Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

Greg, 7 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Olbrzymi komfort podróży w trasie, samochód bardzo obszerny i pływający po drodze, bardzo dobrze wybierający nierówności. Tego bym oczekiwał od limuzyny wyższek klasy z kierowcą:-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : dwukrotna awaria rozrządu
Układ elektryczny : drobne usterki "gadżetów", nie wpływające generalnie na funkcjonalność
4,0
Całokształt
Bardzo wygodna, komfortowa limuzyna, szczególnie doceniona w długich trasach. Moc silnika i kultura pracy w sam raz do spokojnej jazdy, raczej nie dla osób z ciężką nogą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc silnika wystarcza do ciągnięcia półtoratonowego samochodu nawet z kompletem pasażerów, chociaż przydałoby sie trochę więcej przy włączaniu się do ruchu lub wyprzedzaniu. Ogólnie dla normalnej jazdy w sam raz.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemowa jazda. 5-biegowa skrzynia dobrze się spisuje zarówno w mieście, jak i w trasie. Biegi wchodzą gładko, bez pomyłek.
5,0
Układ jezdny
Duży samochód, więc i promień skrętu odpowiedni. Sam układ jezdny w porządku, nie było problemu z precyzją kierowania, jak również (czego się obawiałem) zawieszeniem. Samo zawieszenie hydrauliczne - rewelacja, samochód płynie na trasie, również regulacja wysokości może sie przydać przy wysokich krawężnikach, na drogach polnych/leśnych czy na śniegu. Przy przewożeniu ładunku samochód sam sie poziomuje, co tez wiele ułatwia.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, duże szyby, nie przeszkadzające słupki. Jako jeden z pierwszych modeli w tym czasie w standardzie oferował lusterko ustawiające się przy wrzuconym wstecznym biegu na tylne koło, co wybitnie pomaga przy parkowaniu. To co irytuje - spływająca woda przy włączonych wycieraczkach nie jest zbierana przez wycieraczkę lewą (od strony kierowcy), po krótkiej pracy strumyk spływa centralnie przez szybę...
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodnie skofigurowany samochód. To, co przeszkadzało, to powrót do synchronizacji dwustrefowej klimatyzacji, jak i jej wyłączanie - dostępne z menu komputera, znacznie praktyczniej byłoby z konsoli przyciskami. Ogólnie jednak wszystko na swoim miejscu, obsługa radia, zestawu głośnomówiącego czy tempomatu intuicyjnie manetkami przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niewiele do dodania. Dobrze działająca klimatyzacja i wentylacja. Brakuje może stopniowego uruchamiania przy dużych różnicach temperatur - latem nie schładza stopniowo, tylko rusza pełną parą mocno chłodząc wnętrze, zimą zaś na początku wieje chłodem, zanim silnik zdąży zagrzać wdmuchiwane powietrze. Jednak po pierwszych chwilach jest już jak najbardziej poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z większych zalet tego samochodu. Miejsca nie brakuje ani dla kierowcy, ani pasażerów, ani w bagażniku. Przy średnich pasażerach (170-180 cm) w naprawdę komfortowych warunkach pojadą 4 osoby w długą trasę, na krótszych z tyłu zmieści się jedna osoba między fotelikami z ISOFIX. Bagażnik - jeden z lepszych w kategorii, zarówno pojemnościowo, jak i dostępowo (w tym możliwość obniżenia zawieszenia przy załadunku).
4,0
Wyciszenie
Poprawne wyciszenie, nie przeszkadza przy normatywnych prędkościach w Polsce. Silnik słychać, ale nie zagłusza radia czy normalnej rozmowy w samochodzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalnia, relatywnie dobra dostępność części, umiarkowane ceny przeglądów. Po 8 latach większy remont - koszt ok. 3 000 PLN w serwisie poza ASO (tam wycenione na 4,5 tys.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać nic ująć. Przy zakupie nowego samochodu - najlepsze wyposażenie dostępne w tej cenie w swojej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki elektroniki, nie przeszkadzające w standardowym uzytkowaniu (ustawienie lusterka wstecznego), ostatnio fiksujący prędkościomierz (zaniża 10 km/h). Wycierająca się gumowana wykładzina uchwytów drzwi czy pękająca skóra na obiciu gałki skrzyni biegów to raczej usterki eksploatacyjne i estetyczne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwukrotna wymiana rozrządu, raz na gwarancji, ponownie po 100 tys. Awaria zawieszenia - niestety standard dla naszych, początkowo jeszcze kiepskich dróg - eksploatacja. Niemniej jednak samochód nigdy nie zawiódł na trasie, nawet poważne usterki były naprawiane planowo, wykrywane podczas standardowych przeglądów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Hatchback