Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Kombi

prewit@neostrada.pl, 16 lat temu
Silnik 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 I Kombi 2.2 HDi FAP 133KM 98kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : slaby reczny (przedni), hamulce nienajlepsze, jednak zobacze jak wymienie tarcze
Układ elektryczny : Nieraz cos zaszwankuje, jednak bez wiekszych problemow
Zawieszenie : Male wycieki z hydrauliki, nieraz troche zapiszczy, poza tym ok
4,0
Całokształt
C5 2.2 HDi sx break jest specyficznym autem, jednym sie podoba, drugim zupelnie nie. Moim zdaniem kombi jest bardzo eleganckie, ladna linia, bardzo duzy i ladny bagaznik, bogate wyposazenie i sporo drobiazgow ulatwiajacych zycie i jazde, ktorych brakuje nawet w drozszych wozach. Jednak polecalbym to auto zwlaszcza do podrozowania za miastem. Duzy moment, silnik dynamiczny, ale powyzej 2 tys obr, spalanie na dynamiczna jazde jest dobre, w miescie jednak dosyc duze. Serwisy sa cholernie drogie,
Wrażenia
4,0
Silnik
2.2 jest przyjemny w jezdzie powyzej 2 tys obrotow. Ponizej 1,5 tys nie moze zlapac tchu i ledwo sie kula. Silnik idealny na jazde pozamiejska, przyspiesza niezle, zwlaszcza w zakresie okolo 80-180km/h. Silnik jest cichutki i przyjemnie chodzi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i sprzeglo prawie bez zarzutow, wsteczny nieraz nie chce wskoczyc za pierwszym razem. Poza tym rewelacja, szkoda jednak ze nie 6-cio biegowa.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie hydro-pneumatyczne jest rewelacyjne, ulatwia wjazd do garazu, do lasu, czy na inne wertepy. Auto zawsze trzyma swoj poziom, niezaleznie od obciazenia, doskonale wspolgraja z nim dobrze swiecace xenony, ktore caly czas same reguluja swoj poziom. Zawieszenie jest rewelacyjne podczas szybkiej jazdy, jednak czesto zbyt miekkie na wspaniale polskie drogi. Nienajgorsza jest stabilnosc na zakretach, a ESP poprawia zakrety na sliskiej nawierzchni. Nigdy jednak nie zrozumiem dlaczego hamulec reczny jest w tym aucie na przednie kola? Sam reczny jest dosyc slaby, a co jakis jakis czas pojawiaja sie drobne wycieki z hydrauliki i mam tylko nadzije, ze cale zawieszenie nie padnie nigdy. Duzy promien skretu. Mam wrazenie,ze hamulce sa u mnie nie najlepsze, ale to raczej kwestia wymiany tarcz.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto, zwlaszcza kombi jest duze i trudne do porzucenia w miescie. Trudno jest zlapac wyczucie nad nim. Tylne czujniki ratuja, choc trzeba uwazac juz pod lekkim katem. Przod jest dlugi i przydaly by sie na nim takze czujniki. Widocznosc w przod dobra, z tylem troche gorzej. Obnizajace sie prawe lusterko czesto mi pomaga, skladane lusterka to bardzo dobry wynalazek. W nocy jedzie sie rewelacyjnie. Xenon dobrze swieci i sam trzyma poziom, a wewnatrz mozna wylaczyc zbedne podswietlenie.
5,0
Ergonomia
Tu jest rewelacja, wszystko na swoim miejscu, swiatla, sterowanie radiem i tempomatem przy kierownicy, klimatronic, awaryjne, wycieraczki, szyby-- wszystko na miejscu. Z jasna tapicerka i jasnym kokpitem autko wyglada na prawde przyjemnie, plastyki przyzwoite. Jedno tylko drazni, przy naduszaniu klamki od wewnatrz trzeba nieraz uzyc wiekszej sily, gdyz ciagnie sie ja na dol, a nie jak w wiekszosci aut-do siebie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zarzutow, jednak trzeba regularnie wymieniac filtry. Raz siadlo sterowanie wentylatora.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mnostwo miejsca- z tylu jednak nie za duzo
5,0
Wyciszenie
Jak pierwszy raz jechalem, myslalem ze jade benzyna. Silnik super kulturalny, dobrze wyciszony, powyzej 3500 glosniejszy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest troche gorzej, a w zasadzie dosc dziwnie. Na jazde po Poznaniu i troche stania w korkach ponizej 8 litrow jest ciezko zejsc. Jednak przy plynniejszej jezdzie zejdzie do 6,5. Raz lecialem (doslownie) w nocy przez cale miasto i 30 km dalej, wykorzystujac konkretnie silnik i bez zadnego zatrzymania--- bylem w szoku spalil 8,0 ON/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto duzo traci na wartosci, takie nowe kombi 2.2 HDi z bogatym wyposazeniem to ponad 100 tys PLN, jednak 3-4 letnie auto watre jest 30-40% tej ceny i jezeli jest zadbane oraz w dobrym stanie jest z pewnoscia warte swojej ceny i da sie nim komfortowo pojezdzic.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi niektore troche draznia, np uchwyty do napojow, sciera sie farba z konsoli srodkowej, ulamala sie oslonka od spryskiwacza na xenon, a mikrowylacznik w szybie tylnej klapy lubi sie psuc. Czujnik przy zbiorniku plynu do spryskiwaczy lubi sie psuc. Elektryki nieraz nie da sie zrozumiec, nieraz jedno okno podniesie sie w druga strone, raz zdarzyl sie szybki reset w czasie jazdy, ale zadnych skutkow ujemnych po nim nie bylo na szczescie. Oleju trzeba z litr dolac przed kazdym przegladem. Plastykowa oslona pod silnikiem juz 2 razy sie roztrzaskala i byla wymieniana i przymocowywana. Ale to chyba standart w HDi, w berlingo zmienialem tez 2 razy przez rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie przez ponad rok nic powaznego sie nie wydarzylo w tym ponad 5-cio latku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I Kombi 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I Kombi