Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

Robert D., 18 lat temu
Silnik 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 56 tys. km
Citroen C5 I Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Z uwagi na to, że kupiłem używany za rozsądną cenę daję 5 z minusem (gdybym kupił nowy z salonu za cenę obowiązującą w salonie opisane mankamenty nie dałyby tak wysokiej oceny).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny silnik nieco słychać, jednak jak się zagrzeje jest cichy - podsumowując nowoczesny diesel. Minusem może być dodatkowy koszt obsługi filtra cząsteczek stałych - w pierwszej wersji C5 wymienia się go razem ze specjalnym płynem co 80 tys. km (koszt ok. 2000 zł w serwisie Citroena). Myślę jednak, że tym kosztem nie należy się zrażać gdyż silnik jest naprawdę dobry - dałem ocenę 4 z uwagi na konieczność wymiany filtra.
5,0
Skrzynia biegów
Z tym silnikiem skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana - samochód zachowuje się nieco jak samochód benzynowy (kręci do 4500 obrotów) - super.
5,0
Układ jezdny
Układ hydroaktywny jest super - jak na razie nie miałem żadnych problemów a komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie. Mój egzemplarz jest wyposażony dodatkowo w możliwość przełączenia zawieszenia w tryb sport który naprawdę się sprawdza (zawieszenie usztywnia się co świetnie się sprawdza się na krętej drodze). Wspomnę tylko o regulacji prześwitu zawieszenia której nie ma u konkurencji w tym segmencie a która jak się okazuje jest bardzo przydatna.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność + prawe lusterko samoczynnie przestawiające się do jazdy wstecz + parktronik. Na minus - szerokie tylne słupki nieco ograniczające widoczność.
4,0
Ergonomia
Dużo schowków w tym pod siedzeniami przednimi to atut. Duży bagażnik w wersji hatchbak to również bardzo wygodna i pożyteczna rzecz. Na minus - nie najlepiej zaplanowane uchwyty na kubki (co prawda obleci ale widziałem lepsze rozwiązania). Sprzęt audio gra i jest sterowany joistikiem przy kierownicy ale nie powala. Bardzo wygodnie rozwiązany tempomat. Przycisków nie za wiele co nie powoduje bałaganu. Czytelny komputer pokładowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ klimatyzacji dwustrefowej sprawuje się dobrze. Dziwi brak elektrycznego podgrzewania przedniej szyby - tutaj konkurencja jest lepsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód i dużo miejsca - komfortowo - świetne auto na długie trasy. W wersji exclusive super tapicerka typu "moara" + plastikowe "drewno" - jest naprawdę przytulnie i przyjemnie. Wygodę poprawiają podłokietniki osobno dla kierowcy i pasażera oraz podłokietnik dla pasażerów tylnej kanapy wyposażony w schowek i uchwyty na kubki.
4,0
Wyciszenie
Cicha rozmowa nie nastręcza problemów - jak już pisałem wyżej silnik cichnie jak jest rozgrzany. Na minus - plastiki nieco skrzypią przy jeździe po większych nierównościach lub przy przejeżdżaniu przez jakieś przeszkody (np. progi zwalniające) - nie powinno to mieć miejsca w samochodzie z tego segmentu i z tak małym przebiegiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest samochodem sportowym i służy do spokojnej wygodnej jazdy - przy spokojnej jeździe (mam na myśli około 100 do 130 km/h w trasie + przepisowo w mieście) mieści się w 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Jadąc szybko i z gazem do spodu spali odpowiednio dużo - jak każdy silnik. Podane poniżej spalanie nie jest koloryzowane - jest to spalanie które faktycznie notuję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem swój egzemplarz jako auto po wypadku sprowadzone z Francji. Auto sprawdziłem w serwisie - przebieg nie kręcony (mają system sprawdzania wszystkiego co się działo w serwisie Citroena niezależnie w którym kraju auto było serwisowane - wystarczy podać nr VIN). Moim zdaniem cena jaką zapłaciłem za auto jest ceną która w 100% odpowiada temu co dostałem w zamian. Na rynku wtórnym auta te można kupić w atrakcyjnej cenie - niższej niż samochody z tego segmentu firm konkurencyjnych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie dobrze - ale na wszelki wypadek nie przeceniam - jak coś zauważę to dopiszę. Tutaj wtrącę uwagę o serwisie Citroena który potrafi doprowadzić do szału nawet świętego - miałem już do czynienia z jednym serwisem z jednego miasta wojewódzkiego i nie mogłem wyjść z podziwu jak można tak długo robić rzeczy które im zleciłem (kilka bzdur do sprawdzenia i wymiany).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie dobrze - ale na wszelki wypadek nie przeceniam - jak coś zauważę to dopiszę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback