Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

SLY, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 II Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Za ten silnik dla PSA zasłużone 6+ i wyróżnienie.
5,0
Całokształt
W porównaniu jakości, komfortu, kosztów eksploatacji i ceny zakupu, może być tylko doskonale.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tutaj można napisać skoro ten silnik już montuje nie tylko Citroen i Peugeot, ale również BMW, Volvo, Mazda, i kto wie gdzie jeszcze. Tak jak o każdy, i o ten silnik trzeba dbać, pilnować okresów przeglądów, stosować oleje spalające się bezpopiołowo (zalecany Total INEO ECS) i można cieszyć się z bezawaryjnej jazdy. Przy zastosowaniu systemu wtrysku firmy Siemens, silnik ten ma największą kulturę pracy ze wszystkich diesli jakimi jeździłem. Nie można zapomnieć o tanim w obsłudze filtrze FAP który łatwo regenerować (usuwanie ceru), a i zakup nowego to 1/10 kosztu filtra DPF występującego w innych markach. Dla mnie ten silnik, to najlepsze rozwiązanie pod każdym względem.
5,0
Skrzynia biegów
Gładziutko, bez problemów, jestem bardzo zadowolony.
5,0
Układ jezdny
Tutaj podobnie jak w przypadku silnika. To że BENTLEY zakupił od Citroena licencję na stosowanie zawieszenia hydro-pneumatycznego mówi samo za siebie. Większego komfortu nie zapewni żaden samochód z tradycyjnym zawieszeniem na amortyzatorach.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj tylko uwaga do lusterek, bo mogłyby być większe (wyższe), bo jak dobre do jazdy, to trochę za wysoko do cofania i odwrotnie.
4,0
Ergonomia
Duuuże, Super wygodne, o bagażniku i dostępie do jego przestrzeni nie wspomnę. Przydałyby się dobre uchwyty na kubki, ten na tunelu jest za płytki i kawa lubi się wywalić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa super. Denerwuje mnie tylko, że muszę wędrować po menu komputera jak chcę wyłączyć klimatyzację (kompresor). W mieście, na krótkich przejazdach nie ma sensu załączać klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nikomu nie brakuje miejsca.
4,0
Wyciszenie
Nie jest najgorzej, ale mogłoby być lepiej. Silnik dobrze wytłumiony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do innych silników wypada całkiem dobrze. Miasto 7.2l/100km, na trasie około 5.5l/100km, ale to bardzo zależy od prędkości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za lepiej, szybciej, trzeba dopłacić i to DUŻO więcej. Dla mnie rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Citroen ma pewne swoje rozwiązania do których trzeba się przyzwyczaić. Problemem mogą być drobiazgi jak schowki w drzwiach, otwierające się przy zamknięciu drzwi, co łatwo usunąć. Podobnie z innymi małymi dolegliwościami o których można poczytać na forum cytrynki, gdzie grono fajnych ludzi zawsze jest chętne pomóc. Mając trochę chęci i Lexię, można w tym samochodzie prawie wszystko zrobić we własnym zakresie i zapomnieć o ASO, a to już duża kasa pozostająca w kieszeni. Dla mnie technicznie na 5.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowano. Acha, to nic poważnego i może stać się w każdym samochodzie - poprzez uszkodzoną osłonę gumową tłoka zacisku hamulcowego dostał się brud na uszczelkę tłoka i lekko ją uszkodził - płyn hamulcowy lekko ciekł z zacisku przy hamowaniu. Sprawę rozwiązał zestaw naprawczy za 45zł. z nowymi uszczelkami i smarem, plus godzinka roboty.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Hatchback