Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

aswojtas@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 3.0 V6 207KM 152kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
2,46
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nadmuch zimnego powietrza (z klimatyzacji) do schowka przed pasażerem. Mozna w lecie schłodzić butelkę wody.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : cewki zaplonowe!!! srednie raz na 10 000 km wymienia sie jedna z szesciu cewek zaplonowych
Układ hamulcowy : przegrzewanie- paczenie- i dragania tarcz hamulcowych
Przeniesienie napędu : automatyczna przekladnia - koszmar. Szarpie, stuka i jest kompletnie niedopasowana do charakterystyki pracy silnika.
2,0
Całokształt
Tragedia. Koszmar.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik niby 3LV6 a zachowuje sie jak 4-cyl. 2L. Beznadziejnie waski przedzial pracy wysokiego momentu obrotowego a reszta skali obrotow silnika to niski moment obrotowy i zero elastycznosci. Notoryczne problemy: - piszczace klocki hamulcowe - przegrzewanie- paczenie- i dragania tarcz hamulcowych - cewki zaplonowe!!! srednie raz na 10 000 km wymienia sie jedna z szesciu cewek zaplonowych - a to droga impreza.
2,0
Skrzynia biegów
Szarpie, stuka i jest kompletnie niedopasowana do charakterystyki pracy silnika.
3,0
Układ jezdny
Hydroaktywne zawieszenie? Pic na wode. Kazdy Audi, Saab, Volvo czy Merc jezdzi tak samo wygodnie.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
4,0
Ergonomia
OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
3,0
Wyciszenie
Trochę za głośno powyżej 100 km/h
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet jak na 3.0L V6 207 KM to ta bestia żłopie dużo. Średnio 16 l/100km
1,0
Stosunek jakość/cena
Samochod traci na wartosci z dnia na dzien - tylko Lada szybciej spada w cenie. Liczac koszta eksploatacji i coroczny spadek wartosci w przeliczeniu na przejechane kilometry to ta cytryna jest drozsza od SAABa czy Volvo i nawet dogania Jaguara. Jazda Citroenem to naprawde droga ekstrawagancja.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od samego początku mam z nim problemy ale to chyba nikogo nie dziwi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam do tego jeszcze większe problemy z dealerem i z importerem. Nie mogę - od trzech lat - wyegzekwować kilku napraw ktore zglosilem jeszcze w okresie gwarancji, Napraw tych odmowil mi dealer twierdzac, ze nie sa wymagane a objawy ktore mu podalem mialyby byc w normie. -Amortyzatory zuzyte w 70% czyli pozostala sprawnosc tlumienia drgan = 30% TUBEK we Wroclawiu powiedzial, ze to jest w normie. - cewki zaplonowe!!! srednio raz na 10 000 km wymienia sie jedna z szesciu cewek zaplonowych - a to droga impreza.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,50 zł
13,0
l/100km
14,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I Hatchback