani trochę nie opuści się do tyłu, no i nie ruszy...... Prowadziłem ten samochód wokół dzikiego jeziora po dołach i wertrepach, ale juz bez teściowej..... - zachował się tak, że pogratulować!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sreberko z gałki biegów zaczyna się łuszczyć i pewnie go za jakiś czas nie będzie. Przez 10000 km skrzypiały okna , ale chyba się juz wyszumiały bo w pewnym momencie nastała cisza. Schodzi farba z gałki głosu w radiu i już niedługo będzia taka jak inne gałki czyli o wiele ładniejsza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem wymianę gwarancyjną popychaczy hydraulicznych. Bardzo szybko to wykonano i w dodatku wyprano mi tapicerkę oraz karoserję. W Citroenie nie umiano zdjagnozować tego defektu a w Peugocie to był tylko moment oraz super obsługa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback