Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Paweł K, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mówią, że wygodne... ale nie sądziłem, że aż tak - no i te fotele.... mógłbym takie mieć w salonie przed telewizorem ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Pełno pierdół
4,0
Całokształt
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bezproblemowy. Serwisowanie tanie, spalanie niskie, kultura pracy dobra. Cichy. Brakuje mu jednak mocy jak na moje potrzeby.
3,0
Skrzynia biegów
Automat działa, nie psuje się, ale przy połączeniu z mocą 136km automat który ma opóźnienie niestety jest trochę niedopracowany. Jednak gdybym miał wybierać automat/manual, oczywiście wybrał bym mimo wszystko automat ;) Kto raz kupi samochód w automacie szybko się do wygody przyzwyczaja.
4,0
Układ jezdny
To nie BMW, nie jeździ jak po szynach, raczej jak ponton, ale nie ma tragedii. Fordami, czy skodami jeździło się gorzej.
5,0
Karoseria
Samochód ma już 10 lat i z blachą nigdzie nic się nie dzieje. Wzorowo.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Nie mam dzieci, więc nie potrzebuję 1000 schowków na pierdolety. Wszystko na swoim miejscu, przyciski łatwe w obsłudze, może jedna gwiazdka mniej za rozbudowaną kierownicę. Nie lubię za dużo guziczków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze słabym filtrem powietrza wystarcza. Przy węglowym już nawiew nie jest taki, jak bym oczekiwał
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealnie i wygodnie. Rewelacja.
4,0
Wyciszenie
ok, d***y nie urywa
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najniższe koszty utrzymania spośród wszystkich samochodów jakie miałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jaka cena taka jakość, więc uważam, że stosunek jest idealny. Cena w stosunku do wyposażenia niedostępnego w konkurencyjnych samochodach nie do przebicia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety sporo drobnych usterek: - Pas kierowcy się nie zapinał, pasażera nie wysuwał. Wymagana wymiana częśći, - Komputer z bezpiecznikami i nnymi pierdołami mieści się pod maską i narażony jest na wilgoć. Musiałem wymienić bo sporo błędów wyskakiwało przez to g. Po wymianie wzorowo. - Problem ze zmianą biegu na drive z parkingu - jakiś czujnik pod pedałem, trzeba było wymienić... - błąd pedału gazu - przy kickdownie samochód łapał zawieszkę... trzeba było wymienić czujnik, albo pedał, już nie pamiętam... No i jeszcze kilka podobnych, niestety jest to mocno upierdliwe, ale ceny materiałów piekielnie niskie :) więc jak masz czas, to nie problem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Sedan